AndroidHealthClinic

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Wat voor stretch deed je voor schouders?

[Link niet meer beschikbaar]

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgHYY3qt_u2M7THfN5BuMLCBDWoRTlVkIXA0gv5_ILmpsUIirGrw&t=1

Alle oefeningen eruit klatsen waar je initieel iets in je schouders bij voelt. Iets anders er voor in de plaats doen waar je niks voelt. Niks is zo verradelijk als dat je na een paar setjes de pijn niet voelt. Dat wil niet gelijk zeggen dat het goed gaat. Schouderblessures zijn altijd vertyft en ik zou de pijnlijke oefeningen dus gewoon vermijden. Heb ik pas met het gezeik bij m'n ac-gewricht ook gedaan en nu ben ik er compleet vanaf.

Lichte belasting is beter dan volledig immobiliseren.. schouder moet nu worden doorbloed. Maar misschien is dat een nog beter plan; zolang ik niet pijnvrij de bar kan pressen laat ik t ff voor wat t is.

Nouja, zo ernstig is t bij mij niet als t daar wordt omschreven. Ik kan makkelijk pijnvrij:
- arm zijwaarts tillen
- arm op m'n rug leggen
- de rotaties met m'n arm doen

Ik voel ook niets 'kloppen' in m'n schouder en heb geen uitstraling naar arm.

Het is gewoon zodra ik een stang of dumbbell wil pressen (met rows weer niet), dan voelt het pijnlijk/instabiel. En ik merk dat het een beetje ongemakkelijk voelt als ik m'n linker hand op m'n rechter trapezius wil leggen.

Dan zal het wel iets met je rotatorcuffs te maken hebben.

En check eens of je knopen hebt in je bovenrug.

Nu ben ik geen expert, maar ik heb wel ruim een jaar met schouderklachten gelopen. Ik gun het niemand.

Doorbloeden, Dislocates, facepulls, massages, en stoppen met oefeningen die pijn doen.

Maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen.

Zal ik er morgen ff naar kijken Frenkmonster? Want de schouder is te complex om via internet te diagnosticeren. Zelfs voor de internetdokters hier op dbb ;)

ja relaxed man!

Chin ups:
10xBW
11xBW
10xBW +10 kg
7xBW +15 kg
8xBW

Volume op een low/medium intensity schijnt goed te werken. Dit ging lekker!

Cable Wide grip lat pull down (cheated):
12x75 kg
12x85 kg
12x90 kg (+2 forced)

Machine seated rows:
12xfull stack
12xfull stack
12xfull stack

EZ-bar preacher curls:
10x30 kg
8x40 kg
8x40 kg +1x30 kg +20x20 kg

Cable face pulls:
12x50 kg
10x55 kg
10x55 kg

Barbell shrugs:
10x100 kg
8x140 kg
7x140 kg

commentaar:
Vreemd genoeg 0 pijn gevoeld in m'n schouder. Samen met Sjaak getraind en de onderrug een beetje geprobeerd te ontzien. Mijn onderrug is ook nog steeds wat stijf. Wel super getraind!

goed bezig met die chinchillups

die preacher curls frank haha - dat was echt geweldig man...wat een geluiden kun jij toch produceren :p

Frank is een echte grunter!

Maandag:
30 min cross trainer
Cable exo en endo rotations

Rehab shit, kan niets pressen zonder pijn, zelfs geen 3 kg incline db press. ****ed dus.

Vandaag:

Chin ups
10xBW
5xBW +10 kg
5xBW +15 kg
5xBW +20 kg
5xBW +25 kg

Barbell rows:
12x60 kg
12x80 kg
5x100 kg +5x80 kg

Voelde niet lekker in de rug met de 100 kg bb rows. Ook gaar dus.

Seated cable rows:
10x82 kg
10x100 kg
10x115 kg
10x125 kg

Cable face pulls:
10x50 kg
10x55 kg
8x60 kg
8x64 kg (pr)
8x64 kg

Cable hammer grip pulldown:
8x82 kg
7x82 kg

Machine seated chest press (hammer grip):
12x3 blokjes
12x4 blokjes
12x4 blokjes
12x4 blokjes

Jeuj! Ik kan dus wel vrijwel pijnloos seated chest presses doen, maar dan alleen hammer grip..Nu ook geen last.

Dumbbell curls:
8x16 kg
8x20 kg
6x24 kg

Full squat:
15x35 kg
15x60 kg

Back extensions:
15x

commentaar:
En bovenop de blessures/pijntjes ben ik ook nog strontverkouden geworden, gatver wat een k*tzooi allemaal nu ff.

Toch nog lekker bezig geweest man ondanks je schouder! Hou nu ook wel lang aan he!

yup, schijnbaar zit/zat t in m'n bovenrug vast links waardoor er een inklemming is ontstaan in een bepaald gedeelte van m'n schouder. Maar schijnbaar is heel m'n rug ****ed voel ik nu. Dat wekelijks voor een nieuw squat PR gaan en 2 wekelijks zwaar deadliften heeft m'n rug echt verdoet

Laatst bewerkt:
Veel gedaan. Wat voor pijntjes loop je mee?

Knelling van een pees in de linker schouder (voel het alleen bij presses) en m'n midden en onderrug voelt weak / beurs / stijf

Frank, kijk even in het oude log van Adema op forza (De gigantische wederopbouw), daarin kun je ook zien hoe hij getraind heeft met z'n schouderblessure in/na de zomer van 2009. Succes iig!

het zit inderdaad ff niet mee allemaal nu man...maar als dit dal voorbij is knal je zo weer terug omhoog man

klote van je schouder blessure man !! Ik hoop dat het snel weer hersteld en meevalt !

heel blijven ouwe, take a few days away van de weights

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven