Fitness Seller

g-mens log

In mijn powerlifting tijd was het altijd 4x4 of 5x5 wat toen een hele hype was. Toen ik vanaf mijn 18e eigenlijk alleen maar bben ging doen was het pyramide styl ja in 4 sets, maar wel vaak supersets en gaintsets enz enz. Verder eigenlijk kwa reps altijd wel 6+. Maar als ik dit zo lees lijkt het mij wel een uitdaging om zo te trainen. Nou vond ik me benen prima, maar ik ga er vanuit dat je dit soort principes ook voor deadlifts of kuiten kan gebruiken?

Ik ben nu ook drie weken bezig met deze manier van trainen. DE dagen met box squats 8x2, Bench 8x3, deads 8x3 gecombineerd met ME dagen waar ik b.v 5x5 bench (pyramide sT) dan 5 zware singles doe en afsluit met 5x5 (1 gewicht - hepburn sT), met het squatten opwerken naar een 1RM, 2RM of 3RM (elke week wisselen), pin squats waarbij ik twee wekelijks de pins verlaag, high rep LB assistance zoals GM's & SLDL's en een hoop 5x5 OH, rows e.a presses. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt, hoewel het zwaar is. Mits je voldoende eet kan je op deze manier ook een hoop massa winnen. Daar ben ik van overtuigd.

En draait iets van > 2 wedstrijden per jaar. IMO iets wat je terugpakt wanneer je tegen zulke buffels moet. Verder ben ik met je eens dat hij prachtige verhoudingen heeft , maar als ik die laatste foto's zag en het commentaar van bezoekers van de Atlas cup heeft hij ook een shitload aan gyno.

Ook ""hoorde ik ( dus is suggestief ) dat er al aardig wat in is gegaan, waardoor het groeien steeds moeilijker wordt. Las het ook in een aantal posts hier en op AR.

Gyno is idd wel een probleem bij hem,op de atlascup gaf hij een gastoptreden en het was goed zichtbaar,terwijl hij niet in echte shape was.Zal zeker een shitload ingeknald zijn,maar na een maandje off (of 2 max) zijn je receptoren weer helemaal geopend en al;s je dan wat afwisseld van gear krijg je toch wel weer een groeispurt.Ben benieuwd iig hoe hij het gaat aanpakken.

@G:Wat een reps weer met die squats he.:bow:

Nice loads! bruut!!

Gyno is idd wel een probleem bij hem,op de atlascup gaf hij een gastoptreden en het was goed zichtbaar,terwijl hij niet in echte shape was.Zal zeker een shitload ingeknald zijn,maar na een maandje off (of 2 max) zijn je receptoren weer helemaal geopend en al;s je dan wat afwisseld van gear krijg je toch wel weer een groeispurt.Ben benieuwd iig hoe hij het gaat aanpakken.

@G:Wat een reps weer met die squats he.:bow:

Bron? Geloof daar namelijk niks van. Als het zo makkelijk was dan kon iedereen elke keer hetzelfde effect krijgen van een minimale dosering testosteron,prozac of wat voor medicatie dan ook. ???

Bron? Geloof daar namelijk niks van. Als het zo makkelijk was dan kon iedereen elke keer hetzelfde effect krijgen van een minimale dosering testosteron,prozac of wat voor medicatie dan ook. ???

Try before you die,dit weet elke "echte" wedstrijd BBer wel.Heb hier geen bron voor nodig,dan moet ik namen van begeleiders/Pro BBers door het hele land gaan opnoemen.

Ik ben nu ook drie weken bezig met deze manier van trainen. DE dagen met box squats 8x2, Bench 8x3, deads 8x3 gecombineerd met ME dagen waar ik b.v 5x5 bench (pyramide sT) dan 5 zware singles doe en afsluit met 5x5 (1 gewicht - hepburn sT), met het squatten opwerken naar een 1RM, 2RM of 3RM (elke week wisselen), pin squats waarbij ik twee wekelijks de pins verlaag, high rep LB assistance zoals GM's & SLDL's en een hoop 5x5 OH, rows e.a presses. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt, hoewel het zwaar is. Mits je voldoende eet kan je op deze manier ook een hoop massa winnen. Daar ben ik van overtuigd.

