Fitness Seller

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
zeker sjaak, ik weet zeker dat dit soort trainingen me ook weer wat massa op de UB zal aanzetten en ook m'n OH kracht zal verbeteren.

7x3x80 damn nice PR Frank! :D

zeker sjaak, ik weet zeker dat dit soort trainingen me ook weer wat massa op de UB zal aanzetten en ook m'n OH kracht zal verbeteren.

Jep heel goed! Alleen kies ik idd liever voor de 5x5 en in het verlengde daarvan voor de 3x5 dan voor een heel vaak x3 omdat ik het idee heb daar eerder van opgebrand te zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Nov 2011 om 22:00 ----------

1 puntje nog omdat ik er bij jou natuurlijk qua evaluatie iets meer tijd insteek: Vergeet de schouderstabilisatie niet, de schouders gaan weer goed en dan verliest het langzaam aandacht. Steek er elke UB 1 van de volgende oef in:

* strict lat pull down
* Face pulls
* Bend over side raise
* Reverse pec deck
* Cable cross achterkant schouders.

Events @ RPB:

Barbell cleans (full):
2x60 kg
2x80 kg
1x90 kg
3x1x100 kg

Farmers (turn na 15m):
80 kg 30m
80 kg 30m
100 kg 60m (1 drop na 45m)
110 kg 35m (2 drops na 30m)

Log push jerk (Black mamba):
3x63 kg
3x73 kg
3x93 kg
1x103 kg (2f)
1x103 kg (2f)
3x103 kg
2x108 kg (3f)
4x108 kg (PR?)
1x113 kg (2f)

Techniek moet er nog inslijten

Yoke (na 15m drop & terug):
150 kg 30m
200 kg 30m
250 kg 30m
300 kg 30m (nog goede speed! PR op tijd/snelheid)
330 kg 30m (drop na 25m, PR)

was on a roll met de yoke ondanks de wat vermoeide quads van woensdag!

Stones:
3x1x110 kg @1.44m
1x130 kg @1.44m
0x150 kg @1.44m (nípte fail..again :( )
0x150 kg @1.44m (op)
1x110 kg @1.68m (yeah :D)
4x0x110 kg @1.68m

Romanian deadlift (deadstop, beltless, pronated):
8x122,5 kg
8x142,5 kg
6x152,5 kg (straps)

Barbell snatch:
wat triples en singles tot 42,5 kg :)

commentaar:
Nice :) was gezellig!

de machine draait gewoon door...maja dat kan ook niet anders bij die gekke arische-will-destroy-sparta-on-his-own-with-only-1liter-chocomel-jacked-jack!!

• #1.645

Bedankt :)

Jep heel goed! Alleen kies ik idd liever voor de 5x5 en in het verlengde daarvan voor de 3x5 dan voor een heel vaak x3 omdat ik het idee heb daar eerder van opgebrand te zijn.

True, wij werken wat dat betreft wel een beetje hetzelfde. Maar 80 kg is qua load nog niet zo zwaar dat dat effect op me had (anders had ik ook geen 5 reps kunnen doen bij de achtste set).

Volgende week 5x5x80 / 82,5! Voor het einde van het jaar 105 kg mp!

1 puntje nog omdat ik er bij jou natuurlijk qua evaluatie iets meer tijd insteek: Vergeet de schouderstabilisatie niet, de schouders gaan weer goed en dan verliest het langzaam aandacht. Steek er elke UB 1 van de volgende oef in:

* strict lat pull down
* Face pulls
* Bend over side raise
* Reverse pec deck

Appreciate that Gijs. En ik doe nu meestal een van die oefeningen op UB2, maar goed punt.

de machine draait gewoon door...maja dat kan ook niet anders bij die gekke arische-will-destroy-sparta-on-his-own-with-only-1liter-chocomel-jacked-jack!!

hahahaha :roflol:

[/COLOR]1 puntje nog omdat ik er bij jou natuurlijk qua evaluatie iets meer tijd insteek: Vergeet de schouderstabilisatie niet, de schouders gaan weer goed en dan verliest het langzaam aandacht. Steek er elke UB 1 van de volgende oef in:

* strict lat pull down
* Face pulls
* Bend over side raise
* Reverse pec deck

Beetje mierenneukerij maar dat zijn geen schouderstabiliserende oefeningen. Ook al kan het wel een onderdeel van de training zijn om zo het volume van de press- en pull-bewegingen gelijk te houden. Ook een goede voor schouder gezondheid kan een retractie en/of depressie van de schouderbladen zijn (goed uit te voren bij de bovenstaande oefeningen vanwege de lagere loads/intensiteit). Dit kan het postuur zeker bevorderen (eventueel icm pec minor/major stretches).

Toch wel...

