AndroidHealthClinic

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nice training. Wat was er mis met die PC?

Goede training, gaat blijkbaar wel lekker :thumb:

gaat super kerel:D

zeer netjes 4 pr's in 1 training :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik moest en zou op alles PR's halen. Daarom dat ik bij die chin 1 kilo had toegevoegd, dan had ik tenminste een PR :p

Trouwens, zo'n klein bakje studentenhaver-->1210 kcal :eek:

squat:
2x5x20
5x32
3x42
5x54
4x54
5x54

Bench:
5x10
5x20
3x30
5x44
5x44
5x40

Sumo deadlift:
4x30
3x50
1x70
1x70
1x70
1x70
3x70

Dips:
5xBW
3xBW
5xBW+5 PR
5xBW+5
4xBW+5

Ik heb ondervonden dat ik toch weer elke keer mijn bekken kantel onderaan de squat, nochtans ga ik niet eens dieper dan parallell. Ik kan me vergissen, maar vorlgens mij is dat niet goed.
Schouderpijn bij benchpress, vandaar de daling in gewicht in de laatste set.
Sumo deadlift gaat een stuk beter dan conventioneel, dus ik ga het nu vooral zo doen.

Filmpje van de squat volgt nog.

YouTube - Squat
Voila. Laat de kritiek maar komen (en jesaja, mijn T-shirt zit alleen maar in men broek omdat je anders niet kan zien wat er met men bekken gebeurt)

Zag wel dat je in je andere filmpje vrij plat op de bank ligt, zorg dat je je rug hol trekt, schouderbladen samen trekt en met je ellebogen naar binnen de stang naar je bovenste abs of onderkant borst laten zakken.

Gaat goed kerel!
Nu nog de tips opvolgen van het eten en je zult écht hard gaan!

Zag wel dat je in je andere filmpje vrij plat op de bank ligt, zorg dat je je rug hol trekt, schouderbladen samen trekt en met je ellebogen naar binnen de stang naar je bovenste abs of onderkant borst laten zakken.
Die commentaar kreeg ik toen dat ik dat fimpje postte ook, werk ik aan. De volgende keer dat ik nog eens bench zal ik wel een nieuw filmpje maken.

Maar hoe zit het nu met die squat, kantel ik mijn bekken te veel of maak ik me onnodig zorgen?

Damn fox wat heb je magere benen! Ik vind dat je bij de squat je bekken meer moet kantelen (in het naar boven komen moet je dan de "neukbeweging" doen zodat je bekken weer goed zit). Weet niet wat de rest ervan denkt?

Damn fox wat heb je magere benen! Ik vind dat je bij de squat je bekken meer moet kantelen (in het naar boven komen moet je dan de "neukbeweging" doen zodat je bekken weer goed zit). Weet niet wat de rest ervan denkt?
Ik had een tijdje geleden nog magerdere benen. Binnen een paar maanden spant die veel te wijde broek :p

Het gaat erom dat ik die "neukbeweging" (leuk woord) doe als ik bij ongeveer parallell kom. Bedoel je dan met meer kantelen dat ik meer naar voor moet kantelen of meer naar achter?

Vind het er goed uitzien. Als je nog meer wilt kantelen, dan naar voren, dus: "stoten" ;)

Wat ik mezelf het laatste half jaar heb aangeleerd is:
- Knieen naar buiten duwen
- Omhoog kijken (borst vooruit), upperback tight
- De bar iets lager op de traps
- Wordt explosiever, lijkt wel alsof je alles supertraag wilt doen. Vanaf halfsquat-positie moet die bar omhoog vliegen, liefst van je traps af (hogere snelheid=meer aanspraak motorunits= meer spiergroei=Flying Fox :))

Vind het er goed uitzien. Als je nog meer wilt kantelen, dan naar voren, dus: "stoten" ;)

Wat ik mezelf het laatste half jaar heb aangeleerd is:
- Knieen naar buiten duwen
- Omhoog kijken (borst vooruit), upperback tight
- De bar iets lager op de traps
- Wordt explosiever, lijkt wel alsof je alles supertraag wilt doen. Vanaf halfsquat-positie moet die bar omhoog vliegen, liefst van je traps af (hogere snelheid=meer aanspraak motorunits= meer spiergroei=Flying Fox :))
Ik snap je tot "naar voren kantelen", maar ben weer verward bij "stoten":p .

Bedankt voor de tips, ik zal er aan werken. Ik weet alleen niet of ik wel explosiever kan zonder lager in gewicht te gaan.

Zeker wel! Als het goed is ben je bovenin veel sterker dan onderin, dus je moet gewoon accelereren!

Zeker wel! Als het goed is ben je bovenin veel sterker dan onderin, dus je moet gewoon accelereren!

Ik vind het wel vreemd dat voor een squat je net snel naar beneden en boven moet, terwijl je voor een bench dan weer beheersd en traag naar beneden gaat? Is het niet gevaarlijker voor de knieën om in één klap een meter te duiken?

Ik vind het wel vreemd dat voor een squat je net snel naar beneden en boven moet, terwijl je voor een bench dan weer beheersd en traag naar beneden gaat? Is het niet gevaarlijker voor de knieën om in één klap een meter te duiken?

sq = beheerst laten zakken en explosief omhoog, de BB moet wat veren als je bovenkomt :D

@FF: die sq ziet er behoorlijk uit maar ik heb de indruk dat je te ver naar voor gaat zitten, op het einde van de negatieve fase verplaats je het gewicht van je volledige zool wat naar de bal van je voet en word je wat onstabiel.
Probeer dit eens: ga voor je bureaustoel staan met je voeten behoorlijk wijd, span je hams aan en ga "naar achteren zitten". Let op je knieen, deze mogen niet te ver voorbij je tenen komen. De kans is groot dat je de eerste keer op je stoel neerploft maar na een tijdje merk je wel dat het beter gaat, je staat stabieler en kan meer kracht uitoefenen.

Hier nog een filmpje, let vooral op hoever zijn knieen voorbij z'n tenen gaan en vergelijk het eens met het jouwe: [Link niet meer beschikbaar]

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven