In mijn powerlifting tijd was het altijd 4x4 of 5x5 wat toen een hele hype was. Toen ik vanaf mijn 18e eigenlijk alleen maar bben ging doen was het pyramide styl ja in 4 sets, maar wel vaak supersets en gaintsets enz enz. Verder eigenlijk kwa reps altijd wel 6+. Maar als ik dit zo lees lijkt het mij wel een uitdaging om zo te trainen. Nou vond ik me benen prima, maar ik ga er vanuit dat je dit soort principes ook voor deadlifts of kuiten kan gebruiken?
Ik ben nu ook drie weken bezig met deze manier van trainen. DE dagen met box squats 8x2, Bench 8x3, deads 8x3 gecombineerd met ME dagen waar ik b.v 5x5 bench (pyramide sT) dan 5 zware singles doe en afsluit met 5x5 (1 gewicht - hepburn sT), met het squatten opwerken naar een 1RM, 2RM of 3RM (elke week wisselen), pin squats waarbij ik twee wekelijks de pins verlaag, high rep LB assistance zoals GM's & SLDL's en een hoop 5x5 OH, rows e.a presses. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt, hoewel het zwaar is. Mits je voldoende eet kan je op deze manier ook een hoop massa winnen. Daar ben ik van overtuigd.

)