XXL Nutrition

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
je trainingen zijn goed uitgedacht en tactisch, je werkt hard aan je zwaktes en het belangrijkste van allemaal is dat je niet opgeeft and you are still the strongest little ****er I know.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Bedankt Mo, de een heeft meer oerkracht dan de ander van nature, maar dat wil niet zeggen dat je met semi-gecontroleerde mafkezen trainingen ook niet sterk kan worden :)

Mooi die stone :D Epic battle als ik het zo lees :)

waarschijnlijk voel je je aangevallen door elke vorm van kritiek op deze lift, maar ik kan het niet laten dude; je start off man... die shit gaat imo echt een keer je bicepsen of schouders (of weet ik veel waar het allemaal naar toe straalt) zo hard vernken. je armen staan gebogen als je begint te liften en als je dan aanzet dan knalt in 1 keer vol die spanning erop en staan ze gestrekt. ik vind het gewoon echt eng om te zien. waarom niet focussen op eerst de slack uit de barbell halen en het zooitje op spanning zetten? on the long term gaat dat je volgens mij echt van injuries behoeden.

en nee, dit zeg ik niet om je te bashen, uit jaloezie of whatever, puur omdat het me leuk lijkt om te zien waar je heen gaat als je heel blijft homie.

• #1.566
prima lift al zeg ik het zelf. Moet alleen grip iets anders verdelen omdat de bar wat schuin hangt.

Aangevallen? Neu. Moe? Ja.

prima lift al zeg ik het zelf. Moet alleen grip iets anders verdelen omdat de bar wat schuin hangt.

Hangt behoorlijk schuin, maar je trekt hem wel gewoon door. Mooi om te zien. Dit is strongman, geen powerliften, dus ik zeg:Good lift!

Mooie DL! Ben het wel eens met starter. Dit is DE manier om je biceps over 2 helften te rukken. Doe het zelf ook, daar niet van :D

Eens met Erwin, armen moeten eerst gestrekt, moet je verder ook gewoon kunnen zeggen, Frank kan wel wat hebben hoor. Verder gewoon prima DL.

als je je zorgen maakt om je biceps tijdens deadliften , dan moet je echt wat anders gaan doen...maar erwin bedoelt het wel lief hihi

• #1.572
portje geluk gaat (jammergenoeg) toch een keer leeg...

zit al 10 jaar vol dan.

ja techniek verdient geen schoonheidsprijs, maar zo lift ik het lekkerst. Ben bewust van de risico's. Misschien dat ik er nog wat mee ga spelen, maar misschien ook niet. Accepteer voor nu maar dat ik zo lift.

als je je zorgen maakt om je biceps tijdens deadliften , dan moet je echt wat anders gaan doen...maar erwin bedoelt het wel lief hihi

Maak me geen zorgen.

Maar oké, om toch voor de laatste keer nog even in te gaan op die 'plotse spanning op de biceps en daarom is het slecht' theorie: Wat denk je van oly lifters? De je dat die de spanning rustig opbouwen bij een snatch of een jerk? Numerous disciplines / sporten zijn gebaseerd op de transitie van complete ontspanning naar directe en maximale spanning. Daarbij zijn mijn biceps, ondanks licht gebogen niet volledig ontspannen; ik bouw een grote hoeveelheid voorspanning op voordat ik de lift maak.

Laatst bewerkt:
portje geluk gaat (jammergenoeg) toch een keer leeg...
Gijs bedoelde als ik het goed lees dat Frank wel wat kan hebben qua commentaar.

zit al 10 jaar vol dan.

ja techniek verdient geen schoonheidsprijs, maar zo lift ik het lekkerst. Ben bewust van de risico's. Misschien dat ik er nog wat mee ga spelen, maar misschien ook niet. Accepteer voor nu maar dat ik zo lift.
Sja, dat commentaar was wel weer te verwachten als je bekend staat als Mr. Spot On. Ze azen gewoon op een kleine imperfectie in je lifts ;)
Al moet ik wel zeggen dat ik zelf ook liever lift door eerst met gestrekte armen de slack eruit te trekken en dan door te pullen. Volgens mij starten oly lifters wel met gestrekte armen en beginnen dan te pullen. Dat is het verschil: keihard pullen met nog de armen gebogen zodat je biceps gestrekt worden getrokken met veel gewicht, of je armen gestrekt zodat het hele gewicht waar je ineens aan trekt verdeelt wordt over je hele arm.

Het commentaar van Erwin is wel terecht, en we houden je natuurlijk het liefst zo lang mogelijk heel he :P

• #1.574
Terecht? Ja. Veelvuldig tot vervelens toe uitgekauwd? Ja, ook.
Ik bedoel, er zijn zoveel andere dingen dat wij (RPB maar ook veel strongman atleten) doen waarbij je dit soort risico's (of zelfs nog veel grotere risico's) worden genomen. Bijv. mensen die een 120 kg stone kosten wat kost op 1.80m proberen te krijgen en allerlei rariteiten uithalen of deadlifts met hitch techniek waarvan zelfs Mo zou zeggen: "Also, also, alsoo"
Is het gevaarlijk? Ja. Is het verstandig? nee. Maar daarom doen wij deze sport ook niet. Ik train vrijwel altijd met wel goede techniek, en soms niet.

En daarom had ik t ook over snatch en jerk en niet over de clean toen ik de vergelijking met Oly lifting maakte, Marc ;)

discussie is wel begrijpelijk natuurlijk, al heb ik jou het afgelopen half jaar volgens mij bij elkaar vijf keer op deze manier zien liften...
jij bent niet iemand die altijd maar loopt te raggen...integendeel. maar goed, voor deze lift valt er wel wat te zeggen, net als voor mij max deadlift gister, die was ook ****ed up - daarom max ik ook bijna nooit :p

• #1.576
Bizar harde spierpijn vandaag, vooral in m'n lats. Zal waarschijnlijk wel komen door die 10-15 attempts met de 110 kg stone op 1.68m.

Military press:
6x40 kg
6x60 kg
5x70 kg
5x75 kg
5x75 kg
4x75 kg
3x75 kg

Pendlay rows:
10x50 kg
10x80 kg
8x100 kg
6x110 kg
6x110 kg
6x112,5 kg (PR)

long time ago since I did this. Wel lekker om het zo eens te doen.

Close grip bench press:
6x60 kg
6x90 kg
6x110 kg
2x120 kg (3f)
2x120 kg

Cable close grip pull down:
10x73 kg
10x82 kg
7x91 kg
8x82 kg

Barbell neck press:
10x42,5 kg
8x42,5 kg
9x42,5 kg
10x42,5 kg

lekker!! Volgende week 8jes met 45.

Cable push down:
10x73 kg
10x77 kg
10x77 kg

Dumbbell rear lateral raise:
10x12 kg
10x12 kg
10x14 kg (pr)

commentaar:
Ik kon maar door blijven gaan, was nietheel sterk vandaag, maar alles voelde zo lekker. Vooral het hoger volume op de rug oefeningen voelde lekker en ook de neckpresses waren lekker. Ohh yeah, it was good!

Ik noem het deload! Heb ik dat ook weer gehad.

Laatst bewerkt:
het was zeker een goede vandaag. om de één of andere reden voelde deze training enorm nuttig. goed gewerkt en schandalig gepompt ouwe ;)

Geen deload maar reload.

• #1.579
Ik heb nog niet genoeg punten om naar het volgende bazenlevel te gaan om te mogen reloaden.

• #1.580
Full olympic squat:
12x40 kg
10x60 kg
8x100 kg
3x130 kg
3x150 kg
1x175 kg
3x190 kg (PR!!) :D
4x175 kg

Ohh yeah!! 2 Reps erbij! nice! Bar is krom en bij de 1e rep met 175 kg rolde de stang ineens naar voren, die PR pak ik nog wel.

Paused Full olympic squat:
5x135 kg (beltless)
8x145 kg (PR)

Speed deadlift:
2x110 kg +small band
2x110 kg +small band
2x120 kg +small band
2x130 kg +small band
2x130 kg +small band
2x135 kg +small band
2x135 kg +small band
2x135 kg +small band
2x135 kg +small band

Seated calf raise:
10x80 kg
5x100 kg
5x115 kg
3x125 kg
10x100 kg
8x100 kg

Dumbbell side bent:
10x32 kg
10x40 kg

Machine ab crunches:
10x85 kg
10x105 kg
8x120 kg
8x127,5 kg (full block, PR)

commentaar:
Ohh mannn, die 3x190 kg was sweet..hard gewerkt naar deze PR. Die 200 kg moet nu wel lukken. Volgende week even 3x5x met 160-170 kg en dan op naar de +200 kg!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven