MuscleMeat

Excel bankdrukschema voor 6 weken

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Ohja, oet er wel natuurlijk het volgende bijzeggen: ik deed 1x per week ipv 2x per week. Heb op die manier week 7 net niet gehaald (als 1RM was het 70).
Schema is bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oke dan is t helemaal netjes, wel leuk schema heb je.

Dank je, dank je. Binnenkort ga ik het weer eens veranderen dnek ik, begint wat teveel routine te worden nu.

Ik zet binnekort mijn eigen schema erop wat ik de laatste 14 weken heb gebruikt naar de finale toe. ff geduld nog :)

ik heb nu dat schema al 2x geprobeerd,en telkens na een 5-tal weken blokkeer ik.
wat iets of wat normaal moet zijn,je zou op week 6 moeten reppen met ongeveer 10% meer dan je 1rm
doe ik wat verkeerd?

ik heb nu dat schema al 2x geprobeerd,en telkens na een 5-tal weken blokkeer ik.
wat iets of wat normaal moet zijn,je zou op week 6 moeten reppen met ongeveer 10% meer dan je 1rm
doe ik wat verkeerd?

Ja, kan van alles zijn, techniek, rest van de training, misschien niet het juiste schema voor jou, explosiviteit..heb je ergens een filmpje op youtube van een bankdruksessie van jou?

Ja, kan van alles zijn, techniek, rest van de training, misschien niet het juiste schema voor jou, explosiviteit..heb je ergens een filmpje op youtube van een bankdruksessie van jou?
neen bankdrukken film ik bijna nooit,maar is haalbaar om na 6 weken al te reppen met 10% meer dan je huidige 1rm?:eek:
bij bankdrukken deed ik geen ass.oefeningen meer zoals op je schema staat.

Laatst bewerkt:
neen bankdrukken film ik bijna nooit,maar is haalbaar om na 6 weken al te reppen met 10% meer dan je huidige 1rm?:eek:
bij bankdrukken deed ik geen ass.oefeningen meer zoals op je schema staat.

Hmm het is zowiezo goed om van tijd tot tijd te wisselen van schema, jammer dat je er niks uit hebt gehaald. Wat ik probeer met die schema's is om psychologische 1rm barieres te doorbreken, door met kleine stapjes naar de 1rm te werken in 6 weken, en er 'stiekem' overheen te gaan. In de eerste weken snelheid en zelfvertrouwen op te bouwen en dan in week 5 en 6 proberen door de 1 rm te breken. Maargoed het zal niet voor iedereen werken. Heb toch wat vraagjes voor je..
-waar pak je de stang beet, ringvinger bij het ringetje op de bar?
-waar laat je hem zakken, bovenkant borst, onder de borst, midden borst
-hoe staan je ellebogen tijdens de lift, naar binnen gekanteld, haaks op het lichaam?
-heb je week 1,2,3 wel explosief getraind? dat wil zeggen echt de bar proberen door t plafond te pressen zo snel.
-heb je je huidige 1 rm niet overschat?

Ik hoor t wel van je

Ik ben er mee begonnen/heb nu net 2e week gedaan..
Heb je toevallig een "ingevuld" schema met het verloop van reps doorheen die 6 weken? [Zodat ik een beetje kan vergelijken?]

Denk namelijk tegen week 5 die 4 reps niet meer te gaan halen? of is dat normaal? :D

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 14:04 ----------

& Waar laat jij heb dan zakken? :D Ik laat hem op mijn nipples zakken :D

Ik ben er mee begonnen/heb nu net 2e week gedaan..
Heb je toevallig een "ingevuld" schema met het verloop van reps doorheen die 6 weken? [Zodat ik een beetje kan vergelijken?]

Denk namelijk tegen week 5 die 4 reps niet meer te gaan halen? of is dat normaal? :D

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 14:04 ----------

& Waar laat jij heb dan zakken? :D Ik laat hem op mijn nipples zakken :D

Wat ik misschien wel moet invoeren in de 5e en 6e week is het volgende:
week5: 6 - 3 - repout
week6: 6- 2/3 - repout
zodat je wat meer over hebt bij de laatste set..misschien een idee.

Ik laat de stang zakken precies onder de borst, ellebogen iets naar binnen. Zo kun je imo het meeste kracht genereren. Ik heb de pink/ringvinger op het ringetje. Vrij smal dus. Het minste effectief is de stang boven je tepels te laten zakken imo.

Ik heb pink ook op de ringetjes :)
Nuja, goed, ga ik hem een cm of 3/4 lager laten zakken :)

Zal in week 5 denk ik inderdaad 6/3/RO doen!

Ik heb pink ook op de ringetjes :)
Nuja, goed, ga ik hem een cm of 3/4 lager laten zakken :)

Zal in week 5 denk ik inderdaad 6/3/RO doen!

