XXL Nutrition

Excel bankdrukschema voor 6 weken

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

Jitse, het zou misschien handig zijn als je de link in je originele post ook even verandert. :)
Lijkt me interessant, ik denk dat ik binnenkort dat schema eens ga volgen (of een ander die er tussen staat, lijken ook leuk namelijk)

Done:)

Veel sporters snappen niet dat om sterker te worden je soms eens even onder de max moet gaan trainen om uiteindelijk sterker te worden, explosiviteit genereren met lichtere gewichten en dan schematisch elke keer een schepje erbij. 9 van de 10 traint veeeeel te veel tegen de max aan. En zeg nou zelf , het is toch heerlijk dat alles voorgekauwd wordt op papier wat je moet doen elke keer. Ik zeg je dat het verslavend is en dat het werkt :) de 1 wat meer dan de ander natuurlijk maar het is gewoon lekker om een keer te proberen.

overkill=underrated;)

interessant Jitse!

Ik zit nu al een hele tijd met blessures aan rug en knie en een duimpees ontsteking
Maar ik kan nog wel bankdrukken en pressen, alleen bij zware reps voel ik mn duimpees een beetje.

Ik heb laatst een PR gedrukt van 140kg op de bench(raw) mijn progressie gaat nog steeds goed, maar als ik weer vast kom te zitten ga ik jou schema eens proberen ;)

Ik kan voorlopig toch niet squatten en deadliften door blessures :(

interessant Jitse!

Ik zit nu al een hele tijd met blessures aan rug en knie en een duimpees ontsteking
Maar ik kan nog wel bankdrukken en pressen, alleen bij zware reps voel ik mn duimpees een beetje.

Ik heb laatst een PR gedrukt van 140kg op de bench(raw) mijn progressie gaat nog steeds goed, maar als ik weer vast kom te zitten ga ik jou schema eens proberen ;)

Ik kan voorlopig toch niet squatten en deadliften door blessures :(

Leuk! 140 is best goed voor een 19 jarige! Hoe zwaar ben je?

ik ben 104kg op nuchtere maag, vetpercentage weet ik niet precies, ik schat tussen de 15 en 20 ofzo.

Ik ben van plan om 160kg bank te pakken dit jaar bij de bankdrukwedstrijd bij Wout die johannes de wit organiseert :)

ik ben 104kg op nuchtere maag, vetpercentage weet ik niet precies, ik schat tussen de 15 en 20 ofzo.

Ik ben van plan om 160kg bank te pakken dit jaar bij de bankdrukwedstrijd bij Wout die johannes de wit organiseert :)

Netjes, succes. Van 140 naar 160 is een heel end!

140 naar 160 is inderdaad best veel.
december 2010 was mijn max 120kg ongeveer.
dus het zou misschien mogelijk zijn, al vind ik 15kg ook een mooie progressie.
Maar ik streef naar 20 natuurlijk :)

*Jitse, een vraagje.

Welke ondersteunende oefeningen adviseer bij dit bankdrukschema?
Lijkt me een leuk schema, om in de toekomst eens te proberen.

Alvast bedankt.

*Jitse, een vraagje.

Welke ondersteunende oefeningen adviseer bij dit bankdrukschema?
Lijkt me een leuk schema, om in de toekomst eens te proberen.

Alvast bedankt.

Smal bankdrukken, parallel bar dips, triceps pushdown. Maar ook de lats kunnen helpen met bankdrukken mits je daar de goeie techniek voor hebt, dus lat pulldown of bent over rows.

Bedankt :thumbs:

Is bankdrukschema 2 ook te gebruiken voor vb deadlift of squat?
alvast bedankt!

Hey, het is 6 weken geleden nu sinds mijn post en ik heb het schema kunnen uitdoen, bedankt, ik het iets gedrukt wat ik nog nooit gedrukt had ervoor! :-)

Hoeveel heb je gedrukt dan? =)

Heb het maxpowerschema gedaan voor OHP. Niet kunnen afmaken. Ben er wel in geslaagd om van vorig 1RM, 2 reps de lucht in te krijgen.

Terug
Naar boven