Wow, deze tekst moet je eens heel vaak achter elkaar hard op zeggen! :D

Try before you die,dit weet elke "echte" wedstrijd bodybuilder wel.Heb hier geen bron voor nodig,dan moet ik namen van begeleiders/Pro bodybuilders door het hele land gaan opnoemen.

Ja, maar dan hoeft niemand toch te verhogen in doseringen. Dus wat je nu zegt is dat elke prof/begeleider van NL NK''s WK''s enz wint op dezelfde doseringen als aan het begin. Tenslotte zijn de receptoren toch schoon na 2 maanden. En hoe weten ze dit eigenlijk zo zeker? Dat soort metingen kosten medisch gezien honderden euro's. En met een gewoon bloedtestje kan je dit niet meten.

Dat je kan zeggen dat je weer groeit na 2 maanden off geloof ik wel. Maar de stelling mijn receptoren zijn schoon in max 2 maanden, omdat ik het voel is een mening met een erg slap argument. Maar laten ze dit echt medisch meten dan wil ik dat wel geloven. Vandaar de bron vermelding. :)

Tuurlijk waarom niet Locust deed deze vrijdag 25 sets deadlift meestal varierend tussen de 1 en 5 reps.

Wat een beest. Nou ik ga het zeker een keer proberen. Moet alleen even goede site vinden waar wat voorbeeld schema's staan. Suggesties?

Ja, maar dan hoeft niemand toch te verhogen in doseringen. Dus wat je nu zegt is dat elke prof/begeleider van NL NK''s WK''s enz wint op dezelfde doseringen als aan het begin. Tenslotte zijn de receptoren toch schoon na 2 maanden. En hoe weten ze dit eigenlijk zo zeker? Dat soort metingen kosten medisch gezien honderden euro's. En met een gewoon bloedtestje kan je dit niet meten.

Dat je kan zeggen dat je weer groeit na 2 maanden off geloof ik wel. Maar de stelling mijn receptoren zijn schoon in max 2 maanden, omdat ik het voel is een mening met een erg slap argument. Maar laten ze dit echt medisch meten dan wil ik dat wel geloven. Vandaar de bron vermelding. :)

Verhogen moet je zeker wel,we begrijpen elkaar weer eens niet mede-pinda,ik had erachter gezet dat je dan van gear moest wisselen (dit had je niet dik gedrukt;))

Okay,je receptoren zullen zeker niet helemaal open zijn,vooral niet bij zwaar overmatig gebruik,maar groeien zullen ze toch wel blijven doen op deze manier,de mate ervan valt zeker te betwisten.Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel en wat je zelf verdragen kan,dit is bij iedereen weer anders.

Verhogen moet je zeker wel,we begrijpen elkaar weer eens niet mede-pinda,ik had erachter gezet dat je dan van gear moest wisselen (dit had je niet dik gedrukt;))

Okay,je receptoren zullen zeker niet helemaal open zijn,vooral niet bij zwaar overmatig gebruik,maar groeien zullen ze toch wel blijven doen op deze manier,de mate ervan valt zeker te betwisten.Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel en wat je zelf verdragen kan,dit is bij iedereen weer anders.

Ik begrijp het! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.511
Interessant bv is hepburn en russian bear.

Wow, deze tekst moet je eens heel vaak achter elkaar hard op zeggen! :D

:roflol:

Wat een beest. Nou ik ga het zeker een keer proberen. Moet alleen even goede site vinden waar wat voorbeeld schema's staan. Suggesties?

Kijk eerst eens rond op Westside Barbell. Daar vind je de basics over ME en DE. Op DeFranco's Training vind je een aangepaste versie van de WSB style die zeker voor een bodybuilder wel interessant is. Hier staat wat over paul anderson's progressive movement. Sheiko hoort in dit rijtje ook thuis. Erg interessant vanwege de hoge volumes. Dan hier mijn favoriet op dit moment, doug hepburn's bench routine. Er is zoveel te vinden joh, gewoon je er even goed in gaan verdiepen. Eens je op deze manier gaat trainen wil je nooit meer anders:D. G-men is er het bewijs van dat het ook voor bodybuilders fantastisch werkt :thumbs:

Interessant bv is hepburn en russian bear.

Hepburn bench routine bevalt me echt heel erg :thumbs:

@G-men: Laat je log niet bevuilen door gediscussieer over AAS crap he..? ;)

Je gaat toch wel niet teveel de BB kant op hoop ik? Keep it to strongman!! ;) :D

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou dan, maar ik ga maar eens de power/strong/hulk man training kant op. :D

:roflol:

Kijk eerst eens rond op Westside Barbell. Daar vind je de basics over ME en DE. Op DeFranco's Training vind je een aangepaste versie van de WSB style die zeker voor een bodybuilder wel interessant is. Hier staat wat over paul anderson's progressive movement. Sheiko hoort in dit rijtje ook thuis. Erg interessant vanwege de hoge volumes. Dan hier mijn favoriet op dit moment, doug hepburn's bench routine. Er is zoveel te vinden joh, gewoon je er even goed in gaan verdiepen. Eens je op deze manier gaat trainen wil je nooit meer anders:D. G-men is er het bewijs van dat het ook voor bodybuilders fantastisch werkt :thumbs:

Hepburn bench routine bevalt me echt heel erg :thumbs:

Oh zie dit nu pas. Dank dank! Ik ga mij er eens goed in verdiepen!

Ontopic:

Monster training, Gijs! :D

• #2.516
Ja jongens en nu kappen over AAS te lullen hier:mad:

Terug on topic, oftewel keiharde trainingen. Goede keus Niels, iets meer poweroef toevoegen aan je arsenaal kan nooit kwaad.

• #2.517
Dat stukje over Paul Anderson is trouwens ook wel interessant zeg. Had ik nog niet eerder gelezen. Maar het blijven doen van Full Rom af en toe tijdens het programma lijkt me wel onontbeerlijk bij zijn methode.

Dat stukje over Paul Anderson is trouwens ook wel interessant zeg. Had ik nog niet eerder gelezen. Maar het blijven doen van Full Rom af en toe tijdens het programma lijkt me wel onontbeerlijk bij zijn methode.

Ik doe het zo:

Maandag
Progressive movement
DE box squat 8x2 @ 60-70%

Woensdag
Front squats
Coan deadlift routine
Gm's

Zaterdag
ME Squat

Het kan op zich geen kwaad als je alleen partial pin squats doet, aangezien je elke twee weken sowieso weer wat omlaag gaat. Zoals je ziet heb ik er echter voor gekozen om wel full rom squats te blijven doen.

Ja jongens en nu kappen over AAS te lullen hier:mad:

Terug on topic, oftewel keiharde trainingen. Goede keus Niels, iets meer poweroef toevoegen aan je arsenaal kan nooit kwaad.

Iets meer? Alleen maar. :D

Ik heb al een rode trui gekocht en ga mijn haar kort knippen en blond verven. Ik word je nummer 1 stalker. :D

Hehe. Nee komt helemaal goed. Moet wel toegeven dat sommige benamingen een moeilijk beeld geven van de oefening. Ik heb in iedergeval als eerst maar eens even een goede riem besteld voor mijzelf. Ik ga er vanuit dat je deze wel gewoon gebruikt met dit soort oefeningen en methoden? En hoe zat het met straps,magnesium en wraps?

Deze vragen gelden niet alleen voor g, maar iedereen die zo traint. :D

Een riem kun je wel gebruiken voor de squat en deadlift (hoeft niet perse). Magnesium is op zich wel handig om te gebruiken voor het deadliften en voor zware rows, straps zal ik imo niet aan beginnen want zo krijg je nooit een sterke grip. Op wat voor methode wil je gaan trainen?

Terug
Naar boven