XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.661
Vakantie

Was leuk je ontmoet te hebben
Iedereen in die gym zat je wel aan te staren haha

Fijne vakantie knoest:D

• #21.664
Vandaag

Opw crosstrainer

oef 1 latpull front
15x50
15x70
15x100

oef 2 seated db shoulder press
10x12
6x22
6x30
16x40 17f evenaring pr
8x40
6x40

oef 3 Chins
5xbw
5xbw plus 10
3x6xbw plus 20

oef 4 incline benchpress
5x60
5x80
5x100
3x5x120

laatste set was het hardst nog paar reps over.

Oef 5 pauze fullsquat geen riem
5x70
5x100
5x120
5x140
5x160

oef 6 romanian deadlift
5x70
5x100
5x140
10x180

oef 7 reverse pecfly
20x50
2x20x70

oef 8 db hammercurl
10x22
10x26
6x30

oef 9 bicepsblaster ez curl
30x30

Haha, epic training.

• #21.666
jaja vooral de bicepsblaster was hard hehe

Flink wat gedaan weer man

• #21.668
Uur en kwartier. Viel mee.

Uwot dat blaas je er dan toch wel als een debiel doorheen

• #21.670
Redelijk snel. De waarheid is toch ook wel dat er hier af en toe trainingen voorbij komen die ook wel belachelijk weinig intens zijn in volume/tijd bekeken in het pl gedeelte. Dat is een val. Vooral als je met een groep traint gebeurt het snel.

• #21.671
Even met elke naar crossfitbox den Bosch geweest en 8 min wodje gedaan.

Redelijk snel. De waarheid is toch ook wel dat er hier af en toe trainingen voorbij komen die ook wel belachelijk weinig intens zijn in volume/tijd bekeken in het pl gedeelte. Dat is een val. Vooral als je met een groep traint gebeurt het snel.

Hoezo is dat een val Gijs ?

• #21.673
Dat is een val omdat je snel het idee krijgt dat voor kracht je altijd het maximale uit iedere set moet halen en dus ook steeds langer gaat rusten. Zeker met reps van 3-5 zie je dat er langzaam aan steeds langer gerust gaat worden. 3a4 oefeningen doen in 2,5 tot 3u is ongeacht het aantal w-up setjes etc niet meer echt productief. Sterker worden is meer dan alleen het max gewicht dat je tilt bij iedere set. Zoals iedereen hier wel weet zijn er meer factoren zoals bijvoorbeeld totale load. Voorbeeld rekensom: In dezelfde tijd met 90% van het gewicht dat je anders zou doen 150% meer doen qua volume resulteert in een hogere totaalbelasting. Iedereen moet een juiste afstemming vinden van alle factoren. Dat van groepen zei ik omdat bv met 3a4 man squatten of deadliften al snel resulteert in heel lange pauzes.

maar als het werkt dan werkt het toch ?

maar het is toch belangrijk om op een bepaalde intensiteit te trainen ipv alleen maar laage gewicht, hoge reps volume te pompen. Ja, dat duurt mischien wat langer, maar is dat erg, voor mn trainingen maak ik graag wat tijd vrij :)

Dat is een val omdat je snel het idee krijgt dat voor kracht je altijd het maximale uit iedere set moet halen en dus ook steeds langer gaat rusten.

In training hoeft niet alles altijd maximaal zwaar of belastend te zijn inderdaad, maar ik zie niet hoe dit direct verbonden is met trainingstijd. Dat je langer rust betekent niet automatisch dat dat is omdat het smerig zwaar is.

Zeker met reps van 3-5 zie je dat er langzaam aan steeds langer gerust gaat worden.

Waarom is dit een probleem dan? Aannemend dat het geen conditietraining is of de lifter weinig tijd heeft.

3a4 oefeningen doen in 2,5 tot 3u is ongeacht het aantal w-up setjes etc niet meer echt productief.

Dit is simpelweg niet waar. Genoeg logs hier op dbb van mensen die het levende bewijs zijn dat dit prima productief kan zijn.

Sterker worden is meer dan alleen het max gewicht dat je tilt bij iedere set. Zoals iedereen hier wel weet zijn er meer factoren zoals bijvoorbeeld totale load. Voorbeeld rekensom: In dezelfde tijd met 90% van het gewicht dat je anders zou doen 150% meer doen qua volume resulteert in een hogere totaalbelasting.

Totale load of totaalvolume is inderdaad erg belangrijk, maar who cares hoe snel je je volume doet (again tenzij je een tekort aan tijd hebt)? Ik durf er wel geld op in te zetten dat als je een hele zooi lifters gaat vragen hoeveel volume ze per tijdseenheid doen dit echt vrijwel geen verband gaat hebben met hun prestaties. De enige twee voordelen die ik kan bedenken van je lifts een stuk sneller achter elkaar doen is meer metabolic fatigue (wat je dus juist niet wil op zware lifts voor meerdere sets) en conditie (waar de meeste mensen niet mee bezig zijn op het moment dat ze krachttraining.

Iedereen moet een juiste afstemming vinden van alle factoren. Dat van groepen zei ik omdat bv met 3a4 man squatten of deadliften al snel resulteert in heel lange pauzes.

Allebei mee eens. Vooral deadliften met een grote groep vind ik persoonlijk vaak vervelend omdat je dan constant moet bukken om op en af te laden en soms alweer half slaapt als je weer je set kunt doen.

• #21.677
Steeds maar weer aankomen op het forum met voorbeelden van mensen voor wie het wel werkt wordt behoorlijk vermoeiend. Volgens mij sluit ik op de juiste manier mijn stuk af en betekent dat dus dat iedereen moet doen wat hij wil. Dan train je toch gewoon wel 3a4 oefeningen in 2,5 tot 3 uur het zal mij een worst zijn. Ik geef inhoudelijk commentaar op een vraag. Goed als je met pak en banden 3 wedstrijdlifts wil doen voor PL kan er behoorlijk tijd overheen gaan. Dan: 3 oefeningen bv SQ 10x50, 5x70, 5x100, 3x120, 3x140, 3x160, 3x3x200 / Bench en deadlift zelfde aantal setjes?

Het heeft voor maximale krachtoutput niet zoveel zin om meer dan 5 min tussen sets te rustten. De eerste sets heb je minder rust nodig aangezien de effort veel lager is. Dan dus 10x50 - 2 min / 5x70 2min / 5x100 - 2 min / 3x120 - 3 min / 3x140 -3 min / 3x160 -5 min / 3x 200 -5 min / 3x200 -5 min / 3x200 = 27min

Dan heb ik het wat mij betreft wel ruim genomen ook. Dan nog tussen de oefeningen 2x5 min en kom ik op = 3x27 plus 10 = 1,5 uur plus 1minuut per set x 3x9x1minuut = iets onder de 2uur.

De meeste trainingen doe je je belangrijkste compound tot zware werksets en doe je daarna nog een compound meestal minder zwaar en nog assistance. De assistance zal zeker niet zo lang hoeven duren, mee eens? Dan zou je toch in 2 uur klaar moeten zijn.

2,5 tot 3 uur lijkt mij dus overdreven omdat je bijna altijd meer rust gaat nemen dan je maximale 5 minuten voor zware sets of meer rust voor sets waarvoor het niet nodig is (w-up). Op deze manier gaat je intensiteit van de training naar beneden. Je belast je lichaam minder zwaar door er meer tijd voor te nemen en dit ondermijnt je trainingseffect.

---------- Toegevoegd 28 February 2015 om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst 27 February 2015 om 23:55 ----------

gewoon zomaar even een stukje voor je.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19691365

PM je nr even. Heb hem niet meer

Duidelijk twee fronten die op sommige punten het met elkaar eens zijn en op andere punten een andere mening zijn toebedeeld.

But who cares? Laat iedereen toch trainen hoe die dat zelf wenst.

Voor Gijs werkt zijn manier van trainen en voor persoon X werkt die manier van trainen. Wellicht dat Gijs nog sneller sterker zou worden (wellicht minder blessures?) indien hij iets meer van persoon X zou overnemen, maar misschien ook niet. Andersom geldt hetzelfde.

Kortom, zolang iedereen maar gewoon blijft trainen, plezier eraan heeft en het maximale voor zichzelf eruit probeert te halen.

Amen.

Duidelijk twee fronten die op sommige punten het met elkaar eens zijn en op andere punten een andere mening zijn toebedeeld.

But who cares? Laat iedereen toch trainen hoe die dat zelf wenst.

Voor Gijs werkt zijn manier van trainen en voor persoon X werkt die manier van trainen. Wellicht dat Gijs nog sneller sterker zou worden (wellicht minder blessures?) indien hij iets meer van persoon X zou overnemen, maar misschien ook niet. Andersom geldt hetzelfde.

Kortom, zolang iedereen maar gewoon blijft trainen, plezier eraan heeft en het maximale voor zichzelf eruit probeert te halen.

Amen.
hadden we allemaal maar jouw biceps

amen

Terug
Naar boven