MuscleMeat

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.601
bij de eerste set zat er net geen 2e rep in naar mijn gevoel, bij de 2e set was t een nette zware single. Moet het volume weer opschroeven voor MP om richitng de 105 kg te kunnen gaan. Wilde nu even kijken waar ik sta, volgende week 5x5x80 kg.

Benchen ging niet zo soepel,was lichaamlijk moe en vooral m'n erectoren waren gesloopt na de rows. Wel lekker getraind verder :) succes straks Sjaak!

aah oke. 5x5x80 is wel een mooi doel voor volgende week...dan doe ik met je mee!
tnx

super sterke MP man tjeee!!!

Prima getraind. Goed nog even wat reps na de 95 gedaan. Wel zie ik nergens echt een flinke pomp er nog inkomen van een reprange van 15-20. Voor hypertrofie, doorzettingsvermogen en spierconditie niet te onderschatten, en dus een belangrijke factor voor elke strongman.

gijs wil dat we steeds zo'n dropset doen zoals hij deed bij ons in de gym...dat je erna amper nog kan bewegen en wegvliegt omdat je lats zo hard en wijd staan dat je teveel wind vangt en opstijgt. toch G?

• #1.606
Prima getraind. Goed nog even wat reps na de 95 gedaan. Wel zie ik nergens echt een flinke pomp er nog inkomen van een reprange van 15-20. Voor hypertrofie, doorzettingsvermogen en spierconditie niet te onderschatten, en dus een belangrijke factor voor elke strongman.

Thnx. Verwacht je dit op zowel een press als een rug oefening? We'll do anyways. Goede feedback.

En idd, helaas moet ik gewoon een oefening veel doen met flink volume om te pieken, zodra ik de aandacht daarop iets verzwak zakt m'n max met 5-10% weer omlaag. Maar dit is een verloop dat ik nu steeds beter aanvoel..zit nu in m'n piekmoment met squat om dit te compenseren :)

nice mp man

Thnx. Verwacht je dit op zowel een press als een rug oefening? We'll do anyways. Goede feedback.

En idd, helaas moet ik gewoon een oefening veel doen met flink volume om te pieken, zodra ik de aandacht daarop iets verzwak zakt m'n max met 5-10% weer omlaag. Maar dit is een verloop dat ik nu steeds beter aanvoel..zit nu in m'n piekmoment met squat om dit te compenseren :)

Hmm niet altijd nodig om op de compounds te doen al geef ik daar wel regelmatig ook de voorkeur aan omdat dat conditioneel natuurlijk zwaarder is als op een isolatie. Over het algemeen zou ik sowieso de isolatieoefeningen na de compounds afsluiten met 15-20 reppers en bij de compounds ligt dat aan de volgorde van oefeningen en het effect wat je nog met de volgende oefening wilt bereiken.

Bv Als je eerst schouderpress doet om vervolgens een oef rug te doen, kun je de schouderpress nog wegreppen erna, heeft geen effect op rug. Heb je echter in de planning om nog relatief zwaar bv voor 6jes weighted dips te doen dan moet je dat niet doen en na je laatste 6je op dips een repout doen en daarna bv dumbbell side raise voor sets van 15 pakken.

• #1.609
Barbell clean (full):
2x60 kg
2x60 kg
2x70 kg
1x80 kg
1x90 kg
1x100 kg
1x110 kg

Na 2 sets had ik de techniek al door, best wel leuk zo :) 110 kg was nog vrij easy.. makkelijker dan een gewone clean. Maar ik weet nog niet hoe ik nu moet jerken omdat ik de stang op m'n schouders heb liggen ipv in m'n handen..Tips anyone? Gewoon omhoog pushen en dan als de stang omhoog gaat vastpakken?

Moet verder nog even leren om niet eerst helemaal naar beneden tot een full squat positie te gaan, maar meteen de squat beginnen zodra ik onder de stang ben. Maar dat komt wel :)

Full olympic squat:
8x60 kg
5x100 kg
3x130 kg
1x160 kg
1x185 kg
0x200 kg

Full front squat:
3x110 kg
3x110 kg
3x110 kg
3x120 kg

Full olympic squat (paused):
<beltless>
10x110 kg
8x130 kg
8x140 kg (PR)

Speed deadlift:
2x110 kg
2x2x140 kg
6x2x145 kg

Lying leg curl:
10x50 kg
10x55 kg
8x55 kg

Seated calf raise:
10x60 kg
8x90 kg
3x8x100 kg (PR)
10x100 kg (PR)
8x100 kg

Machine crunches:
10x105 kg
10x115 kg
10x127,5 kg (full block, PR)

Decline crunches:
12xBW
20xBW (PR)

commentaar:
Honger!

die 8x140 was gruwelijk! je hebt je uiteindelijk gewoon goed herpakt na die fail op 200. excuus voor m'n over-hyperactieve-alpha-mood vandaag ;)

• #1.611
don't apologize, we had fun didn't we? Was weer een mooie training :)

bis morgen (hopelijk)

Laatst bewerkt:
Flinke training Frank, wel erg veel SQ varianten alvorens te deadliften. Jammer van de 200 maar die kan niet ver weg meer zijn.

Nice Cleaning!

Je moet altijd jerken met de stang op je schouders. Maximale power transfer.

Flinke training man nice

• #1.616
Flinke training Frank, wel erg veel SQ varianten alvorens te deadliften. Jammer van de 200 maar die kan niet ver weg meer zijn.

thnx, ja had vandaag weer wat meer last van de heup. Dus ben toen met Sjaak mee gaan squatten. Ik moet nu even volume bouwen met medium-zwaar gewicht (wat ik vorige week ook al zei)...

thnx

Je moet altijd jerken met de stang op je schouders. Maximale power transfer.

En dan de stang gewoon pakken nadat je hem omhoog hebt gegooid?

jammer, maar die 200 laat niet lang op zich wachten.

• #1.619
nee ik heb m op m'n vingers liggen na een full clean / front squat. Dat is dus het probleem.. na een gewone clean ligt ie wel gewoon in m'n hand. Maar goed, ga t wel ff uitvissen, heb die bewegin ook wel snel genoeg door.

• #1.620
Incline dumbbell press:
8x28 kg
8x34 kg
8x40 kg
5x48 kg (PR)
<high incline>
7x40 kg (8f, PR)

Nice :D

Chin ups:
10xBW
5xBW +15 kg
5xBW +25 kg

echt geen zin meer om te chinnen tegenwoordig.

Machine seated CS row:
3x8-10x

Incline bench press:
10x60 kg
8x80 kg
8x90 kg

Machine reverse peck deck:
10x50 kg
8x71 kg
10x64 kg

Cable straight arm pull down:
12x50 kg
15x50 kg

Incline dumbbell curl:
10x18 kg
7x22 kg
5x22 kg

Barbell curl:
8x40 kg
6x40 kg

Cable fly:
12x32 kg
10x36 kg

commentaar:
Een press pr en voor de rest goed gepompt, prima.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven