Sterkste man van NL 2013
mijn 4e finale en niet de beste voorbereiding gehad. Blijkt dat ik een spierscheuring heb opgelopen in mijn vastus medialis bij mijn rechterknie en daarom squat, log etc wat apart getraind de laatste tijd. Het is duidelijk geworden omdat de spier daar toch geatrofieerd is de afgelopen periode. Woensdag mijn laatste training gedaan en de rug voelde tegen vrijdag wel steeds beter aan. De knie was ook niet dik maar wel licht gevoelig dus op zich prima.
Event 1 was log. 130 op reps.
opwarmen met een paar sets van 100. Deze boom voelt wel lekker maar jammer dat we niet even 110 en 120 konden doen. De eerste poging was er bijna maar leunde achterover dus weer terug op de borst. Even wachten toen wel uitgestoten maar voor het signaal liet ik hem gaan naar achteren. Het kloten op de techniek heeft zijn tol geeist hierop. Zonde van die rep maar ja ik had het wel al een beetje verwacht zo.
Event 2 Truckpull
Goede pull gedaan en erg tevreden 3 of 4 man achter me. Jammer van het slippertje maar verloor eigenlijk geen tijd.
Event 3 Deadlift
Rug voelde wel goed. opgewarmd tot een harde 280. Toen geopend met 300 daarna 320 en toen 340 opgegeven. Wout en Frank kwamen toen zeggen dat het tactisch beter was 330 te doen en idd dat was zo kon niks winnen met de 340 dus de 330 gedaan. Er zat idd meer in. Het is toch anders als gewoon stang van de grond maar mijn rug voelde ook wel erg goed moet ik zeggen.
Event 4 Framecarry 300kg
heel moeilijk ding en erg uit balans. Dikke handvaten ook nog maar een 3e tijd met 1tiende achter Kelvin uiteindelijk. Ik was met mijn grip nog verbaasd dat ik hem moest droppen een keer maar Jitse was echt on fire vandaag en was de enige die hem echt geen enkele keer hoefde neer te zetten. Veelk punten hier zoala verwacht.
Event 5 Yoke 410kg
Als dat 410 was dan weeg ik 130, eerder dat dat ding 430-440 woog. Alle atleten zijn zich behoorlijk kapot geschrokken volgens mij. Ik ook.... ongelofelijk, Helemaal naar de klote maar wel uitgelopen. Heel veel hebben hem niet ver gekregen. 5e hierop en weer goed voor de punten.
Event 6 Stenen.
jawel ik zag het al, de grote diameter 120 als eerste bal en niet de kleine. GRRR. ongelofelijk k*t weer hij ging net via de rand er weer eens niet op en toen ben ik gruwelijk boos geworden en mijn hoofd er tegen gezet. Nu wel erop maar om de 140 nog te pushpressen werd gewoon te veel. Naar de borst brengen was een wandeling in het park maar ik voelde al dat als ik ging pressen ik onder de steen zou eindigen.
Niels op de stenen was trouwens een soort wereldwonder ik stond op mijn hoofd te krabben.
Uiteindelijk 8e in een slachtveld zo kun je het wel noemen als je zag hoe iedereen er aan toe was aan het einde.
tja het niveau is gewoon belachelijk. Volgend jaar zie ik wel weer verder. Hopelijk verbetert de knie nog ik zal er veel aandacht aan gaan besteden de komende tijd. De medialis zal in ieder geval nooit meer 100% zijn maar ik stond er nu toch ook maar weer en weer geen laatste.
Nu whisky.