XXL Nutrition

Eindelijk mijn eigen logje

• Topic Starter Topic Starter
Dankje jullie allemaal:)!

Dumbbells tot 40 kg dacht ik. Maar ook een mogelijkheid om dumbbells te maken van losse schijven;) Dus dat is helemaal ideaal.

Ben er net weer van het werk en ben redelijk kapot nu. Zit met een bak kwark achter de pc:p!!

De training van gister ging wel lekker. Mijn nieuwe trainingsmaat die eigenlijk nog geen ervaring met krachttraining heeft moest ik toch wel redelijk veel uitleggen. Vind ik absoluut geen probleem maar daardoor duurde de training wel wat langer als verwacht en zijn de gewichten t.o.v. de vorige training nagenoeg hetzelfde gebleven.

Over 2 weken begin ik met het nieuwe schema dat ik al eerder in dit logje poste:) heb er veel zin in!

Nog 1 vraag aan de logbezoekers. Is squatten in de smith net zo effectief als los squatten? Vind squatten in de smith namelijk een stuk fijner aanvoelen:).

Dinsdag ga ik weer trainen! goed weekend allemaal ;)

squatten in het squatrek is effectiever dan squatten in de smith..

bij squatten met losse gewichten moet je zelf balanceren en zelf balanceren = goed, spreekt nl. meer spiervezels aan!

zo zijn er btw nog wel meer redenen waarom je beter met losse gewichten kunt werken, ook met squatten.. de belangrijkste is gegeven, de rest ga ik je niet mee vermoeien..

thnx voor de info piet;)

Ga trouwens niet over 2 weken beginnen met mijn nieuwe schema maar vanavond al:D!!

Ja JWTZ!!!!!!!!!:hedbang::banana:

Heb ff een nieuwe pic geupload. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Beetje om te kijken hoe ik er over een half jaar bij sta maar ook om te beoordelen hoe ik er nu bij sta. Staat in mijn galery.

Ga nu lekker trainen! laterssss bradaaaaaa'sss:D

Heb ff een nieuwe pic geupload. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Kan het op deze foto moeilijk beoordelen. Maar volgens mij ziet het er wel goed uit.
Post eens een goede full body pic of een goede front pose. Dan kan je over een jaar goed vergelijken wat er is gebeurd.

Nou de eerste training zit erop..
Was een beetje wennen met welke gewichten ik voor elke oefening zou nemen. Hier de gewichten bij de oefeningen:

Chin ups: 9 keer bw, 5 keer bw, 5 keer bw, 3 keer bw
Lat Pull down: 10 keer 40kg, 15 keer 35 kg, 15 keer 35 kg, 15 keer 35 kg
Low pulley: 10 keer 30kg, 10 keer 25 kg, 10keer 25 kg, 8 keer 30 kg
Dumbbell bent over rows: 10,8,6,6 keer 26 kg
Deadlift: 10 keer 90kg, 6 keer 100kg, 5 keer 100 kg, 4 keer 100kg

Deadlift wou niet echt lekker meer na al 4 rugoefeningen gedaan te hebben. En hetgeen dat de herhalingen zo verschillen is gewoon omdat ik nog moest uitproberen hoeveel gewicht ik per oefening kon nemen;) Bij de low pulley bleek 25 kg toch wat te licht waardoor ik daar eigenlijk wel meer dan 10 herhalingen mee kan maken. Maar dat krijg je toch de eerste training;)

Dan over naar de shrugs. 15,15,15,15 keer 26 kg per dumbbell. Ook de vele herhalingen weer door het uitproberen.

Dan de oefeningen voor de triceps

Dippen: 12 keer bw, 10 keer bw, 8 keer bw, 6 keer bw
Cable pressdown: 10 keer 25 kg, 8 keer 25 kg, 6 keer 25 kg, 6 keer 30 kg
Rope extensions, 12,5 kg en dat 10,10,10,10 keer.

Voelde de cable pressdown vooral bovenaan in mijn borst. Geen idee hoe dat kan. Je zult er misschien ook wel iets je borst mee aanpakken en zal nog wel wat spierpijn hebben van vrijdag want toen werd de borst flink aangepakt.

Wat vinden jullie van de training?

Kan het op deze foto moeilijk beoordelen. Maar volgens mij ziet het er wel goed uit.
Post eens een goede full body pic of een goede front pose. Dan kan je over een jaar goed vergelijken wat er is gebeurd.

Heb de front relaxed nog wat in mijn gallery staat. Daar ga ik het met een half jaar of een jaar mee vergelijken. Die foto is al 2 maand oud dus hoe groter het verschil zal zijn over een half jaar of een jaar! Bedankt voor de support kubus;)

NOu any comments:P?

Vanavond gaan we weer trainen. Om 8 uur sta ik weer in de gym! Vanavond zijn de beentjes en de schouders aan de beurt. De training van vanavond gaat als volgt

Benen:

5x Squats
3x Leg extension
3x Seated leg curl
3x Rotary calf (kuit)

Schouders:

3x Military press
3x Front raises dumbbell
3x Rear bench lateral raises
3x Side raises dumbbell

3x en 5x wat? Hoeveel herhalingen en hoeveel gewicht? :D

Dat zie ik vanavond keranos;) Begin deze week pas met dit schema. Dus moet nog even kijken wat het lekkerste aanvoelt qua gewicht e.d.

Nou de training van woensdag zit er al weer een tijdje op:P. NOg geen tijd gehad eigenlijk om hem hier te posten. Dus hier komt ie.

Benen:

5x 10 Squats 50, 60, 70, 80, 80
3x 10 Leg extension 25, 25, 25
3x 10 Seated leg curl 40, 40, 40

Schouders:

3x 10 Military press 30, 30, 30, 30
3x 10 Front raises dumbbell 8, 8, 8
3x 10 Front cable raise 10, 10, 10
3x 10 Side raises dumbbell 8, 8, 8

Schouders zijn mijn wat zwakkere punt. Squat al een tijd niet meer gedaan. Wel flink achteruit gegaan:(. Leg extension wou niet meer goed omdat mijn benen al helemaal kapot waren van het squatten.

Wat vinden jullie van de training:)?

Vanavond borst, biceps en buik aanpakken!!:rocknana:

thnx:)

Terug
Naar boven