- Waardering
- 5.132
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou de volgende keer kort setje 70 kg pakken 7 x bijv. Dan kort setje 7 x 80 kg, dan press je die 90 kg ook easy.
Maar waarom ? Je lijkt nu te zeggen om te eindigen op een zo hoog mogelijk gewicht (mogelijk interpreteer ik het verkeerd hoor).
Is dit dan optimaal voor hypertrophy in jou ogen ?
Dunno, ik zou in een (korte) kuur zeker wel mijn max vaker opzoeken.
Na je kuur kan je het wel weer anders aanpakken, soieso houd ik variatie in zowel sets als reps.
Om vervolgens overbelasting blessures op te lopen? Het blijft imo uitkijken en rustig opbouwen!
naar mijn mening hoeven alleen naturel trainende mensen( en mensen die genetisch gewoon echt naar de klote zijn) zo ingewikkeld te trainen... of je nou 70 of 75 drukt in een set.....
Uiteraard,ik bedoel ook zeker niet 1 rm, maar als je 2x 10*75 en daarna 10*80 kg kan pressen kan je ook 4 of 5* 90 kg pressen als je je kracht anders verdeeld.
Kan ook geen kwaad voor je motivatie moet ik zeggen, maargoed daar zal het ook niet aan schorten in een kuur.
je snapt wat ik bedoel.
Welkom op DBB, wat zijn je doelen??

naar mijn mening hoeven alleen naturel trainende mensen( en mensen die genetisch gewoon echt naar de klote zijn) zo ingewikkeld te trainen... of je nou 70 of 75 drukt in een set.....
Maar waarom ? Je lijkt nu te zeggen om te eindigen op een zo hoog mogelijk gewicht (mogelijk interpreteer ik het verkeerd hoor).
Is dit dan optimaal voor hypertrophy in jou ogen ?
Merk je iets van eventuele sides Flexx, of is dit nog te vroeg om te kunnen beoordelen ?
Dunno, ik zou in een (korte) kuur zeker wel mijn max vaker opzoeken.
Na je kuur kan je het wel weer anders aanpakken, soieso houd ik variatie in zowel sets als reps.
Geen verstand van kuren, dus weet niet of dit nodig is.
Volgens mij werken de principes van hypertrophy hetzelfde toch ?
Dat de gewichten over de gehele breedte omhoog gaan dat snap ik.
Nu ja, we moeten het ook allemaal niet te zwart wit bekijken natuurlijk.
Om vervolgens overbelasting blessures op te lopen? Het blijft imo uitkijken en rustig opbouwen!

Uiteraard,ik bedoel ook zeker niet 1 rm, maar als je 2x 10*75 en daarna 10*80 kg kan pressen kan je ook 4 of 5* 90 kg pressen als je je kracht anders verdeeld.
Kan ook geen kwaad voor je motivatie moet ik zeggen, maargoed daar zal het ook niet aan schorten in een kuur.
Zolang je gewicht gebruikt dat je gewrichten aan kunnen is het allemaal prima.

dus als je roids gebruikt maakt het niet uit hoeveel gewicht je drukt in een set?

wat een conclusie trek je daaruit hahaha jezus. dat zeg ik helemaal niet... begrijpend lezen was zeker jou beste vak op de basisschool?dus als je roids gebruikt maakt het niet uit hoeveel gewicht je drukt in een set?
Wat heerlijk! Je impliceert hier dus dat als je kuurt dat je maar wat aan kunt klotenwat een conclusie trek je daaruit hahaha jezus. dat zeg ik helemaal niet... begrijpend lezen was zeker jou beste vak op de basisschool?
misschien een iq-test verplichten voordat je mag reageren?
wat ik bedoel: dat het geen hol uitmaakt of je nou de ene x net iets meer kan drukken dan de andere keer, zoals @vntl al zegt het gaat om intensiteit.. als je naturel bent zou ik me meer druk maken of je wel 'perfect' traint.
Als je maar gewoon redelijk zwaar traint en een asociale pomp pakt..