AndroidHealthClinic

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Frank, kijk even in het oude log van Adema op forza (De gigantische wederopbouw), daarin kun je ook zien hoe hij getraind heeft met z'n schouderblessure in/na de zomer van 2009. Succes iig!

Ja,thnx man!

het zit inderdaad ff niet mee allemaal nu man...maar als dit dal voorbij is knal je zo weer terug omhoog man

Yup, komt goed. Btw morgen train ik ook gewoon hier in Utrecht, 12 uur doen?

klote van je schouder blessure man !! Ik hoop dat het snel weer hersteld en meevalt !

Thnx, me 2!

heel blijven ouwe, take a few days away van de weights

Heb ik al gedaan; vorige week p*ssy training en deze week maar 2x geweest. Just needs some time..

Toch @ RPB geweest, had beter niet kunnen gaan. Wat voelde ik me k*t

Full olympic squat (beltless):
8x70 kg
8x70 kg
8x110 kg
8x110 kg
8x120 kg
8x120 kg
6x130 kg

Af en toe toch een wat onstabiel / beur gevoel in m'n (onder)rug tijdens t squatten. Dus vrij rustig en gecontroleerd gesquat. Had de 130 beter kunnen skippen achteraf gezien. Maarja, achteraf is t altijd mooi wonen zegge ze in Eindhovuh!

Prowler:
~30m ding +40 kg
~30m ding +40 kg
~15m ding +80 kg
~15m ding +80 kg
~50m ding +60 kg

Met gestrekte armen en spanning opzetten vanuit m'n lats ging dit prima met de schouder.

Cable in pocket (of zoiets):
~5 kg 8x15x per arm

Hammer grip front / side raise:
1.25 kg 8x12x

Beide oefeningen voor doorbloeding en m'n motoriek aan te leren om de geirriteerde schouderspieren goed te bewegen zonder te compenseren met omliggende spieren. Voelde wel goed, maar FOCK wat saai. Verder gisteren nog met een tennisbal 2 plekken gevonden die geirriteerd zijn: onder m'n linker schouderblad en aan de linkerkant van m'n wervelkolom t.h.v. m'n rhomboids. Daar ligt waarschijnlijk de oorzaak van m'n schouderprobleem: de subscapularis?

Wel fijn om te weten dat ik iig iets kan doen om m'n schouder te belasten, helemaal niks doen vreet me helemaal op.. ben nu al amper te genieten.

Laatst bewerkt:
"Leuk", ik ben niet de enige die zijn schouder spieren niet gebruikt maar omliggende spieren....

yup, t is de bedoeling dat je bij die 2 oefeningen voor je schouders je schouderblad enz gewoon kunt fixeren, maar dat lukte me bijna niet.. dus goede oefening om me nu bezig te houden en straks als standaard oefening in m'n training te houden naast strict lat pulldowns en facepulls

Klinkt klote van die schouder man, succes met het herstel!

Ik voel je pijn, ben ook nooit te genieten als ik niks kan. Beter morgen wel je vrolijke muts op.

klote dat je niet lekker kon knallen bij RPB vandaag !! Hopelijk hersteld het weer vlot zodat je weer intens kunt knallen zoals we van je gewend zijn :D

Mr Intensity gaat snel weer los... ik leef op die maffe shit!

nee die kende ik nog niet. Zal hem eens doorlezen, bedankt weer Barry! Ik heb van Matthieu ook wat tips gehad. En ik kan na 3 weken achteruitgang eindelijk melden dat het weer vooruit aan het gaan is. Ik kan m'n linkerhand weer op m'n rechterschouder leggen zonder pijn, heb buiten de training minder last en kan alweer een beetje (hammergrip) pressen!!

Cable exo rotations:
3x12x4 kg

Cable endo rotations:
3x12x4 kg

Dumbbell strict front / side raise:
2 kg 15x
3 kg 12x
3 kg 12x

Cable strict lat pulldown:
8x64 kg
10x55 kg
8x55 kg

Voelt erg goed dit! Door de stricte beweging kan ik goed concentreren op de spieren in m'n schouderbladen.

