AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #24.181
20200421_211438.jpg

20200421_211517.jpg

20200421_165618.jpg

• #24.182
Zo zeg helemaal naar de gadver van net uur voor me uit lopen staren net.

Training lb bij rpb

Oef 1 squat (low bar)
10xbar
10x40
5x70
5x90
5x120
3x140
1x160
Belt om
1x180
1x200
1x210
1x220 boem beste van de afgelopen 3 jaar sinds de hernia L4-L5
3x3x170

Oef 2 trapbar dl
10x125
10x155
10x175
15x195

Goede sets

Oef 3 legpress
3x20x250

Redelijk rustig zakken. Benen voelen nu alsof ze door de maalmachine zijn gehaald, ik geef de schuld aan de legpress

Oef 4 ghr
3x10xbw

Lekker - gefeliciteerd met die 220!

• #24.185
Gister weer bw training gedaan. Doe deze veel nu als herstel.

50 squats
10 burpees
40 sit ups
10 burpees
30 lunges
10 burpees
25 hip thrusts
10 burpees
30 lunges
10 burpees
40 sit ups
10 burpees
50 squats

• #24.186
Vandaag press. Weer run the angles. Met mijn schouders echt de dumbells even favoriet om die stabiliteit te trainen.

Oef 1 face pulls ss rotators
20x20 ss 20x2,5
20x25 ss 20x2,5
20x30 ss 20x2,5

Oef 2 seated shoulder db press
10x12,5
10x22
16x32
15x32
14x32
12x32
11x32

Oef 3 high incline db press
10x34
10x34
10x34

Oef 4 45graden incline db press
10x36
10x36
10x36

Oef 5 flat db press
6x40 - 9x22

Leeegggggg

Tip 2 voor strongman/pl: doe high rep trainingen! Ik zie veel te veel 2-3-5 jes op het forum. Hooguit wat 8jes op assistance. High rep heeft onnoemelijk veel voordelen. Niet alleen op assistance maar ook op main lifts.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip

Buiten de high rep trainingen hou je zelf wel low rep erin toch ?

Ik heb gemerkt als ik een een tijd alleen high rep doe vooral op mainlifts dat mijn cns totaal geen hogere percentages meer trekt vooral als de intensiteit hoog is op laag volume. Ga dan zowel op kracht als massa achteruit.

High reps doe ik zelf vooral op variaties van main lifts.

• #24.190
Buiten de high rep trainingen hou je zelf wel low rep erin toch ?

Ik heb gemerkt als ik een een tijd alleen high rep doe vooral op mainlifts dat mijn cns totaal geen hogere percentages meer trekt vooral als de intensiteit hoog is op laag volume. Ga dan zowel op kracht als massa achteruit.

High reps doe ik zelf vooral op variaties van main lifts.

Als je mijn log volgt zie je dat ik dat doe. Woensdag nog max squat. Maar ik doe ook regelmatig 20 reppers of 3x15 op squat, oh, dl of andere grote compounds. Als de grote compounds de meeste activatie hebben in termen van spiermassa en hormonale respons waarom jezelf dan limiteren tot high reps op assistance? Dat is onlogisch. Ook bv grootheden als Dan Green squatten of benchen regelmatig high rep. Naast spierhypertrofie en hormonale respons levert high rep je ook een hoeveelheid reps op waarmee je een efficiënt bewegingspatroon eigen maakt. Natuurlijk kan dat ook door de frequentie te verhogen in de week maar dan nog vind ik het vaak redelijk weinig totaal met die paar 2tjes of 3tjes die ik hier vaak zie.

Mijn basis in training is heel vaak

*zware dagen 5x5 progressief laden - gevolgd door 3x5 als de gewichten heel hoog worden.
*opwarmen tot vooraf bepaald gewicht met 10 reppers en met dat set weight meer reps als de training daarvoor draaien.
*relatief laag gewicht kiezen en proberen over de training heen in totaal meer arbeid hiermee te verrichten. (Laatste training met run the angles is daar een voorbeeld van)

In 1 week 3x squatten waarbij ik iedere keer 2tjes 3tjes of 4tjes doe zie je mij niet doen. Mijns inziens vaak geboren uit een houding van de lifter van tegenzin tegen sets van 10 of meer.

Vandaag events @ rpb, soort van thuiskomen

Opwarmen

*reverse trx fly
*abs met band
*back ext
*tke

Oef 1 log clean en press
3x3x75
3x85
3x95
1x105
1x110
Fx115
1x115
Fx117,5
3x105

Te veel na de presses van gister. Maar wilde mentale rust.

