- Waardering
- 7.025
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
@g-men , wat is wat jou betreft de beste core-oefening voor pl/sm?
Prone bridge.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
@g-men , wat is wat jou betreft de beste core-oefening voor pl/sm?
Wat is eigenlijk het verschil tussen prone bridge en planken?
Weighted planks is wel een goeie oefening hoor.Ik denk dat het beter is om je core te trainen zoals je iedere andere spiergroep traint. Planks lijken mij niet intensief genoeg om je core ideaal voor te bereiden op de zware loads van powerliften/strongman.
Ik denk dat het beter is om je core te trainen zoals je iedere andere spiergroep traint. Planks lijken mij niet intensief genoeg om je core ideaal voor te bereiden op de zware loads van powerliften/strongman.
YupIk denk dat het beter is om je core te trainen zoals je iedere andere spiergroep traint. Planks lijken mij niet intensief genoeg om je core ideaal voor te bereiden op de zware loads van powerliften/strongman.
Het verzwaren van een oefening zal nooit de essentie van de oefening kunnen wijzigen. Je spreekt meer of minder bepaalde spieren aan om een oefening uit te voeren. In deze opiniepeiling moet je ervan uitgaan dat de plank altijd een uitdaging voor je is. Is een bw plank te licht dan verzwaar je deze met bijvoorbeeld een gewichtsvest. Maar ook dan blijft het een statische oefening die geen enkele bijdrage levert aan het stabiliseren van je core bij dynamische bewegingen.
Het hele punt is juist dat een sterke core voorkomt dat je buigt. Terwijl het trainen van andere spiergroepen tot doel heeft om spieren wel te buigen. Oneens met je punt dus. Zware loads geven grote belasting. Grote belasting betekent dat je spieren sterk moeten zijn. Sterk worden betekent voldoende load uitoefenen op je spieren. Bij planken dus weighted doen.
Weet niet wat je exact bedoelt met ''voorbereiden''(blok/ training/ warming up / competitie?) Maar planks / side planks worden ook als laag impact oefening gebruikt in warming up routines.Ik denk dat het beter is om je core te trainen zoals je iedere andere spiergroep traint. Planks lijken mij niet intensief genoeg om je core ideaal voor te bereiden op de zware loads van powerliften/strongman.
Unweighted kun je ook gebruiken als low impact conditionering's oefening. Ligt geheel aan de context.Oh, dacht dat je op bw planks doelde. Weighted planks kan ik me misschien wel in vinden.
Weet niet wat je exact bedoelt met ''voorbereiden''(blok/ training/ warming up / competitie?) Maar planks / side planks worden ook als laag impact oefening gebruikt in warming up routines.
Unweighted kun je ook gebruiken als low impact conditionering's oefening. Ligt geheel aan de context.
Ik verkoop niets, komt niet van mij maar in studies aangetoond. Het trainen van je core tijdens een statische houding heeft geen overdracht naar dynamische oefeningen. Door het trainen van planks wordt je gewoon beter in planken. Elke beweging/sport laat een specifiek stabiliteitspatroon zien en overdracht tussen die patronen is niet altijd mogelijk. En dan spreken deze studies over dynamische processen die met elkaar worden vergeleken, laat staan statisch vs dynamisch. Een voorbeeld wat hierin werd aangehaald dat je door de banjo te spelen geen goede pianist zult worden. Zo zal de plank je niet helpen je lichaam beter te stabiliseren bij dynamische bewegingen.Sorry echt onzin wat je hier verkoopt. Naast sportspecifiek trainen dat opgaat voor alle oefeningen en dus betekent dat je van de sportspecifieke beweging de meeste vooruitgang boekt dus core getraind wordt voor het gooien van een softbal door het gooien van een softbal kun je ook specifiek een spier ter ondersteuning trainen. De functie van stabiliseren wordt prima getraind door een plank. Iedereen doet zijn squats, dl, Yoke en andere oefeningen en een statische oefening als ondersteuning heeft zijn nut.