Fitness Seller

Enzonn's dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal zeker op mijn voeding letten zodat ik genoeg energie krijg, maar het is belangrijk dat ik tijdens de komende 3 weken niks aankom vanwege atletiek. Daarna zal ik echt gewoon proberen vrijwel de hele dag door te eten. Mijn eten van vandaag is:

6.30) een boterham met pindakaas (203 Cal), soms nog eentje met ham ofzo

10.40) 3 boterhammen met pindakaas (608 Cal), 2 met ham (146 Cal + de ham, ik weet niet hoeveel Cal daar in zitten).

13.20) 6 boterhammen met pindakaas (1216 Cal), 1 met ham (73 Cal + de ham, ik weet niet hoeveel Cal daar in zitten).

16.00) banaan (124 Cal), bak noodles (330 Cal)

18.30) avondeten (ik weet nog niet wat dat gaat worden)

21.15) Bak noodles (330 cal)

En verder drink ik veel melk en sinaasappelsap (ja dat vind ik lekker), en tijdens schooltijd eigenlijk alleen water.

Dus dan zit ik alleen met het eten hierboven genoemd, zonder avondeten, zonder drinken en zonder de ham al boven de 3000 Cal, dat is toch niet zo weinig?

Als je op gewicht wil blijven de komende 3 weken is dit prima, maar als je sterker wil worden na die periode zul je meer moeten eten en zwaarder moeten worden (tenzij je een 85 bench en 120 squat al sterk vindt natuurlijk:roflol:). Meer melk drinken is hiervoor een makkelijke optie.

ham zou ik vervangen door kippenwit!

Een boterham vind ik ook maar wat weinig. Je eerste maaltijd is een van de belangrijkste.
Meer kcal en meer eiwitten.

Verder vind ik alleen maar eiwitten uit pinda onvoldoende. Meer dierlijke eiwitten. Gooi er toch maar een blikje tonijn bij. En zoals Nicolas zegt, ook wat kip.

Ik zal zeker op mijn voeding letten zodat ik genoeg energie krijg, maar het is belangrijk dat ik tijdens de komende 3 weken niks aankom vanwege atletiek. Daarna zal ik echt gewoon proberen vrijwel de hele dag door te eten. Mijn eten van vandaag is:

6.30) een boterham met pindakaas (203 Cal), soms nog eentje met ham ofzo

10.40) 3 boterhammen met pindakaas (608 Cal), 2 met ham (146 Cal + de ham, ik weet niet hoeveel Cal daar in zitten).

13.20) 6 boterhammen met pindakaas (1216 Cal), 1 met ham (73 Cal + de ham, ik weet niet hoeveel Cal daar in zitten).

16.00) banaan (124 Cal), bak noodles (330 Cal)

18.30) avondeten (ik weet nog niet wat dat gaat worden)

21.15) Bak noodles (330 cal)

En verder drink ik veel melk en sinaasappelsap (ja dat vind ik lekker), en tijdens schooltijd eigenlijk alleen water.

Dus dan zit ik alleen met het eten hierboven genoemd, zonder avondeten, zonder drinken en zonder de ham al boven de 3000 Cal, dat is toch niet zo weinig?

Kijk even op calorietabel.nl om alles gewoon te berekenen. Voor avondmaaltijd kun jij gemiddeld zo'n 600kcal rekenen. Vervang de noodles 's avonds voor een bak kwark. Je moet wel gevarieerd blijven eten en dat is niet echt het geval als je alleen maar pindakaas en ham eet. Wissel gewoon af met kipfilet en rookvlees (al heb ik dat nooit kunnen vinden in Australië). Sinaasappelsap moet je ook kijken welke soort je drinkt. Versgeperst is natuurlijk het beste. En melk drink je inderdaad veel, teveel eigenlijk :P. Ik weet het niet zeker maar denk dat jou caloriebehoefte zo rond de 3300kcal ligt, dus dan zou ik wel wat meer eten om aan te komen. De vraag is alleen, wil je dat nu wel? Bereken je caloriebehoefte even goed en post het dan hier, dan is het ook makkelijker om commentaar te geven (al kun je daar zelf natuurlijk ook je conclusies uit trekken). Jij kunt makkelijk 1000kcal boven onderhoud gaan zitten met dat vetpercentage van je.

Kijk even op calorietabel.nl om alles gewoon te berekenen. Voor avondmaaltijd kun jij gemiddeld zo'n 600kcal rekenen. Vervang de noodles 's avonds voor een bak kwark. Je moet wel gevarieerd blijven eten en dat is niet echt het geval als je alleen maar pindakaas en ham eet. Wissel gewoon af met kipfilet en rookvlees (al heb ik dat nooit kunnen vinden in Australië). Sinaasappelsap moet je ook kijken welke soort je drinkt. Versgeperst is natuurlijk het beste. En melk drink je inderdaad veel, teveel eigenlijk :P. Ik weet het niet zeker maar denk dat jou caloriebehoefte zo rond de 3300kcal ligt, dus dan zou ik wel wat meer eten om aan te komen. De vraag is alleen, wil je dat nu wel? Bereken je caloriebehoefte even goed en post het dan hier, dan is het ook makkelijker om commentaar te geven (al kun je daar zelf natuurlijk ook je conclusies uit trekken). Jij kunt makkelijk 1000kcal boven onderhoud gaan zitten met dat vetpercentage van je.

Ik denk dat ik al wel op de 4000 zou kunnen zitten hoor, ik had dus al ongeveer 3000 berekend, + die 600 Cal voor avondeten, nou die 400 Cal aan drinken haal heel makkelijk. En dan was ik inderdaad nog dat extra bakje kwark vergeten er bij te schrijven, soms neem ik 450 gram en soms 900 gram op een dag.

ik denk dat ik al wel op de 4000 zou kunnen zitten hoor, ik had dus al ongeveer 3000 berekend, + die 600 cal voor avondeten, nou die 400 cal aan drinken haal heel makkelijk. En dan was ik inderdaad nog dat extra bakje kwark vergeten er bij te schrijven, soms neem ik 450 gram en soms 900 gram op een dag.

meer, meer, meer!

Heb net een atletiekwedstrijd gehad, en een pr voor de 400 gelopen, 55.5 seconden! Daarvoor was het 56.9, dus ik ben er blij mee:D

Sterk kerel. Felicitaties!

Netjes, loop je binnenkort nog meer 400m wedstrijden?

waar heb je die wedstrijden?

In een stadion voor meer dan 50.000 man:D Ik doe mee aan een competitie tussen 9 scholen, en dan is er bijna elke week een (onbelangrijke) wedstrijd, en over 3 weken is er dan een laatste wedstrijd die er wel toe doet, en dan wordt er gekeken welke school het beste is.

Shit ik was mijn training van 8 oktober vergeten te posten. Dit is wat ik deed als ik het me goed herinner.

Incline dumbbell pressPR
25 kg, 5x
25 kg, 5x
27.5 kg, 5x
27.5 kg, 5x
27.5 kg, 5x

Full SquatPR
62.5 kg, 5x
67.5 kg, 5x
72.5 kg, 5x
77.5 kg, 5x
82.5 kg, 4x