- Waardering
- 7.031
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
Thanks nu hopen dat het allemaal kalm blijft in mijn nek kan ik eindelijk weer leuke stappen maken
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks nu hopen dat het allemaal kalm blijft in mijn nek kan ik eindelijk weer leuke stappen maken
WellichtWat hoor ik in de wandelgangen, gino man wil weer een wedstrijd doen?
Balen van je rug weer. Net toen je zo hard weer leek te gaan met Squat (low en high bar) als met deads.
Ik lees in je log dat je een hernia hebt (gehad). Vastgesteld met MRI destijds? Wat was het protocol destijds qua behandeling( operatie/spuit/etc)?
Balen man.Hernia l4/l5 mri idd. Bulging disc/hernia l2 (kleiner) 2017. Niet opereren. Manueel. Zelf keuze 6 maanden later nog spuit vanwege slaapvoet. Hernia C7 mri, uitval hand/arm 2020.
Balen man.
Ik ben niet voldoende thuis in hernia, dus wellicht noob opmerking: heeft geen zin om met die hernia l4/5 en l2 terug te gaan? Zou een operatie geen meerwaarde hebben, gezien het zo'n zwakke plek blijft?
Wat heb je manueel gedaan? Doel je op trainen of ook manuele fysio erbij?
Helder wat je beschrijft. En begrijp me niet verkeerd, je Squat , deadlift en idd yoke is indrukwekkend na deze hernia's. Je aanpak is dus meer in lijn zoals barbell medicine: what you gonna do?, not train. 😉Een operatie heeft altijd littekenweefsel tot gevolg en wordt zoveel mogelijk afgeraden als het niet hoeft dus nu nog niet. Wellicht ooit maar ik ken niet zoveel mensen met meerdere hernia verleden die nog een 360 yoke kunnen lopen of 180 sq kunnen reppen. Ik denk dat wat ik tot nu toe doe dus perspectief biedt. Echter heb ik ook niet altijd genoeg discipline en dan verzaak ik sneller mijn core oefeningen die eigenlijk noodzakelijk zijn
Idd de pted operaties en dadelijk stamceltherapie komen er echt aan en zijn veelbelovend. Dus ik zeg nooit nooit. Ik zal mijn leven lang trainen dus als het over 5 jaar nog een juiste beslissing zou zijn zal ik het overwegen.Helder wat je beschrijft. En begrijp me niet verkeerd, je Squat , deadlift en idd yoke is indrukwekkend na deze hernia's. Je aanpak is dus meer in lijn zoals barbell medicine: what you gonna do?, not train. 😉
Welke core oefening zweer jij bij met deze hernia klachten?
En die je bijv ook bewust beltless werk bij Squat en deads of juist niet?
Altijd interessant om anders succesvolle aanpak te lezen.
Operaties zijn zeker niet alles...veel risico. Al schijnt er qua hernia operatie ook ontwikkeling te zijn met PTED operaties waarbij er minder littekenweefsel zou komen (minder grote ingang ook)
Stamcel therapie bij hernia is nieuwe info voor me. Interessant. Hopelijk dat de medische door ontwikkelingen zo door pakken dat het een oplosbaar probleem wordt met volledig functie herstel.Idd de pted operaties en dadelijk stamceltherapie komen er echt aan en zijn veelbelovend. Dus ik zeg nooit nooit. Ik zal mijn leven lang trainen dus als het over 5 jaar nog een juiste beslissing zou zijn zal ik het overwegen.
Core:
1 back extension (iedere training 3x20 = 240 reps per week)
2 reverse hyper
3 mc Gill big three. Maar de mc Gill curl up doe ik liever de body Hollow.
Nee niet bewust beltless. Ik brace heel bewust, veel meer dan voor mijn hernia's. Maar meestal vanaf 120-140kg sq of dl gebruik ik een belt.
Vandaag:
Opw:
Glute bridge 3x5x5sec L&R
BW squat 3x20xbw
Back ext 3x20xbw
Oef 1 high bar squat
10x20
5x40
5x60
3x80
3x100
3x120
3x140
9x155 easy
Maar geen 3x9 gedaan want wil mijn rug nog laten herstellen. Kost me teveel moeite om af te spannen voor wat ik relaxed vind.
Oef 2 pushpress
3x40
3x60
3x80
3x100
3x115 niet echt van harte maar komt in de buurt van oud pr denk ik. Pushpress lag vlak bij mijn strict pr. Ik deed alles met een jerk.
Oef 3 hammergrip pullups
3x8xbw+20kg
Gewoon goed.
Oef 4 bench
5x45
5x65
3x85
3x105
8x125
8x125
7x125
De 8e even laten zitten dat was echt een grinder geworden.
Oef 5 cable rows
15x70
15x80
15x90
Oef 6 tri band pushdown ss band curl
50x / 50x
Doorbloeden voor pezen.