Machine seated chest press (hammer grip):
15x3 blokjes
15x4 blokjes
15x5 blokjes
15x5 blokjes

Cable strict face pulls:
4x12x36 kg

Incline dumbbell press (hammer grip):
15x8 kg
15x10 kg
15x10 kg

Nog even met 3 kg 'normaal' geprobeerd, maar zodra ik voorbij de 90 graden kom knelt het.

Cable ellbow in the pocket:
3x12x

commentaar:
Af en toe kunnen genieten van wat lichte verzuring in m'n pecs/armen tijdens het pressen.. voelde me zowat een heroïneverslaafde die na tijden weer een shot kreeg.

die endo en exo shit schijn je het beste als laatste te kunnen doen mattie... shit nakt je kracht

kiddin right? :roflol: met 10 kg db presses en 3 kg dumbbell raises hoe ik voorlopig nog niet na te denken over kracht. Vind het sowieso een goede opwarmer

kiddin right? :roflol: met 10 kg db presses en 3 kg dumbbell raises hoe ik voorlopig nog niet na te denken over kracht. Vind het sowieso een goede opwarmer

not kiddin... zoek maar eens rond. als er een linkje me te binnen schiet paas ik em wel. het schijnt averechts te werken om ze voor je presses te doen... die 4 kilo lijkt niks, maar voor die spiertjes is het probably wel al behoorlijk wat. maar goed, just quoting wat ik gelezen heb... zou lullig zijn als je er blessures door op loopt ;)

Please link Erwin. Ook als je ze snel doet als opwarming. Kan me niet voorstellen namelijk. Wel als je ze langzaam tot uitputting doet met als doel die spieren te versterken (bv de subscapularis, infraspinatus etc).

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

En toch weer een beetje je fix gehad Frank.

Er zit inderdaad verschil in warming-up en de RC spieren daadwerkelijk trainen (lees: verschil in intensiteit). Een goede warming-up van de RC spieren zou blessure preventief en wellicht prestatie verhogend kunnen zijn. RC spieren trainen voor de training zou blessuregevoelig en wellicht prestatie verlagend kunnen zijn.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de link en hoe zij het uitleggen.

yo guys... ik heb even wat gezocht en ben wel IETS tegen gekomen, maar dit is niet 1 van de artikelen waar ik het uit had, die stonden geloof ik op t-nation ergens en gingen niet direct over shoulder mobility/rotator cuff training....

anyhow:

Do three sets of ten repetitions for each exercise. Perform the routine once a week in conjunction with your current workout. This is important so listen up. The last thing you want to do is pre-exhaust your rotator cuff before training the bench press. Never do this workout prior to a heavy bench press or shoulders session or you run an even greater risk of aggravating the area. You can give these exercises a try at the end of your workout, but be sure you always give your rotator cuff muscles 48-hours rest after a workout before training chest or shoulders.

en daar onder nog een keer:

Points To Remember:

Never perform a rotator cuff routine prior to bench pressing or overhead pressing movements.

The muscles of the rotator cuff are very small. Even if you're pushing five bills on the bench press you'll still be using five-pound dumbbells for many rotator cuff exercises. So leave your ego at the door!

de 2e quote geeft dus aan dat je zelfs met de kleinste db's die spiertjes al flink op hun donder geeft ;)

bron:
http://www.articlealley.com/article_667259_23.html

nogmaals, dit is niet 1 van de artikelen waar in ik het gelezen had, als ik die tegen kom zal ik deze post nog wel ff editten. deze link gaat niet superdiep in op de vraag "waarom", dus dat is wel jammer

Thnx Erwin, zal dat wel in t achterhoofd houden als ik weer serieus exo en endo doe. Nu doe ik het echter met de lichtste stand van de cable machine (3-4 kg) omdat alleen dat pijnvrij kan. Dus t is nu voornamelijk opwarmen/doorbloeden. Dus doe ik het nu 3x pw.

hey Frank,

leuk je erbij was op het NK.

Thanks Erwin, 48 uur he.... Dan zat ik eigenlijk er te kort op van zondag op maandag. Ik had idd het idee dat ik nog wat moeite had met mijn schouders.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven