Fitness Seller

g-mens log

Mijn motto: zo raw mogelijk liften.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.522
Wraps gebruik ik alleen als ik merk dat ik instabiel ben, met die 300 uitlopen was behoorlijk instabiel dus deed ik wraps eromheen. Met 260 nog niet. Soms merk ik het al eerder en dan gebruik ik ze. In ieder geval probeer ik altijd eerst zonder.

Magnesium gebruik ik graag en vaak is dat gewoon als het zwaar begint te worden.

Straps gebruik ik liever niet alleen als ik heel veel sets doe en ik merk dat grip daarom gaat falen, bv eerst 10 sets dead en daarna nog rackpull kan het zijn dat mijn grip gewoon al op is. Maar ze komen altijd pas tevoorschijn als de grip al toast is. heel soms bij een hoge rep aantal kun je ze ook gebruiken bv als je van plan bent 4x10 te deadliften ofzo. Maar ook hier weer liever niet.

Riem doe ik zeg maar een soort van progressive programma voor:D Ik probeer steeds later pas de riem te gebruiken dus bv bij squats pas na de 140kg en bij rackpulls nu zo rond de 220
Als dit goed gaat volgende keer de riem pas weer gebruiken bij 150 enz. Merk je dat de onderrug nog erg vermoeid is van eerder werk dan gebruik ik hem nog wel eens als voorzorgmaatregel (voor blessures) voor als ik te erg ga cheaten.

Okee, bedankt voor alle tips! :D

Tuurlijk waarom niet Locust deed deze vrijdag 25 sets deadlift meestal varierend tussen de 1 en 5 reps.

Ha grappig dat dat hier vermeld wordt tijdens een discussie ivm zogezegde "powerlifting" versus "bodybuilding" methodes.... Want toen ik na die training in de badkamer stond zei mn vriendin nogal verschrikt "shit ben je wel zeker dat je dit wil want nu begin je er toch echt wel als een bodybuilder uit te zien" :D There is no bodybuilding, no powerlifting, only the Way of the Iron :mad:

Ik ben nu ook drie weken bezig met deze manier van trainen. DE dagen met box squats 8x2, Bench 8x3, deads 8x3 gecombineerd met ME dagen waar ik b.v 5x5 bench (pyramide sT) dan 5 zware singles doe en afsluit met 5x5 (1 gewicht - hepburn sT), met het squatten opwerken naar een 1RM, 2RM of 3RM (elke week wisselen), pin squats waarbij ik twee wekelijks de pins verlaag, high rep LB assistance zoals GM's & SLDL's en een hoop 5x5 OH, rows e.a presses. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt, hoewel het zwaar is. Mits je voldoende eet kan je op deze manier ook een hoop massa winnen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik haal tegenwoordig ook wel wat invloeden uit WSB maar aan dat DE gedoe aan 50-60% voor 8x3reps vind ik persoonlijk niks aan. Ok dan ga je snel maar dat is dan ook alles. De laatste trainingen heb ik accomodating resistance gebruikt voor gewone zware trainingen. Heb je kracht, massa, snelheid in één. Heavy high volume for the glory of moscow aangevuld met bands & chains, dat zal het zijn voor mij.

Interessant bv is hepburn en russian bear.

Interressant is ook een leuke variant die mn broer vorige week deed op incline :

5-6 warm-ups en daarna :

- 3 triples met zelfde gewicht
- gewicht verhogen en 3 singles met dat gewicht
- gewicht weer verlagen en 3 x 5
- nog wat verlagen en 3 x 8

= 6 opwarmsets + 12 werksets = 18 sets, ideaal voor lazy sunday

Ik haal tegenwoordig ook wel wat invloeden uit WSB maar aan dat DE gedoe aan 50-60% voor 8x3reps vind ik persoonlijk niks aan. Ok dan ga je snel maar dat is dan ook alles. De laatste trainingen heb ik accomodating resistance gebruikt voor gewone zware trainingen. Heb je kracht, massa, snelheid in één. Heavy high volume for the glory of moscow aangevuld met bands & chains, dat zal het zijn voor mij.

Dat is precies het punt. Het verschilt heel erg per persoon. Ik doe DE dagen dus op 60 - 70% en dan heb ik al de grootste moeite om snelheid te maken. Bij andere ligt dat weer anders. Het belangrijkste is gewoon zelf uitproberen en kijken wat voor jou werkt.

