MuscleMeat

Enzonn's dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Mooi al die gewichten, maar je doet het voor 800m toch? Wat is je tijd op die 800m?

Nah ik doe het eerlijk gezegd niet meer echt voor de 800m. Al die hardloop trainingen beginnen mij echt te vervelen, en ik denk dat al dat extra gewicht dat ik krijg van krachtsport alleen maar in de weg gaat zitten. En ik wordt gek van het kotsen elke keer na de race :P Maarre ik liep anderhalf jaar 2.13, maar ik ben van plan om het binnen een paar weken te verbeteren.

Ik zit er trouwens ook aan te denken om over te stappen op 400 meter, omdat ik dat gewoon een leukere race vind. Ik heb dat 2x gelopen en toen liep ik 56.9. Ik weet niet hoe goed dat is in verhouding met de 800m, maar als het ongeveer even goed is of misschien zelfs beter dan stap ik over op 400m.

je moet doen wat je zelf het leukst vind ;)
zoals ik nu hoor vind je 400m leuker dan moet je 400m gaan doen :)

ps. kotsen heb je niet alleen bij 800m :P
ik moest gister zelfs kotsen na 4x een 100m sprint en daarna nog ongeveer 60m kikkersprongen :p

400m is wezenlijk iets anders de 800m. 800m zit fysiologisch totaal anders in elkaar hoewel je bij beide verzuring hebt, en dus ook gaat kotsen. Uit je tijd gok ik dat je ong 24.5s moet lopen op de 200m, maar misschien zit er naast

400m is wezenlijk iets anders de 800m. 800m zit fysiologisch totaal anders in elkaar hoewel je bij beide verzuring hebt, en dus ook gaat kotsen. Uit je tijd gok ik dat je ong 24.5s moet lopen op de 200m, maar misschien zit er naast

Nee ik ben eigenlijk niet echt een sprinter, de 100m loop ik 12.8 op en de 200m denk ik zo'n 26 :P En ja de 400m 56.9 en dat kan nog verbeterd worden aangezien ik het pas 2x heb gelopen. Maar kijk, ik was toen ik 56.9 liep nog niet eens misselijk, en bij die 2.13 van de 800 stond ik meteen te kotsen. Daarom denk ik dat er nog wel wat van die 400 af kan.

Ik denk van niet.. Normaal gesproken zit het zo

200m-tijd = 2*100m-tijd;
400m tijd = 2 * 200m-tijd+2s

oftewel in jouw geval:

100m-tijd = 12.8 => 200m = 25.6s
200m-tijd = 26.0 => 400m = 54.0s
meeste gunstige race => 53.2s

56.9 - 53.2 = 3.7s

Je zal nog ong 3.7s sneller kunnen, wil je nog harder zul je echt sneller moeten gaan op 100m. Dat maakt het ook meteen zwaarder, fysiologisch zul je meer lactaat aan gaan maken waardoor de verzuringen een veel grotere impact zullen hebben op je race. Hiervoor zal je energie efficienter moeten gaan lopen (wat jij goed zou moeten kunnen met je 800m achtergrond) Wil je goed worden op de 400m, train dan meer op de sprint. Combineer dit met je 400m ervaringen en tijden zullen flink verbeteren. Train niet teveel op kracht, maar meer op core-stability dit helpt je energie huishouding nog meer!!

Ik denk van niet.. Normaal gesproken zit het zo

200m-tijd = 2*100m-tijd;
400m tijd = 2 * 200m-tijd+2s

oftewel in jouw geval:

100m-tijd = 12.8 => 200m = 25.6s
200m-tijd = 26.0 => 400m = 54.0s
meeste gunstige race => 53.2s

56.9 - 53.2 = 3.7s

Je zal nog ong 3.7s sneller kunnen, wil je nog harder zul je echt sneller moeten gaan op 100m. Dat maakt het ook meteen zwaarder, fysiologisch zul je meer lactaat aan gaan maken waardoor de verzuringen een veel grotere impact zullen hebben op je race. Hiervoor zal je energie efficienter moeten gaan lopen (wat jij goed zou moeten kunnen met je 800m achtergrond) Wil je goed worden op de 400m, train dan meer op de sprint. Combineer dit met je 400m ervaringen en tijden zullen flink verbeteren. Train niet teveel op kracht, maar meer op core-stability dit helpt je energie huishouding nog meer!!

Ok bedankt, man! Maar hoe bedoel je met core-stability trainen en hoe doe ik dat?

