Verslag van wedstrijd gisteren.
Sterkste man van NL -105
Vantevoren wist ik dat het spannender zou worden met Bjorn, Vlad, Marcel Elsinga en consorten. Het was een stuk betere line up dan vorige keer. Iets wat deze klasse verdient. Hopelijk zullen er meer jongens die de stap naar de sterkste man van NL wellicht een stap te ver vinden maar door jarenlange training wel ijzersterk zijn geworden deze klasse ook als een prachtig doel gaan beschouwen.
Onderdeel 1 hooggooien zak (15kg volgens Wout)
voelde makkelijk maar we moesten weer eens tactisch doen een aspect waar ik met sterkste man persoonlijk een hekel aan heb. De beurten en instapgewicht zouden beide meegeteld worden. Lastig als je geen idee hebt waar je met deze zak ergens kan gooien. Even inwerpen tot 4,5m en toen ook daar maar begonnen. Elke keer denken waar begint Bjorn en waar begint Vlad? Beide startten ook op deze hoogte. Daarna 5m en 5,25m. De 5,5 volgens mij in de derde poging en toen de 5,75 in de 2e poging.
6m was de max van de installatie maar die miste ik. Ondertussen waren we nog met z'n 3-en over. Bjorn, ik en een andere gozer die behoorlijk explosief bleek. Kreeg ik de derde plek toegewezen omdat zij beide 6 beurten nodig hadden gehad en ik 6. f**k scheelt 1,5 punt terwijl we dezelfde hoogte doen.
Onderdeel 2 Log
Ook hier weer nadenken over de beurten en dus instap maar vantevoren dacht ik dat ik op dit onderdeel in ieder geval wel onder Bjorn zou komen en ik was benieuwd naar Marcel waar hij zou staan op dit bw. Van Faust had ik een 125 of 130 in mijn hoofd dus ik schatte in dat ik ergens 2-3 wel zou moeten halen hier echter wilde ik zo min mogelijk toegeven op Bjorn.
Intillen tot makkelijke 120 en ook hierop geopend.
Daarna 125 en 130 gedaan. Bjorn stapte in op 130 zoals ik had verwacht en Marcel had duidelijk ingeboet op OH power door zijn schouder en bw en was al gestrand op 120. Vlad ging nog lekker mee en pakte ook de 130. Fausto drukte een prachtig record van 130 en ik wist dat ik in ieder geval de 135 moest pakken voor de punten. 135 ging redelijk en ik voelde me wel in de staat de 140 vandaag te doen. Ik weet uit ervaring dat richting je top elke kg veel is dus ik wist zeker dat 145 geen optie was en wilde het risico daarop ook niet nemen. Besloten dat als Bjorn de 140 zou pakken ik tevreden zou zijn met de 135 omdat 140 me dan alsnog de 2e plek zou opleveren. Bjorn mistte bijna de 140 waardoor ik even mijn kans rook maar pakte hem in een uiterste krachtsinspanning heel knap alsnog in 2e instantie waardoor ik de 140 liet liggen. 2e plek op de log.
Onderdeel 3 Truckpull 19 ton. 22,5m Zag er erg zwaar uit toen Enzo even ging kijken of het ging. De oplegger had drie assen en de rolweerstand lag duidelijk erg hoog.
Uiteindelijk 43 seconden en een duidelijke 1e plaats hierop. De pull voelde geweldig elke stap was raak.
Bjorn volgens mij 48 en Vlad ook in de 48 ze zaten erg dicht op elkaar.
Onderdeel 4 Tyreflip 350kg
Ik moest tegen Bjorn. Vantevoren zat iedereen over de grip op de band te discussieren maar ik ben van mening dat hars op een tyre klote is en als je geen hars gebruikt het voor iedereen even lastig is.
Wout ging hierin mee en dus zonder hars. Band voelde easy en zat ergens op 28 sec binnen een sec van Vlad. Bjorn op 33 en daarmee 3e. Klote voor mij dat er niemand tussen zat voor de punten. 2e plek hierop. Weer een mooie strijd tussen Vlad en mij hierop. We zullen bij RPB wel weer eens revenge nemen.
Onderdeel 5 DL
Opwarmen 120-160-200-250
ik wist zeker dat ik dit ging winnen gezien de 6x280 met over van voor de vakantie. Ik wachtte tot Bjorn begon en startte een beurt later. Bjorn deed 250 als eerste en ik ging voor de 270 als 1e beurt. Voelde prima. Daarna pak aan voor de zekerheid en 290 als 2e beurt gedaan. Ging nog steeds pl approved. Ik dacht ie Bjorn gaat proberen het aantal beurten weer gelijk te krijgen en slaat die 300 over. Ik schatte zijn max rond die 310 en ik wist zeker dat ik 320 ook nog wel zou pakken dus daar maakte ik me niet druk over echter Marcel Elsinga ging nog lekker mee en ik hoopte dat hij tussen mij en Bjorn zou komen voor de punten. Marcel deed ook 300 en wij beide deden hem makkelijk. Bjorn faalde de 310 en ik trok de 310 nog voor de winst. Voelde goed. 1e plek.
Onderdeel 6 Farmers 102kg per hand voor afstand. Een rondje rond de banden was 30 meter en Vlad zette ze ergens rond de 75m neer en Bjorn zat ook ergens over die 2 rondjes. Ik dacht vantevoren dat een 100m wel zou moeten kunnen en toen ik voorbij de sticker van Vlad liep dacht ik dan doe ik ook 100 om het ook in stijl af te maken. Bij de 100m neergezet en hierop 1e plek.
Mooie strijd en goede prestaties gezien.
*Frank met 5m hooggooien was prachtig.
*Vlad op de tyre was perfect.
*De strijdlust van Bjorn en de ultieme press op de 140 log.
*Fausto zijn 130 log was een mooie ontlading.
De vrouwenklasse was trouwens ook een spektakel!