- Waardering
- 666
Denk je wel om de achterkant van je schouders?
MP en shoulder press is eigenlijk dezelfde oefening. En pakt allebei de Anterior(voorkant) Deltoid aan.
Zou de shoulder press vervangen voor een oefening die de Posterior(achterkant) Deltoid aanpakt, bijvoorbeeld de Dumbbell Rear Lateral Raise.
klopt, mee eens.
shoulder press en de mp pakken meer de middelste schouderkoppen dan de voorste schouderkoppen aan hoorook al is íe samengesteld.. en het is goed dat hij dit zo heeft, zijn middelste schouderkoppen lopen ook achter volgens hem.maar ook ik ben van mening dat de achterste schouderkoppen meer gestimuleerd dienen te worden d.m.v. een oefening voor deze koppen. misschien doet hij deze tijdens zijn rugtraining? ik weet niet?
fout, zie post van Kubus
het is ook zeker wel een compound.. maar de nadruk ligt meer op de middelste schouderkoppen dan op de voorste schouderkoppen.. om jouw link erbij te halen: kijk eens naar die beweging dan![]()
fout, elke press is hoofdzakelijk front delts.
. Vind side raises niet fijn aanvoelen en upright rows ook niet echt. Lijkt jullie dit een goede oefening voor de achterste schouderkoppen?
Allemaal bedankt voor de hulp offcourse![]()
side raises MOET je doen wil je een grote ronde schouderkop krijgen.
bent over raises ook trouwens.
Ik vind de helft van de oefeningen die ik doe "niet fijn aanvoelen".
Hoe verroter ze aanvoelen, hoe beter ze zijn.
Je ziet dit tcoh verkeerd. Weet niet of je bekend bent met de site exrx.net. Maar je kan rechts naast de oefening zien welke spieren er voor de oefeningen worden aangesproken. Bij "Target" zie je de spiergroep die hoofdzakelijk word aangesproken. In dit geval dus de voorste koppen.
Bij "Synergist" zie je de spieren die de hoofdspieren helpen om de beweging te maken. Meestal zijn dit wel een aantal spieren, in dit geval zie je de middelste koppen als eerste genoemd.
Heb wel veel vertrouwen in deze site. De nadruk ligt dus op de voorste koppen. Maar de middelste zullen ook zeker getraind worden.
Maar als je echt aan de middelste koppen wil werken zal je toch echt een andere oefening moeten kiezen hiervoor.
Lijkt me wel. Succes met het rondmaken van de schouders![]()
+++

ook al is íe samengesteld.. en het is goed dat hij dit zo heeft, zijn middelste schouderkoppen lopen ook achter volgens hem.maar ook ik ben van mening dat de achterste schouderkoppen meer gestimuleerd dienen te worden d.m.v. een oefening voor deze koppen. misschien doet hij deze tijdens zijn rugtraining? ik weet niet?
?
Denk dat het nu al zo veer is
Ben al blij met mijn 2x130!