XXL Nutrition

Excel bankdrukschema voor 6 weken

• Topic Starter Topic Starter
Ga er vandaag maar eens mee beginnen. Nog tips over warming up en assistance oefeningen, bijvoorbeeld veel schouders of triceps na het bankdrukken?

Ja kan best, houd het explosief dan. Ze moeten wel weer hersteld zijn voor de volgende bankdruktraining.

Bedankt voor het delen van deze informatie Jitse !

Ga het ook proberen alhoewel ik als beginner natuurlijk nog vrij veel gain elke week,

MVG Tim

Eerste training met het schema zit erop: 8x85, 4x95 en 7x105 (repout). Explosiviteit is moeilijk in de laatste set maar het voelt goed

Bedankt voor het delen van deze informatie Jitse !

Ga het ook proberen alhoewel ik als beginner natuurlijk nog vrij veel gain elke week,

MVG Tim

Ja, als je de techniek maar goed onder de knie hebt.

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:09 ----------

Eerste training met het schema zit erop: 8x85, 4x95 en 7x105 (repout). Explosiviteit is moeilijk in de laatste set maar het voelt goed

Ja maar gaat de 2e training vandeweek vast beter. En als je jezelf te hoog hebt ingeschat kom je jezelf ook wel tegen in de laatste weken.

Wat bedoel je trouwens met explosief trainen, langzaam zakken en explosief uitstoten of ook snel zakken en explosief uitdrukken?

Net begonnen vandaag, ben eens benieuwd

Ben er nu klaar mee...Heeft zoals ik verwacht had spijtig genoeg niet het gewenste effect gehad :(

Ben ook klaar met het schema, ben eind week 5 gestopt omdat de repout met de max faalde.

Omdat ik eigenlijk nooit explosief train heb ik er wel een goed gevoel over. Zit al bijna een jaar op 130 kg max dus kan het schema niet echt de schuld geven dat ik niet vooruit ga. Mijn 110 kg is wel met 1 rep omhoog gegaan naar 7x110 daar ben ik wel blij mee.

Ben ook klaar met het schema, ben eind week 5 gestopt omdat de repout met de max faalde.

Omdat ik eigenlijk nooit explosief train heb ik er wel een goed gevoel over. Zit al bijna een jaar op 130 kg max dus kan het schema niet echt de schuld geven dat ik niet vooruit ga. Mijn 110 kg is wel met 1 rep omhoog gegaan naar 7x110 daar ben ik wel blij mee.

Hoi Wilco,

Jammer dat je set 5 niet redde! Ik heb eventueel nog een andere variant op mn site. Bankdrukschema2. Waarbij je 1 keer maxt in de week en 1 keer 12jes doet explosief. Die heeft mij wel goed geholpen de laatste tijd. Ook met deadliften. ps. druk je wel eens met bands/elastiek?

Hey Jitse,

Schema twee ziet er goed uit dat werkt misschien beter voor mij. Ga er deze week denk maar eens mee beginnen voor bankdrukken en deadlift (misschien ook nog squat)

Ik train nooit met elastiek of bands maar heb je daar zelf wat aan gehad?

Hey Jitse,

Schema twee ziet er goed uit dat werkt misschien beter voor mij. Ga er deze week denk maar eens mee beginnen voor bankdrukken en deadlift (misschien ook nog squat)

Ik train nooit met elastiek of bands maar heb je daar zelf wat aan gehad?

Met bands word je sterker met het 2e deel van je bench, het strekken en locken van je armen. Helpt zeker weten.

Hoi, Jitse

Ik ga deze week starten met dit schema (2), Ik ben voor de 4 grote oefeningen bezig met 531, dit zal wel geen probleem geven zeker?

Ik zou de tweede dag benchen op MP dagen, houdt dat steek?

Ik ben echt benieuwd naar wat dit gaat doen voor mij, ik ben redelijk zwak op bench in vergelijking met mijn andere lifts, ik ben wat afgeschrikt van de rep out van week 5 en 6, maar dat zal wel normaal zijn...

Ik weet wel niet goed met welk gewicht te beginnen, in november heb ik getest en dan had ik een 1RM van 95kg, sindsdien heb ik niet meer gestest, maar ik ben toch sterker geworden, uitgerekend kwam 1RM rond de 105-110 in de laatste weken nu, dus ik ben conservatief geweest en ik heb 100 gepakt als startpunt.

Ik hou je op de hoogte

klinkt goed, succes! En indd jezelf niet te hoog inschatten..dan kom je jezelf tegen, tm week 4 moet zwz lukken.

klinkt goed, succes! En indd jezelf niet te hoog inschatten..dan kom je jezelf tegen, tm week 4 moet zwz lukken.

ik heb binnenkort een bankdruk wedstrijdje, mss wel handig om 6 tot 8 weken vantevoren met dit schema aan de haal te gaan

bedankt voor de moeite jitse :thumb:

als ik op de link klik staat er niks!
ik zou het wel eens willen proberen :)

als ik op de link klik staat er niks!
ik zou het wel eens willen proberen :)
[Link niet meer beschikbaar]

Jitse, het zou misschien handig zijn als je de link in je originele post ook even verandert. :)
Lijkt me interessant, ik denk dat ik binnenkort dat schema eens ga volgen (of een ander die er tussen staat, lijken ook leuk namelijk)

Terug
Naar boven