Fitness Seller

Enzonn's dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Och komt hij aan met zn termen; "p*ssy squats". Gewoon squats nicht. Ben alleen rustig begonnen met 3x5x80kg.

Het gaat me niet om het gewicht, met p*ssy squats bedoel ik dat je maar half doorzakt (ik weet niet of jij dat doet maar dat doen veel mensen). Squats horen gewoon totdat je met je kont de grond bijna aanraakt.

Het gaat me niet om het gewicht, met p*ssy squats bedoel ik dat je maar half doorzakt (ik weet niet of jij dat doet maar dat doen veel mensen). Squats horen gewoon totdat je met je kont de grond bijna aanraakt.

Weet je nog dat ik je had laten zien dat ik zelfs zonder gewicht niet met mn kont de grond (bijna) aan kan raken omdat ik dan omval? Nou dan weet je ook hoe ver ik mijn squats doe. Doordat mn enkel dus een paar keer naar de klote is gegaan kan ik niet zo ver door mn benen zakken en dat is nadat ik mn enkelband laatst weer gescheurd had niet beter geworden ;). Dus waarschijnlijk vind jij dan dat ik p*ssy squats doe. Ik noem het gewoon parallel squats :). Maakt verder ook niet uit, maar dan kun je de gewichten niet met elkaar vergelijken.

je hebt full squats en parallel squats - ik doe ze allebei met dien verschil dat ik de full squat small sta

Weet je nog dat ik je had laten zien dat ik zelfs zonder gewicht niet met mn kont de grond (bijna) aan kan raken omdat ik dan omval? Nou dan weet je ook hoe ver ik mijn squats doe. Doordat mn enkel dus een paar keer naar de klote is gegaan kan ik niet zo ver door mn benen zakken en dat is nadat ik mn enkelband laatst weer gescheurd had niet beter geworden ;). Dus waarschijnlijk vind jij dan dat ik p*ssy squats doe. Ik noem het gewoon parallel squats :). Maakt verder ook niet uit, maar dan kun je de gewichten niet met elkaar vergelijken.

Oh ja k*tenkelband. Maar ok dan heb je gelijk, maar veel mensen doen die parallel squat omdat ze te lui zijn voor full squat lijkt t af en toe wel.
Hoe gaat t trouwens met hardlopen, doe je dat nog wel eens? Ik doe zelf geen lange afstanden meer, alleen nog 400 en 800. Volgende week heb ik mijn laatste wedstrijd en dan moet ik ze allebei doen:(

denk dat jij niet moet oordelen over mensen die parallel squats doen ;)
jij zegt dat bijna iedereen te lui daarvoor is, maar denk ook gewoon dat gedeelde het niet kan en de andere weer parallel fijner vind aanvoelen.
betekent niet dat je lui ben, je moet trainen zoals je zelf fijn vind.

Oh ja k*tenkelband. Maar ok dan heb je gelijk, maar veel mensen doen die parallel squat omdat ze te lui zijn voor full squat lijkt t af en toe wel.
Hoe gaat t trouwens met hardlopen, doe je dat nog wel eens? Ik doe zelf geen lange afstanden meer, alleen nog 400 en 800. Volgende week heb ik mijn laatste wedstrijd en dan moet ik ze allebei doen:(

Nou nou, lui :P. Dat zal ook wel meevallen. Ik doe ze in ieder geval niet omdat het fysiek gewoon onmogelijk is voor mij. Ik loop ongeveer 1x in de week, maar niet op tijd ofzo. Loop dan zo'n 5km dus waarschijnlijk ben ik wel weer vooruit gegaan daarmee. Hoop dat je die 400 voor de 800 moet doen anders moet je na het kotsen nog eens gaan lopen ;).

denk dat jij niet moet oordelen over mensen die parallel squats doen ;)
jij zegt dat bijna iedereen te lui daarvoor is, maar denk ook gewoon dat gedeelde het niet kan en de andere weer parallel fijner vind aanvoelen.
betekent niet dat je lui ben, je moet trainen zoals je zelf fijn vind.

Laat hem maar mooi praten. Zelf is ie vaak te lui om iets eerder naar de gym te gaan zodat ie een keer z'n training WEL af kan maken :p.

Ok ik heb een tijdje niet meer gepost omdat ik amper kon trainen vanwege hardlopen. Nu is het hardloop seizoen voorbij, en kan ik weer bijna voluit gaan trainen. Het probleem is alleen dat ik een knie blessure heb en mijn benen echt nergens meer voor kan gebruiken waarbij ik gewicht moet tillen (squatten, deadliften en zelfs de trap oplopen).

Ik heb een nieuw schema gemaakt, waar dus geen benentraining bij zit. Zodra ik geen last meer heb van mijn knie zal ik mijn schema weer aanpassen.

