XXL Nutrition

Enzonn's dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Training van gisteren:

Squats
5x 65 kg
5x 70 kg
5x 75 kg
5x 80 kg
5x 85 kg

Single Handed Dumbbell Rows
10x 27.5 kg
10x 30 kg
10x 32.5 kg

Inclined Bench Press
5x 53.5 kg
5x 56 kg
5x 58.5 kg
5x 61 kg
5x 61 kg (met hulp van spotter)

Standing Calf Raises
20x 110 kg
16x 130 kg
12x 150 kg

Lekkere training kerel ...

Rare gewichten met je bench wel :p

Ah ha, jij traint nog met 30mm? Ik zit ook steeds te klooien met van die gewichten trouwens :p

Ik heb geen idee, ik heb ze niet zelf gekocht (train in een gym).

Er zijn ook stangen van 15 of 20 kg maar ik heb geen zin om alles te verslepen. Voor bankdrukken gebruik ik dus gewoon 16 kg stangen :P
Deadliften gebruik ik een 15 kg stang (die liggen in het gedeelte waar ik deadlifts doe), squats en overhead press doe ik dan weer met 20 kg stangen ;)

Oke, dat is dan altijd een heel rekenwerk om te kijken hoeveel KG je daadwerkelijk hebt gesquat,getild,gedrukt etc :D

Zo traint hij ook zijn hersens.

Haha dat valt wel mee, ik gebruik namelijk altijd dezelfde stangen voor een bepaalde oefening. Ik reken dan meestal alleen hoeveel er per kant op moet. Pas als ik het hier post begin ik te rekenen :P

Net ben ik trouwens weer eens begonnen met hardlopen, in April heb ik namelijk weer wat crossen en ik wil dit jaar wat hoger eindigen dan normaal (ik ben een middelange afstandsloper, dus om bij de top te komen bij lange afstanden moet ik echt veel trainen). Mijn conditie is nog beter dan ik had verwacht, aangezien ik al een hele tijd niet meer heb gelopen.

Ik merk trouwens wel dat sinds ik zwaarder ben geworden ik meer moeite heb met lange afstanden, maar omdat ik nu ook sterker ben kan ik wel harder sprinten. Middelange afstand zit er tussenin en daarom maakt het gelukkig voor die afstanden echt niet uit hoe gespierd je bent. Kan ik lekker met hardlopen en KT tegelijk bezig zijn. Die crossen die ik nu ga doen zijn meer een opwarmertje voor de 800 en 400m die in september gaan beginnen voor mij.

Haha dat valt wel mee, ik gebruik namelijk altijd dezelfde stangen voor een bepaalde oefening. Ik reken dan meestal alleen hoeveel er per kant op moet. Pas als ik het hier post begin ik te rekenen :P

Net ben ik trouwens weer eens begonnen met hardlopen, in April heb ik namelijk weer wat crossen en ik wil dit jaar wat hoger eindigen dan normaal (ik ben een middelange afstandsloper, dus om bij de top te komen bij lange afstanden moet ik echt veel trainen). Mijn conditie is nog beter dan ik had verwacht, aangezien ik al een hele tijd niet meer heb gelopen.

Ik merk trouwens wel dat sinds ik zwaarder ben geworden ik meer moeite heb met lange afstanden, maar omdat ik nu ook sterker ben kan ik wel harder sprinten. Middelange afstand zit er tussenin en daarom maakt het gelukkig voor die afstanden echt niet uit hoe gespierd je bent. Kan ik lekker met hardlopen en KT tegelijk bezig zijn. Die crossen die ik nu ga doen zijn meer een opwarmertje voor de 800 en 400m die in september gaan beginnen voor mij.

Hee Sanders,
Goed bezig weer hoor. Zou erg knap zijn als je op je 16e nog 100kg bankdrukt! Dat wordt een stuk moeilijker om te halen dan je deadlift en squatdoelen. Verder vind ik ook wel dat je je doel voor de 400m mag aanscherpen; nu is het maar 0.5 seconden sneller dan je pr?! Kom op, sowieso voor onder de 54 gaan. Ik ben trouwens ook weer gaan hardlopen, dus als het goed is blijf ik je nog gewoon voor :P.