Oef 2 tyre 360kg
5x8

Nice

Was heel lang geleden

Oef 3 farmers 93kg per hand dikke handels
30m
45m
60m
75m

Lekker hoor

Oef 4 husafell (110kg rotsblok)
3x30m

Heftig

Oef 5 fat grip jammer pullups
3x10xbw

Oef 6 v bar pulldowns
2x25x45kg

Oef 7 side raise myo reps
Ergens 75 reps totaal.

Oef 8 Triceps met Chains
2x20 gaar....

Goede en duidelijke uitleg :thumbup:

Lees wel vaker mee in je log en zie wel hoge volumes/workload voorbij komen indd en tussendoor meer intensiteit. Mischien ook wel goed om eens wat lager te starten met meer volume en bijv te microloade.

Ik loop vrijwel altijd rond de zelfde reps/gewichten vast. Echte pr s zijn al wat jaartjes geleden maar gaat mij nog steeds om het plezier en de ontspanning. Jezelf pushen is soms lastig als je altijd alleen sport.

Bedankt voor de reply in elk geval !

Ik denk wel dat je een goede gym en/of goede verhoudingen nodig hebt om high rep compounds te kunnen doen.
Met mijn lange ledematen en matige mobiliteit zijn bijvoorbeeld heel veel sets op squat of deadlift van high reps een garantie voor blessures/pijntjes.
Dit kun je vrij goed oplossen met bijvoorbeeld een safety bar (minder schouderklachten bij squat), een trapbar/blocks (minder rugklachten bij deadlift) of een swissbar/log (minder schouderklachten bij bench/overhead).
Vergeet niet dat jij een ex-bodybuilder en gymleraar bent, met een (zeker voor strongman begrippen) gruwelijke GPP.
Je bent dan wel geen 18 meer, maar soepeler/in betere shape dan 99.9 van de 100 strongman.
Daarnaast ben je vrij klein (dus geen ongunstige houdingen bij bijv. een deadlift) en heb je goede equipment,
En ja ik weet dat je een hernia hebt gehad en nee ik spreek je ook niet tegen hier.

Alle shit die je hebt, zowel intern (hoge workload, veel spiermassa, goede conditie) als extern (goede attributen om mee te trainen) heb je zelf voor elkaar gekregen.
Niks dan respect hiervoor, het enige wat ik bedoel is dat het niet handig is voor elke strongman/gymrat om bijv. high rep deadlift en squat vaak te doen.
Vaak zijn variaties (frontsquat, safety bar, trap bar dl) oefeningen die beter passen bij bepaalde individuen.
Dit betekent zeker niet dat je alleen maar flyes en leg curls high reps kan doen, ik zou het alleen niet te vaak op dezelfde variatie/basis doen.

Zoals Matt Wenning zegt "als een nieuwe auto altijd enkel bochten naar links maakt, dan zit je binnen de kortste tijd met een auto die aan één kant versleten is. De rest is nog zo goed als nieuw!"
Ik zelf doe daarom niet vaak main lifts high reps (om de redenen hierboven beschreven) maar wel op de "bewegingen" (dus EEN squat high reps, EEN verticale press high reps etc.) en assistance uiteraard.

Wellicht een waardevolle toevoeging, zo is het iig wel bedoeld, niet als "aanval"!

• #24.193
Ik denk wel dat je een goede gym en/of goede verhoudingen nodig hebt om high rep compounds te kunnen doen.
Met mijn lange ledematen en matige mobiliteit zijn bijvoorbeeld heel veel sets op squat of deadlift van high reps een garantie voor blessures/pijntjes.
Dit kun je vrij goed oplossen met bijvoorbeeld een safety bar (minder schouderklachten bij squat), een trapbar/blocks (minder rugklachten bij deadlift) of een swissbar/log (minder schouderklachten bij bench/overhead).
Vergeet niet dat jij een ex-bodybuilder en gymleraar bent, met een (zeker voor strongman begrippen) gruwelijke GPP.
Je bent dan wel geen 18 meer, maar soepeler/in betere shape dan 99.9 van de 100 strongman.
Daarnaast ben je vrij klein (dus geen ongunstige houdingen bij bijv. een deadlift) en heb je goede equipment,
En ja ik weet dat je een hernia hebt gehad en nee ik spreek je ook niet tegen hier.