Mijn 3x10 schema:

Zaterdag (rug, triceps, buik)
BOR
Optrekken
Triceps extension
Close-grip BP
Decline crunches
Schuine buikspier oefening (kom niet op de naam)

Zondag (rust)

Maandag (borst, biceps, buik)
Bankdrukken
Wide grip dippen
Bicep Curls
Close grip optrekken
Decline crunches

Dinsdag (schouders, rug)
Overhead Press
Side raises
Single arm rows
Bodylifts
Shrugs

Woensdag
Hardlopen

Donderdag
'Fight Club' (een soort bokstraining bij de gym, om uithoudingsvermogen ook te trainen).

Vrijdag (borst , schouders)
Schuin Bankdrukken
Dumbbell Drukken
Flyes
Neck Press
Upright Rows

Hardlopen

De training van zaterdag post ik zo wel.

Laatst bewerkt:
BOR
50 kg, 10x
55 kg, 10x
60 kg, 10x

Optrekken
7x BW
7x BW
5x BW

Tricep extension
17.5 kg, 10x
20 kg, 10x
22.5 kg, 10x

Close-grip BP
41 kg, 10x
46 kg, 10x
51 kg, 8x

Decline crunch
5 kg, 10x
6 kg, 10x
7 kg, 10x

Side Bend
5 kg, 10x
10 kg, 10x
10 kg, 10x

Ohja mijn 800m tijd bij de kampioenschappen was 2.10.92, 3 seconden onder mijn PR dus ik was er blij mee!

Proficiat kerel! :thumb:

Mooi van je pr :thumbs:
maar wel flink balen van je knie zeg:eek:, wat scheelt er aan?
(toch mooie training btw)

Mooi van je pr :thumbs:
maar wel flink balen van je knie zeg:eek:, wat scheelt er aan?
(toch mooie training btw)

Bedankt! Ik weet niet precies waar die blessure van komt. Een paar weken geleden begon ik het al een klein beetje te voelen tijdens het hardlopen en squatten, maar het was nog niet pijnlijk. Toen werd het elke week weer wat erger en nu heb ik dus moeite met opstaan enzo (leun steeds op het goeie been :P) Het hardloopseizoen is nu toch afgelopen, dus het zal daar niet erger door worden. Ik ben nou gewoon gestopt met beenoefeningen en ik hoop dat het over een tijdje weer goed voelt. Ik zal wel even kijken en het 'blessure herstel forum'.

gewoon ff je been rust geven en als het over 1 week nog niet minder is ff langs een sportarts ofzo om te kijken wat eraan scheelt ;)

misschien te diep gezakt bij het full-squatten;)

Maar heeft iemand misschien nog wat aanmerkingen over mijn nieuwe schema (behalve dan dat er geen benen bij zitten natuurlijk ;))

Ok ik heb een tijdje niet meer gepost omdat ik amper kon trainen vanwege hardlopen. Nu is het hardloop seizoen voorbij, en kan ik weer bijna voluit gaan trainen. Het probleem is alleen dat ik een knie blessure heb en mijn benen echt nergens meer voor kan gebruiken waarbij ik gewicht moet tillen (squatten, deadliften en zelfs de trap oplopen).

Ik heb een nieuw schema gemaakt, waar dus geen benentraining bij zit. Zodra ik geen last meer heb van mijn knie zal ik mijn schema weer aanpassen.

Mijn 3x10 schema:

Zaterdag (rug, triceps, buik)
BOR
Optrekken
Triceps extension
Close-grip BP
Decline crunches

Zondag (rust)

Maandag (borst, biceps, buik)
Bankdrukken
Wide grip dippen
Bicep Curls
Close grip optrekken
Decline crunches

Dinsdag (schouders, rug)
Overhead Press
Side raises
Single arm rows
Bodylifts
Shrugs

Woensdag
Hardlopen

Donderdag
'Fight Club' (een soort bokstraining bij de gym, om uithoudingsvermogen ook te trainen).

Vrijdag (borst , schouders)
Schuin Bankdrukken
Dumbbell Drukken
Flyes
Neck Press
Upright Rows

Hardlopen

De training van zaterdag post ik zo wel.

zat rug/triceps
zo rust
ma/borst/biceps/buik
di schouders/rug
wo hardlopen
do bokstraining
vrij borst/schouders

ik vind over het hele schema dat je erg weining oefeningen doet bijv borst twee oefeningen - je pakt voor de grote spieren net zo veel oefeningen als voor je kleine spieren

bij schouders zou ik een zijkant en achterkant schouder-oef erbij doen

zat rug/triceps
zo rust
ma/borst/biceps/buik
di schouders/rug
wo hardlopen
do bokstraining
vrij borst/schouders

ik vind over het hele schema dat je erg weining oefeningen doet bijv borst twee oefeningen - je pakt voor de grote spieren net zo veel oefeningen als voor je kleine spieren

bij schouders zou ik een zijkant en achterkant schouder-oef erbij doen

Ok maar ga ik dan niet teveel doen (overtrainen)?
Voor zijkant schouders heb ik trouwens ook al side raises en voor achterkant neck press.

Terug
Naar boven