Fitness Seller

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Beetje late training vandaag, dus ik had niet zo veel energie.

Squat:
5x20
5x30
5x40
5x50
4x50
4x50

En rep minder dan vorige keer, maar ik vond men uitvoering beter. Dus niet echt een achteruitgang te noemen.

Bench:
5x10
5x20
5x30
5x39
5x39
5x39

Deadlift:
4x50
4x60
4x70 (pr)

Dips:
5xBW+5
4xBW+5 (pr)

L-seat:
15 sec
10 sec

Laatst bewerkt:
Laat trainen is toch anders dan dat je bijvoorbeeld in de middag traint, desondanks een mooi training met weer 2 pr's!

Bij L-seat ook goede progressie? Aantal seconden?

Laat trainen is toch anders dan dat je bijvoorbeeld in de middag traint, desondanks een mooi training met weer 2 pr's!

Bij L-seat ook goede progressie? Aantal seconden?
Heb het er bij gezet.
Heb em nu al een paar keer gedaan, maar dit is de eerste keer dat ik het ook in men buikspieren voelde. Daarvoor altijd aan men heupen.

Doe je goed! 15 seconden; da's bij mij 't maximum.
Bij mij begeven quads het vaak als eerste.

2.20

2.20 idd (of 2.18m?), prijs ziet er goed uit, heb zelf m'n halter voor 99 euro gekocht en de schijven 2dehands (2dehands halter zou ik niet aanschaffen, zitten vaak knikken in).

In de decathlon kan je een nieuwe halter laten bestellen voor 100 euro als ik me niet vergis. moet je even navragen dan of ie daadwerkelijk 2.20 m is

In de decathlon kan je een nieuwe halter laten bestellen voor 100 euro als ik me niet vergis. moet je even navragen dan of ie daadwerkelijk 2.20 m is
In de decathlon is hij 2m
En daar betaal je voor een staaf met 140kg aan schijven 250 euro, wat dus 50 euro meer is dan op helisports.

Ik zat er eerst een beetje mee dat een stang van 2.20m wat te lang was (weinig plaats thuis). Maar nu gebruik ik er één van 2m, en die 20cm zal het verschil niet geven :p

Let wel op de kwaliteit van de stang, de psi waarde geeft geloof ik de krachten aan die de stang kan hebben. Onlangs stond er hier ergens een link naar een artikel waarin werd uitgelegd dat die waarde best kan verschillen. Goedkope stangen hebben iets van 140-150 en duurdere vaak boven de 190.

Dus als de prijs verschilt kan dat het misschien zijn.

De investeringen die je overweegt zijn een goede zaak jongeman :) Belangrijkste aan die stang samen met de psi waarde is dat hij snel kan draaien, zodat je straks een All-round lifter mag worden!

De buitenste delen waar de schijven opzitten tegenover het middenste deel dat je vastneemt. Goedkope stangen zullen dit niet hebben en dure gewichthefstangen wel. Als ik in de squatstands een eleikostang heb liggen en ik draai de schijven rond, dan kan ik een setje van 3 reps squatten, terugleggen en de schijven zullen nog steeds draaien. Heeft natuurlijk geen nut, maar dit dit eens voor de gein. Is kwestie van de polsen te sparen bij de olympische lifts.

De buitenste delen waar de schijven opzitten tegenover het middenste deel dat je vastneemt. Goedkope stangen zullen dit niet hebben en dure gewichthefstangen wel. Als ik in de squatstands een eleikostang heb liggen en ik draai de schijven rond, dan kan ik een setje van 3 reps squatten, terugleggen en de schijven zullen nog steeds draaien. Heeft natuurlijk geen nut, maar dit dit eens voor de gein. Is kwestie van de polsen te sparen bij de olympische lifts.
Ik snap wat je bedoelt.
Lijkt me idd wel handig bij olympische lifts, maar olympische lifts kan ik hier thuis toch amper doen (ik kan de halter niet laten vallen)

de prijs zegt meestal al veel over een stang. Je hebt er voor ongeveer 120 EUR, die dragen ongeveer 300+ kg, je hebt er voor 200 EUR die dragen 500+ kg en je hebt er van 300 EUR en die dragen 700+ kg.

Maar zelfs met die van 120 heb je al behoorlijke kwaliteit hoor. Iig stukken beter dan dat Ketller en Sven spul.

Zou trouwens geen 200 kopen maar 220. Als je later nog eens een pro bench of squatrack aanschaft past die van 200 waarschijnlijk niet tussen de liggers

Squat:
5x20
5x30
2x40
5x50
5x50
5x50

Hoera, alle 15 reps gehaald. De laatste was maar nipt, maar hij was er. Ik begin trouwens ook dieper en dieper te gaan. Ik kwam heel even tegen één van men spotters, die ik een paar weken geleden al eens had verlaagd.

Military press:
5x10
5x15
3x20
5x26
5x26
5x26

Power clean:
8x26
3x35
3x35
3x35

Ging niet zo goed. Uitvoering lijkt nergens naar en ik kan de halter niet laten vallen. Toch geen goede oefening om zonder enige begeleiding te doen. Toch maar beter door BOR of zo vervangen.

Pullup:
5xBW
3xBW
3xBW

Pullups vorderen niet echt.

L-seat:
20sec
15sec

Ik kan de power cleans / high pulls ed. ook niet laten vallen. Maar met relatief lage loads, kun je ze nog wel opvangen hoor.

Hoe voer je de pull-ups uit?

Ik kan de power cleans / high pulls ed. ook niet laten vallen. Maar met relatief lage loads, kun je ze nog wel opvangen hoor.

Hoe voer je de pull-ups uit?
Ja, het gaat, maar ideaal is het ook niet. Maar mss is het beter even wat minder gewicht te gebruiken en echt alleen op de uitvoering te concentreren bij die powerclean.

Pullups? Gewoon, pronated grip, handen op schouderbreedte en trekken :D

geef ook eens een update van je BW dan kunnen we zeggen dat je te weinig eet en meer van die ongein :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven