MuscleMeat

g-mens log

Idd wel weer eens tijd om te maxen op log gijs, is alweer tijdje geleden toch?

Nice, zaterdag dus on a mission.

vind het altijd mooi om te zien hoe onze trainingen echt elkaars tegenpolen zijn :roflol:

je gaat goed bro, foto met jay is ook epic trouwens

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.464
6 dagen niet getraind, was nodig. Tegen overtraind aan en de adrenaline voor de wedstrijd viel weg. Vandaag veel zin om te trainen en een soort afsluiting voor we weer heel specifiek aan de voorbereiding beginnen voor de flexcup.

Opw exorotaties 3x20 / TKE 3x20 / stretchen

Event 1 Logpress
5x52,5 strict
5x52,5 strict
3x75 1e strict
3x85 1e strict
2x95 1e strict
2x105 1e strict
2x115 1e strict
1x127,5 strict PR (volgens mij op film)
Vanaf hier alleen nog maar met afzet
1x130
1x140 easy! (op film)
Fx147,5 oooohhhhh verdomme, voelde niet onmogelijk.... another day. Zal meer tegen de 135-140 moeten gaan trainen en wat zwaardere cleans om me echt prettig te voelen met dat gewicht op mijn borst.

Event 2 Logpress uit de rol (IFSA)
3x75
3x95
3x105
3x110
3x115 vrij makkelijk techniek begon weer wat terug te komen.

Event 3 Olympic squat
(beltless)
5x70
5x90
3x130
3x160
1x180 (voelde zwaar)
1x200
1x220 leek geen kg meer bij te kunnen. Kan niet zeggen waarom maar squat voelde voor de rust sterker gek genoeg. Werd er erg boos door!
1x232,5 PR zonder kniebanden. Bizarre lift, epic grind echt seconden lang. (op film)

Event 4 Deadlift (beltless)
Overhands
3x120
3x170
2x200
1x210
fx215 f**k echt cm's voor lockout, lastige bar voor dubbel overhands
Verder met straps
3x220
3x240
7x260 PR beltless

brutal intensity..

Event 5 Farmershold 93kg per hand gladde en dikke handvaten
1m17s

Werner deed 1m38sec een nieuwe gripkoning is geboren bij RPB.

Verder pompen

*Strict vikingpress
10x60
10x70
10x80
8x90

*wheelbarrow shrugs met 3 vingers
15x200
15x225
15x275
15x325
15x350
15x350

*Latpulldown front
15x60
15x60
15x60

*Biceps in de TRX
15x
15x
15x

*Schuine sit ups op back extension
50
50
50

Genoeg gedaan. Tevreden maar had graag een 240 SQ gedaan, die zat er helaas nu echt niet in. Komt snel genoeg. Vlad laat een bizarre progressie zien net als Werner! Was weer een gezellige groep.

Laatst bewerkt:
You must be the future of strenght! Goeie train weer!

• #21.466
ja, was wheelbarrow nog vergeten even toegevoegd. Maar ben 35 Willem niet echt meer de toekomst...

Hopppa!

35? Achhhh je bent zo oud als je je voelt;)

Goede jerk Gijs. Denk dat een pushpress techniek op log wel safer/ beter is op "lange termijn".

Ho Gijs die niet schreeuwt na een lift, dat zie je niet vaak

Goede jerk Gijs. Denk dat een pushpress techniek op log wel safer/ beter is op "lange termijn".

Precies, want het termijn dat Gijs nu aan het trainen is, is niet als lang te bestempelen.

Oftewel: onzin. Je zag Misha ook met +200 kg prima log push jerken.

Precies, want het termijn dat Gijs nu aan het trainen is, is niet als lang te bestempelen.

Mwa vind er wel wat in zitten. Met jerk ben je gewoon gezien als je maar een klein foutje maakt, met push press heb je wat meer ruimte voor foutjes. + nagenoeg alle toppers(misha dan niet...) doen allemaal push press

Lekker bezig Gijs! Mooie dingen komen hier voorbij!!

Vind een yerk de mooiste lift als Misha bezig is, gaaf! Maar eerlijk is eerlijk Frank die yerks van Misha zijn ook erg vaak fout gegaan, tijdens wedstrijden kost dat soms onnodig punten..

Ligt ook een beetje aan de beurt opzich.. Denk als Gijs een topbeurt yerk of push press neerzet hij op dit moment sterker is op de yerk.. Lastig als je allebei de lifts beheerst.

Jullie hebben het er ongetwijffelt over gehad dus het zit wel goed;)

Volgens mij is de discussie sowieso vrij onzinnig. Op het moment dat de ondergrond helemaal vlak is kom je met een jerk beter weg. Moet je op een hobbelig grasveld dan wordt het meteen een ander verhaal en heb je meer kans op succes met een pushpress. Het gaat erom dat je beide technieken goed beheerst en jezelf aanpast aan de situatie.

Lekker bezig Gijs! Mooie dingen komen hier voorbij!!

Vind een yerk de mooiste lift als Misha bezig is, gaaf! Maar eerlijk is eerlijk Frank die yerks van Misha zijn ook erg vaak fout gegaan, tijdens wedstrijden kost dat soms onnodig punten..

Ligt ook een beetje aan de beurt opzich.. Denk als Gijs een topbeurt yerk of push press neerzet hij op dit moment sterker is op de yerk.. Lastig als je allebei de lifts beheerst.

Jullie hebben het er ongetwijffelt over gehad dus het zit wel goed;)

Dat bedoel ik misha is 1van de weinige toppers die jerkt, maar hij heeft ook al een hoop lifts gemist. Ondanks dat de kg's het probleem niet zijn( jerk pr ligt as we know vele malen hoger).
Bij een jerk moet alles kloppen anders faal je, bij een push press heb je nog een stuk gewoon lompe kracht en grinden maar.

De explosieve lifters kunnen sterker zijn op de jerk, maar toch lijkt het op de log gewoon niet de meest zekere techniek te zijn.

En bedoelde niet gijs zijn trainingsjaren, maar de absolute kgs. Dus Frank af zit blijf en braaf ;)

• #21.477
Snap je wel hoor George. Heb een tijdje de pushpress gedaan en kwam toen ook goed weg. Ik denk dat de strict 127,5 al aangeeft dat in principe de 140 pushpress ook moet kunnen. Maar elke keer als ik een tijdje op de pushpress train krijg ik moeite met de jerk. Merk dat ik tot een 130 vrij makkelijk kan pushpressen maar daarna automatisch overschakel op de techniek die mij het beste ligt.

Gisteren UB plus light SQ

Opw met exorotaties

Oef 1 Logpress
Strict
5x52,5
5x52,5
Uit de doorrol
3x75
3x75
3x85
3x95
3x105
4x115
4x115
4x115 (3x4x115 PR)

laatste set was het best, gewoon beter afstemmen op de adem en niet te snel door maar even lucht pakken.

Oef 2 BB rows
6x70
6x100
6x120
6x120
6x120

rechterarm heeft nog steeds wat last dus voelde niet prettig vandaar niet zwaarder.

Oef 3 Incline benchpress (50mm axle)
10x65
10x85
13x110 PR

Oef 4 V bar pulldown met fat gripzz
15x60
15x70
15x80
13x100 PR

Oef 5 Olympic squat (beltless)
10x70
10x100
10x120
10x150
12x170

Damn die laatste set kwam door Vlad die wilde ik zelf helemaal niet doen en die was loeizwaar met de spierpijn van zaterdag.

Wat een trainingen zet je toch keer op keer weer neer! :eek!:
Ga zeker je log eens actief volgen, want bewonder je kracht en inzet!

Die squat grind is inderdaad echt episch!!

• #21.479
Thnx.

Vandaag begonnen met uurtje crossfit @ box in a.foort.

Veel mobiliteit daarna kernoef was strict press
5x20
5x50
3x5x80
5x90

Vond ik genoeg voor half 9 zonder riem. 100 was ook wel gegaan maar wilde geen kritiek op mijn techniek.

Daarna wod 7x achter elkaar zonder bar los te laten

Deadlift, powerclean, hangclean.

80 kg gebruikt en deed het in 1m45. Viel me mee had mss 90 moeten doen.

Vanavond het echte werk.

Nice, dit is tenminste een van de WOD die ik ook nog wel zie zitten

Terug
Naar boven