Hee Sanders,
Goed bezig weer hoor. Zou erg knap zijn als je op je 16e nog 100kg bankdrukt! Dat wordt een stuk moeilijker om te halen dan je deadlift en squatdoelen. Verder vind ik ook wel dat je je doel voor de 400m mag aanscherpen; nu is het maar 0.5 seconden sneller dan je pr?! Kom op, sowieso voor onder de 54 gaan. Ik ben trouwens ook weer gaan hardlopen, dus als het goed is blijf ik je nog gewoon voor :P.

Laten we een wedstrijd doen aan het einde van het jaar :P
Met als onderdelen bankdrukken, squatten, deadliften, sprinten, middelange afstand en lange afstand. Wie de meeste onderdelen wint, wint in totaal :P

Hoevaak/uren train je i/d week voor athletiek en voor KT dan?

Hoevaak/uren train je i/d week voor athletiek en voor KT dan?

Voor KT nu 4x per week. Mijn schema staat een paar pagina's terug.
Atletiek heb ik al maanden niet meer gedaan, maar ik ga vanaf deze week trainen voor wat langere afstanden en dan rond september ga ik me echt focussen op de 400 en 800 meter. Maar dat bouw ik geleidelijk op.

Ik zie nu trouwens pas dat ik mijn vorige training voor de helft heb verwisseld met een andere training per ongeluk (2 oefeningen ervan moet ik eigenlijk vandaag doen, en 2 oefeningen die ik toen moest doen heb ik nog niet gedaan). Vanaf de volgende keer doe ik ze weer goed.

Gaat goed hier! Je gaat waarschijnelijk wel wat kgs verliezen als je weer gaat hardlopen.
Succes verder!

Gaat goed hier! Je gaat waarschijnelijk wel wat kgs verliezen als je weer gaat hardlopen.
Succes verder!

Kg's in lichaamsgewicht zou ik alleen maar mooi vinden (hoef ik minder te tillen tijdens het lopen), maar ik merkte vorig jaar dat het mijn krachttrainingen niet slechter maakte. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen middelange afstand deed (400-1500m) en ik heb geen idee hoe dit is met langere afstanden.

Training van vandaag:

Deadlift
5x 100 kg
5x 105 kg
5x 110 kg
5x 115 kg
4x 120 kg

Neck Press
5x 35 kg
5x 37.5 kg
5x 40 kg
5x 42.5 kg
6x 45 kg

Chins
8x BW
7x BW
6x BW

Schuine Decline Crunches
20x 6 kg
16x 7 kg
9x 8 kg :(

Full SquatsPR
5x 67.5 kg
5x 72.5 kg
5x 77.5 kg
5x 82.5 kg
4x 87.5 kg

Bench Press
5x 63.5 kg
5x 66 kg
5x 68.5 kg
5x 71 kg
6x 73.5 kg ===> Doel van maart gehaald!

BOR
5x 55 kg
5x 57.5 kg
5x 60 kg
5x 62.5 kg
4x 65 kg (+1 met beetje cheaten)

Bicep Curls (vanuit gestrekte armen)
5x 30 kg
5x 32.5 kg
5x 35 kg
4x 37.5 kg
3x 37.5 kg

Ik ben de afgelopen weken vergeten om bicepsoefeningen in mijn schema te zetten (ja ik weet het wat ben ik stom) en dat merk ik nu dus ook :(

Declined Crunches
12x 8 kg
12x 9 kg
12x 10 kg

Je bench is erg sterk, ligt dicht bij je squat aan. Maar een full squat is ook erg zwaar.

full squatten na het deadliften van de vorige dag - nice

imo iets te zwaar belastend voor de onderrug

waarom doe je telkens zulke kleine stapje tussen de sets
stel je warmt op bij bankdrukken bijv. 10X 50 8X 60 8X 70 dan zit er 10kg tusen elke set waardoor je kracht bespaart maar toch goed opgewarmt bent. Gaat trouwens erg goed met jouw!

Terug
Naar boven