De dieper liggende spieren, zijn essentieel bij een aktieve ondersteuning van de ruggewervel. De samenwerking en samentrekking van deze spieren fixeren de ruggewervel en helpen het weerstaan van kracht die hier op inwerken.
Niet alleen het aanroepen/aanspreken van deze spieren is belangrijk, maar hoe zij aangesproken worden. Hodges and Richardson (1996) toonden al aan dat samenwerking en samentrekken van deze spieren vooraf gaat aan elke beweging van de ledematen. Dit suggereert dat deze spieren anticiperen op dynamische krachten en de ruggewervel al stabiliseren voor dat de beweging plaats vinden.
Hodges and Richardson lieten zien dat timing van samenwerking van deze spieren enorm belangrijk is. Het verbindt je boven- en onderlichaam en zorgt er voor dat je lichaam als een geheel gaat bewegen. Goede (en dan bedoel ik ook echt goede) atleten blinken o.a. uit in core stability het maakt ze efficienter in hun bewegingen, maar ook zorgt ook dat kracht oefeningen beter uit kunnen voeren met een veel grotere belasting. Rutger Smith (misschien ken je die wel), kan bijv squaten met zo'n 120kg op een bosu-bal!!!! [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder reduceert de kans op blessures enorm. De meeste mannen in je lokale sportschool trekken hun neus op voor dit soort oefeningen. Kijk maar in dit forum er staan genoeg onderwerpen over lichamelijk klachten die toe te schrijven aan het tillen van te zware gewichten met een te slechte techniek of niet instaat zijn te stabiliseren. Core stability helpt je de grote spierbundels beter als een geheel te laten bewegen en meer te zijn dan een lichaam van aan elkaar hangende spierkabels.

Oeps even vergeten te posten dus hier komen 2 trainingen achter elkaar.

Incline Bench PressPR
25 kg, 5x
25 kg, 5x
25 kg, 5x
27.5 kg, 5x
27.5 kg, 5x

Full SquatPR
60 kg, 5x
65 kg, 5x
70 kg, 5x
75 kg, 5x
80 kg, 5x

One Arm Dumbbell Press
17.5 kg, 5x
17.5 kg, 5x
17.5 kg, 5x
20 kg, 5x
20 kg, 5x

Dumbbell Curl
15 kg, 5x
15 kg, 5x
15 kg, 5x
17.5 kg, 5x
17.5 kg, 3x

Laatst bewerkt:
Bench PressPR
Eerst per ongeluk te zware stang gepakt :P

65 kg, 5x
63.5 kg, 5x
66 kg, 5x
68.5 kg, 5x
71 kg, 4x

BORPR
55 kg, 5x
57.5 kg, 5x
60 kg, 5x
62.5 kg, 5x
65 kg, 5x

Close Grip Bench Press
36 kg, 5x
41 kg, 5x
46 kg, 5x
48.5 kg, 5x
51 kg, 5x

Full Squat
62.5 kg, 5x
67.5 kg, 5x
72.5 kg, 5x
77.5 kg, 5x
82.5 kg, 3x

BOR gaat stevig vooruit kerel.

nette training, maar is die BOR gewoon echt gehaald, of cheat je een b eetje :p
vind hem namelijk zo dicht bij je BP liggen :p

Mooie pr's!

Nee ik heb echt niet gecheat, alleen ik haal de stang ook niet helemaal naar mn borst toe maar zeg maar net onder de borst. Mag dat of moet het echt de borst aanraken?

Nee ik heb echt niet gecheat, alleen ik haal de stang ook niet helemaal naar mn borst toe maar zeg maar net onder de borst. Mag dat of moet het echt de borst aanraken?

moet je zelf weten ;)
ik denk zelf dat je het meeste resultaat heb met de beweging voledig uit te voeren, maar dat moet iedereen zelf weten ;)

Als het maar 2 cm is boeit het niet zo veel, als het een halve meter is dan wel ;) :D

DeadliftPR
81 kg, 5x
86 kg, 5x
91 kg, 5x
96 kg, 5x
101 kg, 5x

Overhead PressPR
31 kg, 5x
33.5 kg, 5x
36 kg, 5x
38.5 kg, 5x
41 kg, 5x

Optrekken (ik raak de stang met de onderkant van mijn nek, dus zodat mijn hoofd voor de stang is), een duim breed (zegt jullie niks maar zo kan ik het onthouden :P)
5x BW
5x BW
5x BW
5x BW
5x BW

En nou zou er eigenlijk nog een buikspier oefening moeten komen, maar ik was even te lui. Ik heb zo'n hekel aan buik trainen. Volgende keer doe ik het wel.

Hee enzon, hoe groot ben je nu, bij welk gewicht?

Hee enzon, hoe groot ben je nu, bij welk gewicht?

Ik geloof 1.94 (kan misschien ook 95 of 96 zijn) bij 77 kg 's ochtends. Ik weet dat het licht is voor mijn lengte maar mijn doel is dan ook niet om zwaarder te worden, maar sterker.

Terug
Naar boven