XXL Nutrition

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Owja, jullie weten nog niet dat de geheime rol een wolf is.
Ik heb niets gezegd, carry on :)

Deze middag even zoeken om tips. Kdenk datk eentje heb gezien, maar moet ng ffe opzoeking doen

De jager beschermde alley cat en volgens het verhaal was degene die beschermd werd een cult, veel duidelijker kan het niet worden lijkt me.

Neen, ik heb Alex zijn aambeeld niet van Brunssum naar Woopy gedragen (I wish I could) :P

De jager beschermde alley cat en volgens het verhaal was degene die beschermd werd een cult, veel duidelijker kan het niet worden lijkt me.

???

Enige wat ik in het verhaal lees over de keuze van de jager is dit: "De jager twijfelt ondertussen nog steeds over een goede beschermeling maar kiest dan toch voor iemand waarin hij wat licht vertrouwen lijkt te hebben."

Tenzij je het nog over het vorige verhaal hebt, waarin er inderdaad gezegd werd dat hij een slechte beschermt, maar daar lees ik niets over Alley cat.

Kan de persoon die dat grote aambeeld voor mijn deur gedropt heeft dit ZO SPOEDIG MOGELIJK terug weghalen? Het staat behoorlijk in de weg voor als ik bv thuis kom met de boodschappen...

Hey man die is van mij. Ik gebruikte hem altijd als butplug maar kon hem vanochtend niet meer vinden en nu lees ik dit ineens. Ik kom er straks om oke :)

???

Enige wat ik in het verhaal lees over de keuze van de jager is dit: "De jager twijfelt ondertussen nog steeds over een goede beschermeling maar kiest dan toch voor iemand waarin hij wat licht vertrouwen lijkt te hebben."

Tenzij je het nog over het vorige verhaal hebt, waarin er inderdaad gezegd werd dat hij een slechte beschermt, maar daar lees ik niets over Alley cat.
Hij kletst. Wel leuk dat hij deze game een beetje samenwerkt met Rob P. Dat is weer eens wat anders.

Maar ter zake:
Penose leek er gisteren erg van overtuigd dat Remi slecht was. Zelfs nadat gebleken was dat Bikers senator was hield hij vol.
Dat kan wat mij betreft maar twee dingen betekenen:
Of Penose is cult en wilde Remi er gisteren gewoon erg graag uit hebben. Dat hij na het dagverhaal bleef volhouden is dan gewoon omdat het lastig terugkrabbelen is als je zo fanatiek geweest ben.
Of Penose is goed en weet iets dat wij niet weten. Meest logische zou zijn dat hij dan de jager is want volgens mij kan hij in andere situaties niet over informatie beschikken die hij niet met ons mag delen (aangezien de marktkraamster twee keer een "nee" heeft gekregen).

Hoe dan ook lijkt het me het handigste om een van die twee eruit te stemmen. Waarbij Penose de meer voor de hand liggende optie is.

Hij kletst. Wel leuk dat hij deze game een beetje samenwerkt met Rob P. Dat is weer eens wat anders.

Maar ter zake:
Penose leek er gisteren erg van overtuigd dat Remi slecht was. Zelfs nadat gebleken was dat Bikers senator was hield hij vol.
Dat kan wat mij betreft maar twee dingen betekenen:
Of Penose is cult en wilde Remi er gisteren gewoon erg graag uit hebben. Dat hij na het dagverhaal bleef volhouden is dan gewoon omdat het lastig terugkrabbelen is als je zo fanatiek geweest ben.
Of Penose is goed en weet iets dat wij niet weten. Meest logische zou zijn dat hij dan de jager is want volgens mij kan hij in andere situaties niet over informatie beschikken die hij niet met ons mag delen (aangezien de marktkraamster twee keer een "nee" heeft gekregen).

Hoe dan ook lijkt het me het handigste om een van die twee eruit te stemmen. Waarbij Penose de meer voor de hand liggende optie is.

Lijkt me een goeie analyse. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat hij de jager kan zijn, maar aangezien Remi me goed lijkt, denk ik ook niet dat Penose de jager is.

Die foto is van een sikkel. Maar wat heeft die te maken met dat vverhaal?

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:23 ----------

Rijst drink gewoon een half liter wodka weg, even de shit verdoven. Zoals ze in de oorlog deden.

Hij verdooft het slachtoffer en neemt hem geruisloos mee het dorp uit.

GEREEDSCHAP (landbouw) een in vrij goede staat verkerende metalen sikkel met een houten handvat. De sikkel heeft een lengte van ca. 32 cm en is wel wat roestig en hierdoor niet echt scherp meer (dus bot).

Op het metalen deel staat een rond merkje van een ‘boom en een man’ en er staat ook ’3/0‘ op (misschien een maataanduiding?).

Onderlijnde mss van belang?

GEREEDSCHAP (landbouw) een in vrij goede staat verkerende metalen sikkel met een houten handvat. De sikkel heeft een lengte van ca. 32 cm en is wel wat roestig en hierdoor niet echt scherp meer (dus bot).

Op het metalen deel staat een rond merkje van een ‘boom en een man’ en er staat ook ’3/0‘ op (misschien een maataanduiding?).

Onderlijnde mss van belang?

Dan snap ik het nog niet :p. Wat vind je van die z1000 quote?

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:23 ----------

Ok, dat zou inderdaad wel kunnen. Ik snap je redenering.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:32 ----------

Die boom kan ook verwijzen naar de vorige game.

In nacht 2: De vampierenkoning zet zijn tocht verder, wanneer hij plots gegrepen wordt. Voor hij het beseft, wordt hij hard tegen een boom geslingerd.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:34 ----------

Nog even een vraagje. Is het de eerste game van wauter?

Goed gevonden maar idk, dat verdoven is idd opvallend maar wel van toepassing op heel andere dingen. Moest hij het slachtoffer zat voeren om hem te verdoven dan was het duidelijk. Not sure.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:36 ----------

Nog even een vraagje. Is het de eerste game van wauter?
Denk van wel dat het eerste is die hij organiseert.

Het slachtoffer sterft door verstikking. Duidelijk dat wauter dit hier van haalt kruisiging

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:39 ----------

Goed gevonden maar idk, dat verdoven is idd opvallend maar wel van toepassing op heel andere dingen. Moest hij het slachtoffer zat voeren om hem te verdoven dan was het duidelijk. Not sure.

Okay, inderdaad maar het gaat over verdoven tijdens de oorlog. Lijkt me toch vrij duidelijk. Of zoek ik nu in alles iets? :D

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 12:40 ----------

Interessant stukje over kruisiging bij de romeinen.

Romeinen[bewerken]

Jezus' kruisdood (Daniel Hopfer (1470-1536))
De Romeinen gebruikten kruisiging als straf voor slaven, geminachte vijanden en criminelen. Kruisiging werd gezien als een zeer oneervolle wijze om te sterven. Kruisiging was ook alleen "voorbehouden" aan niet-Romeinen. Mensen die een Romeinse achtergrond hadden, werden nooit gekruisigd, maar op een andere manier geëxecuteerd. Gekruisigden werden niet begraven, wat in die tijd verlies van de identiteit betekende. Het lichaam bleef aan het kruis hangen als voedsel voor honden en gieren. Om te voorkomen dat verwanten het lijk van het kruis zouden halen om het toch te begraven werd er een wachtpost bij gezet. In Judea, evenwel, mocht een lijk niet 's nachts blijven hangen (Deuteronomium 21:23) en Jezus van Nazareth (zie christendom) is dan ook dezelfde dag nog begraven.
Onder de Romeinen was het gebruikelijk dat het slachtoffer zelf de horizontale dwarsbalk (niet noodzakelijk het hele kruis) moest dragen naar de plek van de kruisiging. Als de kruisiging plaatsvond op een vaste plaats (zoals Golgotha bij Jeruzalem) stonden de verticale balken daar al klaar.
Bij de invoering van het christendom als staatsgodsdienst in het Romeinse Rijk werd de kruisiging afgeschaft.

8. lloydatoni Dood door stemming op dag 1, burger
12. IMBAatwork Dood door Caesar op nacht 1, stamhoofd
21. Bikers Door stemming op dag 2, senator
20. Hardgains Dood door uitschrijving op dag 2, burger
15. Diaephi Dood door Caesar op nacht 2, burger

Cijfers zijn 21853. Behalve de drie en de 5 komen ze allemaal voor in deze nummers. Damn, ik word paranoia.

8. lloydatoni Dood door stemming op dag 1, burger
12. IMBAatwork Dood door Caesar op nacht 1, stamhoofd
21. Bikers Door stemming op dag 2, senator
20. Hardgains Dood door uitschrijving op dag 2, burger
15. Diaephi Dood door Caesar op nacht 2, burger

Cijfers zijn 21853. Behalve de drie en de 5 komen ze allemaal voor in deze nummers. Damn, ik word paranoia.

De 5 wel

Woopy, Vicenzio en Markrot (no 3, 13 en 23) zouden dus evt. iets met de cijfers te maken kunnen hebben?
21 is gebruikt voor een senator, dus dan zouden 3, 5 en 8 iets te maken kunnen hebben met de andere senators/caesar?

Terug
Naar boven