Fitness Seller

Forum Challenge n°21: wall sits

Bezoekers in dit topic

Handen om de bar houden? Zo blijft die ook zeker in de plooi liggen.
Als je mensen de bar laat vasthouden met de handen kunnen ze hem ook 'optillen' waardoor de druk van de schoot afgaat maar (deels) wordt overgenomen door de armen. Ik zou zeggen armen langs het lichaam naar beneden laten hangen.
 
Als je mensen de bar laat vasthouden met de handen kunnen ze hem ook 'optillen' waardoor de druk van de schoot afgaat maar (deels) wordt overgenomen door de armen. Ik zou zeggen armen langs het lichaam naar beneden laten hangen.

Dit lijkt inderdaad de beste optie en het minst fraude gevoelig.
 
Vraag me af wat zwaarder is, mij is het om het even. Ben het wel eens met je opmerking over het steunen met handen op de knieën/bovenbeen.
 
:dunno:
 
Handen mogen eigenlijk inderdaad niet op de knieen/benen, het is makkelijker als je kan duwen op je knieen.

Armen langs je lichaam of gekruisd houden was het bij ons vroeger. Maar mods beslissen wat mag of niet
 
Ik heb ze enkel maar eens sporadisch gedaan en moet bekennen dat ik niet weet wat de regel is voor de handen :o
 
Ik heb ze enkel maar eens sporadisch gedaan en moet bekennen dat ik niet weet wat de regel is voor de handen :o
Ik heb nog nooit wall-sits gedaan, maar kan wel bedenken dat handen op bovenbenen of knieën niet eerlijk is :)
 
Ik zit te twijfelen of ik het voor mijn vakantie ga doen of op vakantie. Heb namelijk gewoon een gym in het resort. Ik denk op vakantie want ben nu om de dag mijn benen aan het mollestreren en houd het niet langer vol Dan 20sec. Dan zou je denken; dan doe je het toch voor de training.... maar wij hebben dus geen vrije muren in de sportschool ...
 
Ik zit te twijfelen of ik het voor mijn vakantie ga doen of op vakantie. Heb namelijk gewoon een gym in het resort. Ik denk op vakantie want ben nu om de dag mijn benen aan het mollestreren en houd het niet langer vol Dan 20sec. Dan zou je denken; dan doe je het toch voor de training.... maar wij hebben dus geen vrije muren in de sportschool ...
Heb ook geen muren vrij thuis voor een 2.20m barbell. Ik heb eens geprobeerd tegen een paal van men cage en dat werkte. Dus volgende keer een filmpje nu ik weet dat het lukt
 
Ik heb ze enkel maar eens sporadisch gedaan en moet bekennen dat ik niet weet wat de regel is voor de handen :o
Nemen jullie een besluit hierover voordat straks meerdere deelnemers een poging doen en je niet meer terug kunt?
 
Nemen jullie een besluit hierover voordat straks meerdere deelnemers een poging doen en je niet meer terug kunt?

Ik besluit hierbij handen langs het lichaam of op het hoofd, succes met challenge!!!
 
Zoals gezegd heb ik ook maar een poging gedaan. Vond het nog vies tegenvallen.
Als ik warm ben en doorpush kan ik misschien max 1:30, meer zal der niet inzitten.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd heb ik ook maar een poging gedaan. Vond het nog vies tegenvallen.
Als ik warm ben en doorpush kan ik misschien max 1:30, meer zal der niet inzitten.

No hate maar de barbell moet in je lies liggen (dit zal het ook zwaarder maken)
 
No hate maar de barbell moet in je lies liggen (dit zal het ook zwaarder maken)

Ah oke, vond het al raar, want niet bij iedereen zal die stil blijven liggen haha. Misschien doe ik nog wel een poging, maar mijn tijd zal toch niet winnend zijn ;-)
 
Ah oke, vond het al raar, want niet bij iedereen zal die stil blijven liggen haha. Misschien doe ik nog wel een poging, maar mijn tijd zal toch niet winnend zijn ;-)
Vandaar ook dat ik dacht dat handen om de bar het handigste zou zijn dan kun je de bar op zijn plek houden.
 
Vandaar ook dat ik dacht dat handen om de bar het handigste zou zijn dan kun je de bar op zijn plek houden.

Zoals eerder al aangegeven, kun je daarmee cheaten omdat je de bar omhoog zou kunnen houden met je handen. De bar blijft in principe prima liggen, zeker zoals psycomantje aangaf de barbell in je lies ligt.
 
-De handen moeten naast het lichaam gehouden worden
- 20kg barbell voor zowel de mannen als de vrouwen
- Benen minstens parallel met de vloer
- Rug recht tegen de muur
- De barbell dient in de plooi van de romp/benen gelegd te worden zodat de belasting voor iedereen hetzelfde is
 
Zoals eerder al aangegeven, kun je daarmee cheaten omdat je de bar omhoog zou kunnen houden met je handen. De bar blijft in principe prima liggen, zeker zoals psycomantje aangaf de barbell in je lies ligt.
En dus? Ik zie niet hoe dit een voordeel zou bieden. Je benen zullen de kilo's moeten blijven dragen.
 
Back
Naar boven