Nee. Stabiliserende spieren in/rondom de schouder (subscapularis, teres minor, infraspinatus, supraspinatus) zorgen ervoor dat de humerus in de schouderkom blijft zitten.

hard MP Volume !!! en jammer van die 150 stone man ! Je gaat lekker !

Ik heb geen zin om met je te filosoferen hierover en de mate van intensiteit die een spier moet leveren in het pakket om als doelspier voor de oefening aangewezen te worden door je maar ik volsta verder gewoon met het feit dat bij de bewegingen die worden gemaakt de spieren van het rotatorenmanchet ook ingezet worden en dus de oefeningen ook dienen als oefeningen die de stabilisatie van het schoudergewricht trainen. Daarbij bedoelde ik vooral de stabilisatie van het schouderblad omdat Frank en ik daar problemen mee hadden en niet de stabilisatie van de humerus in de schouderkom. Als ik zou aanraden die te trainen had ik wel de geeigende rommel neergezet als endo/exorotaties, en de rest die je in Steven zijn log kan terugvinden.

• #1.651
Ik heb nog even 3x15x scap push ups gedaan.

Gijs: gebruik interpunctie ;)

Laatst bewerkt:
Nee. Stabiliserende spieren in/rondom de schouder (subscapularis, teres minor, infraspinatus, supraspinatus) zorgen ervoor dat de humerus in de schouderkom blijft zitten.

Dus alleen die spieren werken om te stabiliseren?
Ik wil de discussie hier ook niet te ver voeren, maar Gijs heeft wel degelijk een punt nu. Wellicht dat ik t later nog eens uitleg. Heel dat rc trainen is overrated.

Dus alleen die spieren werken om te stabiliseren?
Ik wil de discussie hier ook niet te ver voeren, maar Gijs heeft wel degelijk een punt nu. Wellicht dat ik t later nog eens uitleg. Heel dat rc trainen is overrated.

Uiteraard niet alleen die maar dat zijn wel de grootste/belangrijkste toch?
Je traint deze ook bij "gewone" oefening omdat je dan uiteraard ook je humerus moet stabiliseren.
Overigens ook eens gelezen dat in x aantal gevallen het grootste probleem coördinatie/aansturing is?
Maar als je het uit kan leggen Matthieu, graag.

At Gijs: Waarom denk ik in hokjes?

Uiteraard niet alleen die maar dat zijn wel de grootste/belangrijkste toch?
Je traint deze ook bij "gewone" oefening omdat je dan uiteraard ook je humerus moet stabiliseren.
Overigens ook eens gelezen dat in x aantal gevallen het grootste probleem coördinatie/aansturing is?
Maar als je het uit kan leggen Matthieu, graag.

At Gijs: Waarom denk ik in hokjes?

Het hele denken in "zwakke spiergroepen" wanneer er een zwak punt zit in een lift is behoorlijk overrated.

Zoals je zelf al zegt is coordinatie/aansturing vaak het grootste probleem.

• #1.657
Full olympic squat:
10x60 kg
8x80 kg
5x100 kg
3x130 kg
<belt om>
1x150 kg
2x180 kg
2x180 kg
2x185 kg

Paused full olympic squat:
8x120 kg
6x140 kg
<belt om>
7x155 kg (PR)

tot het gaatje gegaan met die laatste set.

Speed deadlift:
2x100 kg
2x120 kg
2x130 kg
8x2x140 kg

Lying leg curl:
8x55 kg
8x60 kg (PR?)
10x50 kg

Seated calf raise:
12x70 kg
8x90 kg
8x100 kg
5x100 kg
8x90 kg

Lying leg raise:
12xBW
12xBW +5 kg
10xBW +8 kg
7xBW +10 kg

Very nice maar je moet je richten op 2tjes met 190. 2x150 / 1x170 / 2x190.

Je moet naar die + 200!

volume draaien op 180/185 is toch ook niks mis mee?

persoonlijk ga ik altijd minder hard op 1 topsetje t.o.v. een decent volume draaien. of bedoel je dat hij 3x2 had moeten doen met 190?

edit: misschien kan ik beter zeggen "door meerdere setjes op de specifieke groovepattern te doen waar ik sterker op wil worden", want het volume kan hij uiteraard compenseren door andere movements te doen die ook die spieren belasten. frequenter een specifiek pattern trainen werkt imo beter voor ons nog steeds beginners/intermediates.

Laatst bewerkt:
die 200 sneuvelt snel genoeg, maar laten we eerst even zorgen dat die heup van frank weer 100% is...want dat hindert toch wel. instabiliteit is niet echt een goed startpunt voor een nieuwe 1RM, dat was vorige week te zien met die scheve poging op 200.

die laatste set paused was sick man :p je had echt geen één rep meer kunnen maken, aangezien je zelfs moeite had om de stang te racken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven