Fitness Seller

Eindelijk mijn eigen logje

Denk je wel om de achterkant van je schouders?
MP en shoulder press is eigenlijk dezelfde oefening. En pakt allebei de Anterior(voorkant) Deltoid aan.
Zou de shoulder press vervangen voor een oefening die de Posterior(achterkant) Deltoid aanpakt, bijvoorbeeld de Dumbbell Rear Lateral Raise.

klopt, mee eens.

shoulder press en de mp pakken meer de middelste schouderkoppen dan de voorste schouderkoppen aan hoor ;) ook al is íe samengesteld.. en het is goed dat hij dit zo heeft, zijn middelste schouderkoppen lopen ook achter volgens hem.maar ook ik ben van mening dat de achterste schouderkoppen meer gestimuleerd dienen te worden d.m.v. een oefening voor deze koppen. misschien doet hij deze tijdens zijn rugtraining? ik weet niet?

fout, zie post van Kubus

het is ook zeker wel een compound.. maar de nadruk ligt meer op de middelste schouderkoppen dan op de voorste schouderkoppen.. om jouw link erbij te halen: kijk eens naar die beweging dan ;)

fout, elke press is hoofdzakelijk front delts.

. Vind side raises niet fijn aanvoelen en upright rows ook niet echt. Lijkt jullie dit een goede oefening voor de achterste schouderkoppen:)?

Allemaal bedankt voor de hulp offcourse;)

side raises MOET je doen wil je een grote ronde schouderkop krijgen.
bent over raises ook trouwens.
Ik vind de helft van de oefeningen die ik doe "niet fijn aanvoelen".
Hoe verroter ze aanvoelen, hoe beter ze zijn.

Je ziet dit tcoh verkeerd. Weet niet of je bekend bent met de site exrx.net. Maar je kan rechts naast de oefening zien welke spieren er voor de oefeningen worden aangesproken. Bij "Target" zie je de spiergroep die hoofdzakelijk word aangesproken. In dit geval dus de voorste koppen.
Bij "Synergist" zie je de spieren die de hoofdspieren helpen om de beweging te maken. Meestal zijn dit wel een aantal spieren, in dit geval zie je de middelste koppen als eerste genoemd.
Heb wel veel vertrouwen in deze site. De nadruk ligt dus op de voorste koppen. Maar de middelste zullen ook zeker getraind worden.
Maar als je echt aan de middelste koppen wil werken zal je toch echt een andere oefening moeten kiezen hiervoor.

Lijkt me wel. Succes met het rondmaken van de schouders:D

+++

Ok, ik ben overtuigd.. mijn antwoord was dan ook gevoelsmatig, hetgeen wat ik ervaar tijdens het trainen. maar ik ben nog steeds van mening dat mp's en shoulder presses overall massa leveren wat betreft de voorste én middelste schouderkoppen.

Ok, ik ben overtuigd.. mijn antwoord was dan ook gevoelsmatig, hetgeen wat ik ervaar tijdens het trainen. maar ik ben nog steeds van mening dat mp's en shoulder presses overall massa leveren wat betreft de voorste én middelste schouderkoppen.

tuurlijk pak je zijkant mee. Maar ik zou zeker apart side en rear raises pakken om een goede ronde schouderkop te maken.

tuurlijk pak je zijkant mee. Maar ik zou zeker apart side en rear raises pakken om een goede ronde schouderkop te maken.

karma has been given..mijn schouders gaan loeihard met compounds, misschien kan ik eventueel de schouders nóg meer oppompen met bovengenoemde oefeningen.. ty bro' :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt loo!! En piet en kubus natuurlijk ook:)!!

Training van maandag

Latt Pull down: 10x50kg, 10x50kg, 10x45kg
Low pulley: 10x35kg, 10x35kg, 10x35kg
Dumbbell BOR: 10x24kg, 10x24kg, 10x24kg
Deadlift: 10x110kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg
Shrugs: 20x30kg, 12x34kg, 12x34kg, 15x30kg
Dippen: 10xBW+15kg, 10xBW+15kg, 10xBW+15kg
Rope extension: 10x15kg, 10x17,5kg, 10x17,5kg
Cable pressdown: 10x27,5kg, 10x27,5kg, 10x25kg

Deadlift had ik nog meer uit kunnen halen zo voelde het. Volgende training dus maar eens de 125 of 130kg proberen(H)!

Lekkere deadlifts en dips!

wayo inderdaad nice training!

Weer mooie training kerel. Die deadlifts ben je echt goed mee aan het gaan. Binnekort haal ik je niet meer in :( Denk dat het nu al zo veer is ;)

Bedankt voor jullie reacties:)! Die deadlift gaat inderdaad lekker! Vind het ook een fijne oefening om te doen!

heb trouwens met mijn trainingsmaat opgesteld waar we over een jaar willen staan.

Deadlift: 170kg
Squat: 130kg
Bench: 90kg

Die doelen hebben we gewoon een beetje als motivatie opgesteld:)

Bedankt voor jullie reacties:)! Die deadlift gaat inderdaad lekker! Vind het ook een fijne oefening om te doen!

heb trouwens met mijn trainingsmaat opgesteld waar we over een jaar willen staan.

Deadlift: 170kg
Squat: 130kg
Bench: 90kg

Die doelen hebben we gewoon een beetje als motivatie opgesteld:)

Moet lukken, denk zelfs dat die bench hoger kan :thumb:

lekkere trainingen :D en succes met je goals te bereiken :D

Moet lukken, denk zelfs dat die bench hoger kan :thumb:

Bench is één van mijn zwakkere punten vandaar dat ik die op 90 kg heb gezet. Denk dat ik de deadlift sowieso wel haal:D! moet ook wel 180 kunnen halen. Maar gebruik op dit moment nog geen shakes e.d. Ben dit ook nog niet van plan. Wil eerst zorgen dat ik een tijd lang voldoende eiwitten binnen krijg via melk, vis, kwark etc. Bedankt voor jullie reacties!!:D

haaa beesten:D!!
Gisteren weer getrained! Ging best lekker vond ik zelf. Borst is mijn zwakke punt maar daar ben ik nu lekker op vooruit gegaan:)!!

De resultaten

Bench 8x65kg, 6x65 kg, 3x70kg
Incline dumbbellpress, 8x18kg, 8x 16kg, 8x 16kg
Dumbbell fly 3x12x 12kg
crossover 8x15kg, 8x15kg, 7x15kg

One arm standing cable curls: 10x12.5kg, 8x12,5kg, 4x15kg
one arm dumbbell preacher curl: 10x14kg, 10x14kg, 8x14kg
hammer curl: 2x10x10kg, 1x10x12kg

Buik
Crunches + 30kg schijven op mijn buik/borst. Gewoon tot ik niet meer kon.
Rotary torso: 3x12x55kg

Bench 8x65kg, 6x65 kg, 3x70kg
Incline dumbbellpress, 8x18kg, 8x 16kg, 8x 16kg
Dumbbell fly 3x12x 12kg
crossover 8x15kg, 8x15kg, 7x15kg

One arm standing cable curls: 10x12.5kg, 8x12,5kg, 4x15kg
one arm dumbbell preacher curl: 10x14kg, 10x14kg, 8x14kg
hammer curl: 2x10x10kg, 1x10x12kg

Buik
Crunches + 30kg schijven op mijn buik/borst. Gewoon tot ik niet meer kon.
Rotary torso: 3x12x55kg

ziet er sterk uit dude.. ook de keuze van oefeningen ;)

mooie training nelus!

Danku Danku:D! Ga alleen deze week nog volgens dit schema werken daarna ga ik beginnen aan een ander schema. Ik twijfel alleen nog wat voor schema ik zou gaan doen. Ik twijfel tussen

- UB/LB schema
- Weer een 3-daags splitschema met volgens dezelfde verdeling alleen dan andere oefeningen.
- Een 3-daags splitschema en dan de wat zwakkere spiergroepen 2keer in de week aanpakken zoals borst en schouders.

Iemand misschien een idee wat het beste is? Al het commentaar is welkom!

Danku Danku:D! Ga alleen deze week nog volgens dit schema werken daarna ga ik beginnen aan een ander schema. Ik twijfel alleen nog wat voor schema ik zou gaan doen. Ik twijfel tussen

- UB/LB schema
- Weer een 3-daags splitschema met volgens dezelfde verdeling alleen dan andere oefeningen.
- Een 3-daags splitschema en dan de wat zwakkere spiergroepen 2keer in de week aanpakken zoals borst en schouders.

Iemand misschien een idee wat het beste is? Al het commentaar is welkom!

je kunt sowiezo ff heel wat anders proberen, goede prikkel :thumb: kun je ook meteen zien wat voor jou het beste werkt ;)

Zo training van gistere zit er ook weer op:D! Denk dat ik vanmiddag nog even ga trainen en dan vrijdagavond weer:)! Ging weer lekker gisteren. Deadlift ook weer wat meer kunnen pakken en ook op de triceps weer wat vooruit gegaan.

Latt Pull down: 10x50kg, 10x50kg, 10x45kg
Low pulley: 10x35kg, 8x40kg, 8x40kg
Dumbbell BOR: 10x24kg, 8x26kg, 8x26kg
Deadlift: 10x110kg, 6x120kg, 2x130kg en een fail op de 140kg maar dat was ook gewoon om te proberen;) Had misschien beter 135 kunnen proberen maarja volgende keer beter:P Ben al blij met mijn 2x130!
Shrugs: 15x34kg, 15x34kg, 15x30kg
Dippen: 10xBW+20kg, 10xBW+20kg, 6xBW+20kg
Rope extension: 10x17,5kg, 10x17,5kg, 10x17,5kg
Cable pressdown: 10x27,5kg, 10x27,5kg, 8x27,5kg

Terug
Naar boven