• #2.527
Interressant is ook een leuke variant die mn broer vorige week deed op incline :

5-6 warm-ups en daarna :

- 3 triples met zelfde gewicht
- gewicht verhogen en 3 singles met dat gewicht
- gewicht weer verlagen en 3 x 5
- nog wat verlagen en 3 x 8

Idd, uiteindelijk maakt de preciese indeling niet zoveel uit, als je maar veel sets maakt van 5/3/2/of 1. Zolang je je herstel in de gaten houdt zal je qua kracht wel vooruitgang boeken. Ik heb zelf een beetje een hekel aan erg voorop vastgestelde getallen. Zelfs als ik mijn eigen schema's volg dan nog doe ik hier en daar een extra set of juist een single ipv een triple gewoon omdat ik daar dan zin in heb. Lol en uitdaging in het trainen houden is wat dat betreft heel belangrijk.

En Locust, je vriendin houdt niet zo van bodybuild uiterlijk:D

was weer lekker en gezellig he kerel!

zaterdag knallen met de onderdelen??

• #2.530
Yep. Net terug van uitbreiding shoppen voor home-gym. Net gekocht:
-Bankdrukbank, zware uitvoering uit sportschool (zelfde als wij bij palestra hebben dus top!)
-Schuin bankje (redelijke kwaliteit) moet alleen nog even rugleuning op (even kijken of ik dat via mijn werk bij de sportschool kan fiksen. bankje kreeg ik mee voor 15 euro, nou dan laat ik het niet liggen.
-4 rekjes voor op de grond waarin je schijven kunt zetten. Komen er 2 dan naast m'n bench en dadelijk ook 2 naast toekomstig powerrack.

Nice G.Binnekort een meet @gijs place.:rolleyes:

• #2.532
Mwah is nu nog wat te kaal he, plus ik heb maar 160kg aan gewicht tot nu toe, kun jij in ieder geval curls doen;)

Mwah is nu nog wat te kaal he, plus ik heb maar 160kg aan gewicht tot nu toe, kun jij in ieder geval curls doen;)

hehe,heb hier nog zeker 110kg aan gewichten liggen dan neem ik die wel mee.:cool:

Kan jij tenminste ook wat in de tussentijd doen he.;)

• #2.534
Vandaag UB 1

Benchpress
3x10x50
3x5x120
3x3x130 (elke set dus 1 rep meer als vorige week)
3x1x140 (1 set meer als vorige week)
3x5x120 (waar vorige week nog 1x4 en 2x3x120 was)
10x100 ( vorige week 9x100)

Close grip bench
2x8x90 (elke set 1 rep meer als vorige week)
2x7x90 (elke set 1 rep meer als vorige week)
6x90

Dumbbell side raise
4x12x18 (elke set 2 reps meer als vorige week)
20x12

Pull ups
2x10xBW
8xBW
6xBW
5xBW
Zelfde als vorige week, was hier al aardig aan gort.

Rows (machine ipv bb ivm stijve onderrug nog)
10x80
10x70
10x60
15x50

BB curls
11x50 (1 rep meer als vorige week)
7x50 (10sec rust 2x50)
6x50
20x20

Al met al neemt de kracht zienderogen toe!! Benieuwd hoe de kracht weer is eind dit jaar met dit schema;)

Ziekelijk volume + veel caloriën: gains gegarandeerd :D

gaat goed!!!:D

Goede training gijs. Hoeveel kcal zit je nu als ik vragen mag? Zie je voedingsschemanergens staan namelijk.

netjes G. gaat weer de goede kant op met die bench van je.:thumbup:

Is zeker wel een lekker gevoel dat je kracht weer toeneemt?

• #2.540
Goede training gijs. Hoeveel kcal zit je nu als ik vragen mag? Zie je voedingsschemanergens staan namelijk.

4000+;)

Vandaag bv

7:45
100gram brinta (met water)
flinke scheut honing
2 hele eieren
5 eiwit

11:00
6 boterhammen
150 gram kipfilet
cup a soup

13:00
4 boterhammen met honing
500 gram kwark met 1 eetlepel honing

15:30
100 gram meergranenpannekoekenmeel
50 gram havermout
2 hele eieren
5 eiwit
(3 dikke pannekoeken van gemaakt en met appelstroop opgegeten:cool:)

19:00
50 gram Whey
50 gram Dextrose

19:45
450-500 gram varkenslappen
paar aardappelen (stuk of 4-5 hele)
Flinke berg prei met boter en creme fraiche

Dadelijk in de planning
450 gram bladspinazie
blik tonijn op waterbasis
1 eetlepel olijfolie
paar walnoten