Alle shit die je hebt, zowel intern (hoge workload, veel spiermassa, goede conditie) als extern (goede attributen om mee te trainen) heb je zelf voor elkaar gekregen.
Niks dan respect hiervoor, het enige wat ik bedoel is dat het niet handig is voor elke strongman/gymrat om bijv. high rep deadlift en squat vaak te doen.
Vaak zijn variaties (frontsquat, safety bar, trap bar dl) oefeningen die beter passen bij bepaalde individuen.
Dit betekent zeker niet dat je alleen maar flyes en leg curls high reps kan doen, ik zou het alleen niet te vaak op dezelfde variatie/basis doen.

Zoals Matt Wenning zegt "als een nieuwe auto altijd enkel bochten naar links maakt, dan zit je binnen de kortste tijd met een auto die aan één kant versleten is. De rest is nog zo goed als nieuw!"
Ik zelf doe daarom niet vaak main lifts high reps (om de redenen hierboven beschreven) maar wel op de "bewegingen" (dus EEN squat high reps, EEN verticale press high reps etc.) en assistance uiteraard.

Wellicht een waardevolle toevoeging, zo is het iig wel bedoeld, niet als "aanval"!

Bedankt voor je post. Je hebt duidelijk erg goede intenties en het is erg begripvol geschreven. Ik vind het helaas een erg onsamenhangend geheel. Wat mij betreft raak je wel ergens de kern door aan te geven dat ik bepaalde voorwaarden zelf geschapen heb. Ik zie niet in dat je dat ook zelf niet zou kunnen. Geen mobiliteit? Werk eraan. Dan zou je naast high reps al helemaal geen hoog gewicht low reps moeten draaien bv.
Mobiliteit is een voorwaarde voor zowel high als low reps. Zelfde geld voor techniek die afhankelijk is van lichaamsverhoudingen. Goede gym? Onzin, een stang en schijven is genoeg voor bijna alles. Ik zie Alex zijn compounds doen nu met autowielen en bierkratjes met een plank erop. Wat heeft dat te maken met low of high rep. Ook niet als kritiek bedoeld maar je moet geen excuus zoeken maar oplossingen.

Als je met Alex Alex Moonen bedoeld, die is juist een voorbeeld van mijn theorie. Hij doet al zn squats met een ssb of belt sq machine omdat zn schouder geen gewone squat aankan.

Ergens heb je wel gelijk met het feit dat je dan ook geen low reps moet doen maar 1 gefocussed 5rm op squat voelt anders aan je schouders dan 100 total reps.

Geen smoesjes hoor, ik vind ook dat je high rep compounds moet doen. Alleen niet altijd de basisoefeningen maar wel de basisbewegingen.

• #24.195
Als je met Alex Alex Moonen bedoeld, die is juist een voorbeeld van mijn theorie. Hij doet al zn squats met een ssb of belt sq machine omdat zn schouder geen gewone squat aankan.

Ergens heb je wel gelijk met het feit dat je dan ook geen low reps moet doen maar 1 gefocussed 5rm op squat voelt anders aan je schouders dan 100 total reps.

Geen smoesjes hoor, ik vind ook dat je high rep compounds moet doen. Alleen niet altijd de basisoefeningen maar wel de basisbewegingen.

Nee alexv van het forum hier. Nu je de rest weg laat kan ik dit stuk van je verhaal volgen. Ik bedoel met de compounds in mijn verhaal net zo goed alle variaties op deze basiscompounds. De kern is high versus low reps. Als je je high rep presses doet met een swissbar ipv straight bar prima. De meeste voordelen gelden nog steeds.

• #24.196
Herstel

20 back ext
30 crunches
20 back ext
30 crunches
20 back ext
30 crunches
20 back ext
30 crunches
20 back ext
30 crunches

25 squats
20 band abs
25 sq
20 band abs
25 sq
20 band abs
25 sq
20 band abs

• #24.197
Vanmiddag homegym

Oef 1 face pulls
20x20
20x25
20x30
20x35
20x40

Oef 2 standing shoulder db press
10x12,5
10x10x22

Oef 3 hammergrip pulldowns
15x70
15x75
15x80
15x85
15x90

Oef 4 incline db press
15x22
15x32
3x10x40
15x32
15x22

Oef 5 hammergrip pullups
2x10xbw
3x10xbw+10kg

Oef 6 ez biceps curl
2x10x30
10x30

Vol.

• #24.199
Training van de dag. E = Elke mijn vrouw. G = Gijs

Du is dubbel unders touwspringen, su is single unders
20200428_200617.jpg

Netjes weg gewerkt die Houten IFSA log zo in je home gym en Elke is aardig fit zo te zien op dat bord!

Terug
Naar boven