MuscleMeat

g-mens log

Ohh man..die hamstrings van jou....

vandaag ook 2 uurtjes geklust in RPB, wordt steeds beter zo. Er is nu behoorijk meer ruimte binnen. Zowel in het schijvenhok als in de zaal. Alle kabels zijn weggewerkt en de stereo heeft een veilige plek in de kast gekregen. Hier kunnen ook de tassen in als je binnen komt. Je kunt ook gewoon zonder van alles te verplaatsen nu het conans wheel doen binnen.
Mooie ruimte hoor!

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.743
wat een apparaat deze vent, op et eind niog es 5 x 250 beltless heerlijk

haha ja man zonder riem is echt even nu de manier voor mij. Merk dat mijn rug dat wel waardeert die wordt echt duidelijk sterker. Opbouwen naar 5x275 zonder riem dan schat ik dat ik ook 5x300 met kan.

Wat helpt die riem je dan precies Gijs alleen veiliger of meer steun ofzo?

Netjes!

Ouwe lul:D

• #20.748
Vandaag events @ RPB mooi clubje mensen weer. Vlad you're being missed. Injuries are part of strongman. You will be back stronger than ever.

Opw TKE 3x30
En dislocates voor de schouders.

Powercleans
5x40
5x60
3x80
3x100
1x110
1x115
1x120
Fx125

gaat beter en beter maar er zit nog een wereld van verschil in gevoel tussen de 120 en de 125. De 125 was er wel bijna en is ook mijn all time pr.

Logpress (IFSA)
Uit de doorrol
5x75
3x95
3x105
3x110
Met afzet vanaf de borst door
3x120 easy
4x125 5f aargh nog nooit zo makkelijk dus was in mijn hoofd een pr aan het doen met 5 waardoor ik echt een lelijke 4e deed.
Verder weer vanuit de doorrol
3x75
3x95
3x100

Farmers
30m 80
30m 120
15m 140
15m 160
Fx180 Krijg het gewoon nog niet van de grond (AAAAAHHHH)
15m 170 (epic epic lostrekken van de grond, over op de grip, respect voor Jaap die ze ook gewoon lostrekt)

Tyre (360)
8x
8x
8x

Ging prima, moet gewoon zwaardere tyre hebben.

Vikingpress
(met afzet)
3x80
3x100
3x120
3x140
2x160 (volgens mij pr)
Strict verder
10x80
8x80
6x80

Deadlift
3x140
3x180
3x200
3x220
3x240
3x260 relatief makkelijk nog zat wel meer in, dacht dat ik na die farmers wel klaar was met mijn rug maar ging toch goed.

Daarna nog 2 oefeningen abs gedaan.

Prima training.

Boom gaat lekker man.

• #20.750
Thanks JP. Boom komt terug nu de knieen heel langzaam weer meer toestaan. Gewoon rustig zo door blijven bouwen dan komen er vanzelf weer eens pr's op de boom. Focus gaat nu liggen op de doorrol.

Nice lekker bezig weer

Die 125 was inderdaad soepel... ik ken het mentale gevoel op zo'n moment.

Ow trouwens, ik ga woensdagochtend nog even LB trainen @ RPB... dus als je me wilt vergezellen :)

Laatst bewerkt:
  • #20.754
Ik ben de mijne op het moment kwijt na een eindeloze periode van goede dienst. Ik hoop dat ie nog terugkomt ik ben bang dat die bij All-in is blijven liggen. Maar gekocht ooit op de FIBO. Wel een merkriem maar het merk even kwijt. Altijd fijn ding geweest zelfs nu hij eigenlijk versleten is tot het bot. Nu heb ik er een van de FIBO die ik nog had liggen van 2 tientjes. Wel altijd een PL belt met dubbele gesp.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

http://www.pullum-sports.co.uk/belt...ede-duel-prong-powerlifting-belt/prod_24.html

zoiets is het, maar mss maar eens een andere kopen, mag wel eens na 10 jaar gebruik van mijn oude.

G-men,aangezien jij een verdomd sterke grip heb vraag ik het hier : hoe raad jij het aan om grip extra trainen? merk dat m'n grip steeds verder achter begint te lopen, vooral sinds ik m'n deadlifts niet meer T&G doe. Denk zelf dat het vooral een volume kwestie is, maar ik weet niet hoelang het ongeveer duurt voor je grip weer klaar is voor de volgende marteling. Kan de meeste oefeningen wel doen op farmer walks na want daar is de ruimte tegenwoordig niet meer voor bij mn gym..

Ohja, schiet me net te binnen. Triceps actief aanspannen bij deadlift yes/no? Ik zet alles altijd strak maar die armen zijn even een twijfelgevalletje.

