AndroidHealthClinic

g-mens log

Training @ Rpb

Opw tke

Oef 1 olympic squat
10x70
5x90
5x110
5x130
5x150
5x170
Riem om
5x200
1x220
2x230 pr easy

Oef 2 romanian dl
8x120
8x140
8x160
Riem om
8x180

Oef 3 ghr
3x8xbw plus 2 dumbells

Oef 4 prone bridge
45 sec plus 25kg
45 sec plus 50
45 sec plus 70
45 sec plus 100 pr

Oef 5 cable abs
4x20x35

Lekkere squat Gijs! Zag het al aankomen met de stilte voor de storm qua squats. Doe je ook nog weleens low bar, of trekken je ellebogen dat niet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.582
Lekkere squat Gijs! Zag het al aankomen met de stilte voor de storm qua squats. Doe je ook nog weleens low bar, of trekken je ellebogen dat niet?

Ik geloof dat high bar voor strongman meer nut heeft. Iedereen heeft daar een eigen mening over maar in strongman is dat wel de meest overheersende mening. Daarbij komt dat voor lowbar ik ook specifiek wat meer mobiliteit in bv schouders, polsen zou moeten ontwikkelen en een periode zou moeten incalculeren om te wennen aan de stress op de pezen in de ellebogen.

Ook op de finale gewoon Olympic gesquat omdat het dan makkelijker is diepte te halen.

Vandaag

Oly squat
10x50
5x70
5x90
5x110
5x130
5x150
3x165

• #22.583
Oly squat

Opw tke, stretchen

10x60
5x80
5x100
5x120
5x140
3x160
3x170

• #22.584
Oly squat

Na gewoonlijke w-up

10x70
5x90
5x110
5x130
5x150
3x160

• #22.585
Even een kort verslagje van finale sterkste man van NL -105. 4e titel op rij gehaald.

1. OH medley, 100 boom, 110 axle, 120 boom, 130 Viking. 90sec max
Ging allemaal heel makkelijk omhoog en 11 reps Viking gedaan. Eigenlijk te veel maar ja was als 5e geloot dus wist niet wat ik moest doen voor de winst. Nr 2 was Frank!! topper met 2 reps op de Viking.

2. car DL zou 250 kg moeten zijn maar voelde allemaal bizar licht. 23 reps gedaan omdat ik voor het publiek wel 20+ wilde doen. Had oneindig door kunnen gaan voor mijn gevoel. Nr 2 had er 16.

3. Hooggooien 22,5kg zak. 3,75m goed / 4m goed / 4,25m goed, 4,5 op een haartje na niet. Ryan had ook deze hoogte maar ik geloof ik sneller dus 1e plek.

4. Tyre 360 4x / 420 4x. Romaria scheurde biceps af voor mij en ik mocht als laatste van start wist wat ik moest doen dus rem erop en gewoon alles geflipt in 57sec. Daarmee was alleen Enzo sneller als ik de +105 ook meereken. Kan ik wel tevreden mee zijn alhoewel Enzo ook aangaf de rem erop te hebben gezet.

5. Stones 100-110-130-150-160-180
Alles vlotjes en 180 wel gelapt maar voelde toen ik omhoog kwam ineens op. Beetje teleurgesteld omdat ik dacht het in stijl te kunnen afsluiten maar ook hier wel de snelste en 1e plek.

Mooie dingen gezien. Werner en Frank op stones was machtig. En frank op OH medley.

Mooi man! Gefeliciteerd! :)

Fml , squat je nu dagelijks? En hoe plan je het in?

Een beetje teleurgesteld? Gast je hebt alle onderdelen gewonnen met dik over :D

Onbeschrijflijk, onbetaalbaar en onwerkelijk hoe een mooie dag dit was voor ons allemaal. En jij moet door de Europe en World's strongest man!

Trouwens een ding is zeker: dit wat je nu doet, of niet doet met je deadlift... werkt super (incl. je deadlift prestaties). Wellicht iets om over te bedenken als je rug weer goed is en meer wilt gaan deadliften.

• #22.589
Een beetje teleurgesteld? Gast je hebt alle onderdelen gewonnen met dik over :D

Onbeschrijflijk, onbetaalbaar en onwerkelijk hoe een mooie dag dit was voor ons allemaal. En jij moet door de Europe en World's strongest man!

Trouwens een ding is zeker: dit wat je nu doet, of niet doet met je deadlift... werkt super (incl. je deadlift prestaties). Wellicht iets om over te bedenken als je rug weer goed is en meer wilt gaan deadliften.

Haha ja i know. En die dl is denk ik sterkere code en benen

• #22.590
Fml , squat je nu dagelijks? En hoe plan je het in?

Yes dagelijks ja. Bij ub trainingen gewoon aanbeet einde en ook op eventsdag. Voor de rest gewoon kwartiertje ergens in de avond rest van de dagen. Altijd tke ervoor en tussen alle sets stretchen voor iliopsoas. 1xper week zwaar normaal tot zware 3. Rest op ongeveer 65 procent voor een vijfje of 70 procent voor drie

En de afwezigheid van (te?) zware deadlifts op de woensdagen... Misschien dat je straks af en toe wat meer naar zwaardere werksets kunt gaan op de woensdagen als je rug weer 100% is. Maar minder diep gaan dan wat je voorheen deed en je squat een tandje terug op die dag. Maar goed, nu ik dit typ besef ik me al dat dit teveel ingecalculeerd gaat worden voor je ;)

Proficiat!! Damn alles ruim op overschot gewonnen heel nice!

Yes dagelijks ja. Bij ub trainingen gewoon aanbeet einde en ook op eventsdag. Voor de rest gewoon kwartiertje ergens in de avond rest van de dagen. Altijd tke ervoor en tussen alle sets stretchen voor iliopsoas. 1xper week zwaar normaal tot zware 3. Rest op ongeveer 65 procent voor een vijfje of 70 procent voor drie
Heb je goeie stretches voor de illiopsoas?

• #22.594
Ik geloof dat die spiderstretch heet dat vind ik de meest hulpvolle. Verder reguliere stretch dus 1 been naar achter zetten en bovenlichaam rechtop houden.

Gefeliciteerd Gijs! 1e plek is altijd nice! Top!

Gefeliciteerd Gijs. De wedstrijd mooi kunnen zien op de livestream. Kwam hier toevallig achter. Weet jij dit trouwens?

Tja... wat moeten we hier nog over zeggen? It's lonely at the top :P Wederom een oerdegelijke wedstrijd gedraaid zonder flaws. Ja die 180 stone was wel een beetje jammer :windup:

haha die deadlift :D

Gefeliciteerd man!

Terug
Naar boven