Pas op met het zomaar aanpassen van je techniek..vaak moet dat ff wennen en ben je nog niet zo sterk dan.

Hmm, is ook weer waar..
1 cm dan? :D

Nah gutt, ik zie wel hoe ik het doe ;)

Hmm het is zowiezo goed om van tijd tot tijd te wisselen van schema, jammer dat je er niks uit hebt gehaald. Wat ik probeer met die schema's is om psychologische 1rm barieres te doorbreken, door met kleine stapjes naar de 1rm te werken in 6 weken, en er 'stiekem' overheen te gaan. In de eerste weken snelheid en zelfvertrouwen op te bouwen en dan in week 5 en 6 proberen door de 1 rm te breken. Maargoed het zal niet voor iedereen werken. Heb toch wat vraagjes voor je..
-waar pak je de stang beet, ringvinger bij het ringetje op de bar?
-waar laat je hem zakken, bovenkant borst, onder de borst, midden borst
-hoe staan je ellebogen tijdens de lift, naar binnen gekanteld, haaks op het lichaam?
-heb je week 1,2,3 wel explosief getraind? dat wil zeggen echt de bar proberen door t plafond te pressen zo snel.
-heb je je huidige 1 rm niet overschat?

Ik hoor t wel van je
1.ringvinger op ringetje
2.midden borst
3.haaks
4.ik probeer dat wel,maar dat lukt niet altijd :p
5.mij 1rm was 105,en heb schema afgesteld,op 100,mss was is wat vermoeid ofzo of ligt dat schema niet,in alle geval wast waard om het te proberen,thx.kga terug beginnen met 5x5 en 3x3.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jul 2011 om 18:15 ----------

Wat ik misschien wel moet invoeren in de 5e en 6e week is het volgende:
week5: 6 - 3 - repout
week6: 6- 2/3 - repout
zodat je wat meer over hebt bij de laatste set..misschien een idee.

Ik laat de stang zakken precies onder de borst, ellebogen iets naar binnen. Zo kun je imo het meeste kracht genereren. Ik heb de pink/ringvinger op het ringetje. Vrij smal dus. Het minste effectief is de stang boven je tepels te laten zakken imo.
die 8 en 4 reps werden idd na een week of 5 zwaar.

Ik denk dat je wat aan je techniek moet werken Strong1976, bar op de solarplexus laten zakken, ellebogen wat naar binnen kantelen. Evt ringvinger op het ringetje.

Bump!

Ben één van je schema's ook aan het doen. Die waarbij je 2x in de week doet. Eén keer 6-4-repout en de andere dag 4x12 op laag gewicht.

Mijn 1 rm was voordat ik begon 90 kg. 92,5 lukte niet toen. Vandaag was mijn repout op 85 kg 5 keer en zonder hulp (train thuis), dat zou dus 6x zijn geweest met hulp van een spotter. Wel afgelopen week de 4x12 op 5kg teveel gedaan omdat t uit m'n hoofd moest en ik dacht dat het van 45 naar 55 ging, bleek echter naar 50 te gaan.

Maar gaat lekker. 5x85 geeft zeker hoop op een nieuwe 1rm van 95+kg
Mijn repouts gingen tot nu toe: 10x70, 8x75, 7x80, 5x85, ik hoop de 90 volgende week 3 a 4 keer te pakken.

Laatst bewerkt:
Bump!

Ben één van je schema's ook aan het doen. Die waarbij je 2x in de week doet. Eén keer 6-4-repout en de andere dag 4x12 op laag gewicht.

Mijn 1 rm was voordat ik begon 90 kg. 92,5 lukte niet toen. Vandaag was mijn repout op 85 kg 5 keer en zonder hulp (train thuis), dat zou dus 6x zijn geweest met hulp van een spotter. Wel afgelopen week de 4x12 op 5kg teveel gedaan omdat t uit m'n hoofd moest en ik dacht dat het van 45 naar 55 ging, bleek echter naar 50 te gaan.

Maar gaat lekker. 5x85 geeft zeker hoop op een nieuwe 1rm van 95+kg
Mijn repouts gingen tot nu toe: 10x70, 8x75, 7x80, 5x85, ik hoop de 90 volgende week 3 a 4 keer te pakken.

Klinkt goed!

net 3x90 en daarna nog 2,9 keer 90. Kreeg de derde nét niet uitgedrukt de tweede keer...
Over een dag of 4 kijken waar m'n nieuwe max ligt (die dus 90 was).
95 moet lukken, stiekem hoop ik op 97,5, of 5 scoops game day en komende week creatine to the max en wie weet pak ik 100 ;)

Ja 95 moet er in zitten, 97,5 misschien ;) Goed bezig toch?

Terug
Naar boven