Ik ben de mijne op het moment kwijt na een eindeloze periode van goede dienst. Ik hoop dat ie nog terugkomt ik ben bang dat die bij All-in is blijven liggen. Maar gekocht ooit op de FIBO. Wel een merkriem maar het merk even kwijt. Altijd fijn ding geweest zelfs nu hij eigenlijk versleten is tot het bot. Nu heb ik er een van de FIBO die ik nog had liggen van 2 tientjes. Wel altijd een PL belt met dubbele gesp.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

http://www.pullum-sports.co.uk/belt...ede-duel-prong-powerlifting-belt/prod_24.html

zoiets is het, maar mss maar eens een andere kopen, mag wel eens na 10 jaar gebruik van mijn oude.

Waar moet ik op letten met het kopen van een riem?en klipsysteem of gewoon pen

• #20.758
G-men,aangezien jij een verdomd sterke grip heb vraag ik het hier : hoe raad jij het aan om grip extra trainen? merk dat m'n grip steeds verder achter begint te lopen, vooral sinds ik m'n deadlifts niet meer T&G doe. Denk zelf dat het vooral een volume kwestie is, maar ik weet niet hoelang het ongeveer duurt voor je grip weer klaar is voor de volgende marteling. Kan de meeste oefeningen wel doen op farmer walks na want daar is de ruimte tegenwoordig niet meer voor bij mn gym..

Ohja, schiet me net te binnen. Triceps actief aanspannen bij deadlift yes/no? Ik zet alles altijd strak maar die armen zijn even een twijfelgevalletje.

Triceps actief aanspannen zou ik zeggen nee. Je moet je hier niet bewust mee bezig houden dat is afleiding van de echt belangrijke aandachtspunten. Als je de deadlift goed aanvoelt dan voel je spanning op de core en in het bijzonder op de onderrug. Daarnaast zorg je ervoor dat je spanning op de bar zet alvorens los te trekken. Als je ervoor zorgt dat je er spanning op zet dan zijn de armen altijd recht.

Grip trainen is een kwestie van straps zoveel mogelijk in de tas laten. Duurt een maand of 3-6 en dan heb je het gevoel straps nauwelijks meer nodig te hebben. Vooral bij chins, shrugs en rows straps gewoon achterwege laten en accepteren dat je moeite hebt met vasthouden die eerste paar maanden. Je kunt bv als je 4 sets doet de straps erbij pakken op de laatste set en gewoon doorbijten qua grip op de eerste drie sets. Het is een egoding maar na een paar maanden kon ik al 10x10 chinnen zonder aan mijn grip te denken. Magnesium is wel een vereiste!
Wat mij betreft zijn holds, farmers, wristcurls etc allemaal niet nodig zolang je maar de straps in de tas laat zitten. Pas als je van goed naar heel goed wilt gaan komen deze oefeningen om de hoek kijken.Herstel grip is snel.

Waar moet ik op letten met het kopen van een riem?en klipsysteem of gewoon pen

Persoonlijk maar ik zou gaan voor een dubbele gesp.

Waar komt dat triceps aanspannen ineens vandaan? Hoorde het ook al van crossfitters... Wat is er zo lastig aan gewoon armen laten hangen vraag ik me dan af.

Grip trainen is een kwestie van straps zoveel mogelijk in de tas laten. Duurt een maand of 3-6 en dan heb je het gevoel straps nauwelijks meer nodig te hebben. Vooral bij chins, shrugs en rows straps gewoon achterwege laten en accepteren dat je moeite hebt met vasthouden die eerste paar maanden. Je kunt bv als je 4 sets doet de straps erbij pakken op de laatste set en gewoon doorbijten qua grip op de eerste drie sets. Het is een egoding maar na een paar maanden kon ik al 10x10 chinnen zonder aan mijn grip te denken. Magnesium is wel een vereiste!
Wat mij betreft zijn holds, farmers, wristcurls etc allemaal niet nodig zolang je maar de straps in de tas laat zitten. Pas als je van goed naar heel goed wilt gaan komen deze oefeningen om de hoek kijken.Herstel grip is snel.

Bedankt voor het antwoorden! Ik heb geen straps dus dat scheelt weer :cool: dacht er wel juist aan om ze aan te schaffen omdat m'n grip af en toe een oefening beperkt en het dan apart extra aan te pakken.

Waar komt dat triceps aanspannen ineens vandaan? Hoorde het ook al van crossfitters... Wat is er zo lastig aan gewoon armen laten hangen vraag ik me dan af.

Waar het vandaan komt? geen idee, deed het paar weken terug perongeluk en zag er wel wat in. Het idee voor mij is iniedergeval dat ik in een "sterkere" positie ben als ik bepaalde delen wat extra aandacht geef met aanspannen maar ik was er nog niet over uit wat fijner aanvoelt. Ik zie er voor en nadelen van in dus daarom vroeg ik het maar aan iemand die al wat langer en een stuk meer deadlift dan ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven