MuscleMeat

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
lekker bezig geweest Mr. I! time to deload

• Topic Starter Topic Starter
thnx Sjaak, idd tijd voor deload. Ik merk dat m'n lichaam dit LB schema niet helemaal trekt; ik ben de afgelopen weken steeds meer last gaan krijgen van m'n onderrug (stijf/beurs) en gisteren was t toppunt tijdens het deadliften. De combinatie van zware squats en om de 2 weken zware deads op laag volume is killing voor m'n onderrug. Ik squat zelfs oly style ook veel uit m'n onderrug.

Dus ik pas t aan voor na m'n deload:
Woe:
- 5x5x90 kg beltless FFSQ (+2,5 of 5 kg de week erop als ik t haal)
- 6x2x60-75% Deadlift vs band (speed/light)
- Assistance: 4x8-12x Leg curls / Abs / calf raise

Zat Week 1:
- 3x1-3x85-100+% Deadlift / Rackpull
- 3x5x70-90% boxsquat / full olympic squat
- Assistance: 4x8-12x Hacksquat of legpress / Hypers / Abs / shrugs

Zat Week 2:
- 3x1-3x85-100+% (full olympic) squat
- 3x5x70-90% pronated deadlift
- Assistance: 4x8-12x Hacksquat of legpress / Hypers / Abs / shrugs

Redenen:
Onderrug meer ontlasten met max weights, elke week max deadliften overbelast m'n CNS / onderrug. En ik moet even wat volume pakken op FFSQ en doe dit ook beltless om m'n weakness aan te pakken: core strength en waarschijnlijk glute power.

Laatst bewerkt:
deload is overrated:P..nee man,tis fakkin goed..alleen kblijf et maar uitstellen..hoe staat verder met deze Gangsta?..trainingen gaan goed eh..nergens last van ook?..daarmee bedoel ik tis gewoon beetje vermoeidheid in die onderrug?

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Toch goed geknald gister trouwens, ondanks geen PRs.

deload is overrated:P..nee man,tis fakkin goed..alleen kblijf et maar uitstellen..hoe staat verder met deze Gangsta?..trainingen gaan goed eh..nergens last van ook?..daarmee bedoel ik tis gewoon beetje vermoeidheid in die onderrug?

Hahaha, ja deloaden.. ik ga deze week gewoon niet naar zware singles of dubbels, maar dat betekent niet dat ik niet lekker ga pompen ! ;)

Trainingen gaan lekker ja, en nee geen blessure.. gewoon beetje stijf/spierpijn is binnen een weekje wel weer prima :)

@Markos: thnx

ja indd..als je gewoon ff verstandig en rustig aandoet..ist met 3 dagen er zowieso wel weer uit..ma gewoon druk weer opnieuw opvoeren daarna

Zo beetje deloaden nu. Pijn in schouder buiten training is nagenoeg weg, maar ik merkte toch tijdens het trainen dat het verre van goed is..

Military press:
5x20 kg
10x10 kg
10x20 kg
15x30 kg
10x40 kg
12x40 kg

Zodra ik thv m'n voorhoofd kwam voelde ik iets over elkaar heengaan in m'n linker schouder. Niet heel pijnlijk, wel vervelend..maar na een goede opwarming was t nagenoeg weg...Verder gruwelijke verzuring!

Chin ups:
10xBW
10xBW
10xBW
10xBW

40 reps in 4 sets = PR!

Incline dumbbell press:
12x18 kg
12x20 kg
12x24 kg
10x30 kg

Lockout voelde wat vervelend aan, maar dit ging verder prima.

Machine one arm row:
2x12x
12xfull stack

Bwooaaaa wát een gruwelijke pomp, ben wel stiekem een paar keer tot het gaatje gegaan. Maar ach, met high rep machine rows is dat gewoon deloaden in mijn woordenboek!

Cable tricep pushdown:
10x40 kg
6x45 kg
12x35 kg (2 hulp)

en nog een aantal sets cable rotations gedaan

commentaar:
Heb vooral last van m'n schouder bij de endo rotations, kan iemand hier iets zinnigs over zeggen wat betreft de ernst / herstel hiervan? Matthieu misschien?

Verder een grúwelijke pomp in de lats / upper back. Nice training Sjaak en Odin!

Laatst bewerkt:
haha - was bazig man! ondanks de 'deload' toch nog wat moois neergezet. laatste oefening waren trouwens pussydowns, jij hebt het verkeerd geschreven man. Odin gaat trouwens schuil onder de naam Bredekees

nu ff die schouder in orde krijgen baas

Full olympic squat (beltless):
8x80 kg
8x100 kg
8x120 kg
8x130 kg

Na de laatste set een megapomp in m'n onderrug, kon niet eens meer fatsoenlijk light legcurls doen vanwege de verzuring/kramp.

Lying leg curls:
10x40 kg
8x50 kg
8x50 kg

Hanging sit ups:
12xBW
8xBW +10 kg
8xBW +10 kg
8xBW

30 min Cross trainer
20x Shoulder dislocates

Incline benchpress:
25x20 kg
20x30 kg
15x40 kg
15x50 kg
20x60 kg

Pijnscheuten bij het onderste gedeelte van de eccentrische beweging en bij lockout in schouder. Na een uitgebreide warming up ging het wel beter.

Close grip benchpress:
15x40 kg
10x60 kg

Na de 2e set voelde t nog k*tter

20 min cross trainer
2-3 sets cable rotations
2-3 min stretch

commentaar:
Alleen het stretchen voelde erg lekker. Dit is toch een vervelendere blessure geworden dan ik dacht. Maar dat overleven we wel weer.

waarom blijf je pressen als je last van je schouder hebt?

Deload, en niemand reageert nog.

Laat ik loyaal zijn:

Goed getraint man! Beest!!!11 Je gaat echt hard Frank!!!

Toch lekker gepompt lijkt me?

Laatst bewerkt:
Schouders gestretcht?

blijven stretchen ouwe baas - komt helemaal goed man. wel voorzichtig blijven en niet teveel whiskey drinken ;)

Klote van je schouder maat! Miss wat lichte side en front dumbbell raises voor de doorbloeding! Helpte mij vroeger wel goed. En dislocates voelt ook altijd erg lekker als ik last heb en die erin gooi is het vrij snel weg! Verder voorzichtig blijven met je schouder kerel! Voor je het weet is het blijvend! Meeste mensen in mijn omgeving zijn gestopt met trainen ivm de schouder!

Succes!

waarom blijf je pressen als je last van je schouder hebt?

Lichte training voor doorbloeding. En je kan toch lezen dat ik gestopt was na t benchen? Volgende keer geen cg bp en nog lichter gewicht.

yep

blijven stretchen ouwe baas - komt helemaal goed man. wel voorzichtig blijven en niet teveel whiskey drinken ;)

Ja rustig aan wat stretchen. Komt goed

Klote van je schouder maat! Miss wat lichte side en front dumbbell raises voor de doorbloeding! Helpte mij vroeger wel goed. En dislocates voelt ook altijd erg lekker als ik last heb en die erin gooi is het vrij snel weg! Verder voorzichtig blijven met je schouder kerel! Voor je het weet is het blijvend! Meeste mensen in mijn omgeving zijn gestopt met trainen ivm de schouder!

Succes!

Precies, blijf nu gewoon 2x per week licht pompen. Thnx

Laatst bewerkt:
Wat voor stretch deed je voor schouders?

Alle oefeningen eruit klatsen waar je initieel iets in je schouders bij voelt. Iets anders er voor in de plaats doen waar je niks voelt. Niks is zo verradelijk als dat je na een paar setjes de pijn niet voelt. Dat wil niet gelijk zeggen dat het goed gaat. Schouderblessures zijn altijd vertyft en ik zou de pijnlijke oefeningen dus gewoon vermijden. Heb ik pas met het gezeik bij m'n ac-gewricht ook gedaan en nu ben ik er compleet vanaf.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven