Hoe ziet je eetpatroon er nu zo gemiddeld uit over de gehele dag? Herkenbaar dat darmengezeik. Heb mezelf ook geregeld een ongeluk gescheten, tot voor kort. Ik ben er namelijk achter gekomen waar het aan lag. Na eerst een hoop lezen over FODMAPs, al dat soort FODMAP-voeding elimineren ging het even een tijd goed. Toen weer wat lage FODMAP-voeding erbij, ging soms goed, soms niet. Snapte er geen kloot meer van waar het nou aan kon liggen. Wat blijkt? Als ik 500gr kwark en 2 scheppen whey op een dag binnenkrijg dan begint de ellende. 500gr kwark zonder whey gaat bijna altijd goed. Nu heb ik al maanden geen kwark, whey en bijna geen melk (alleen een beetje voor de aardappelpuré) en alle darmproblemen zijn verdwenen. Schijnbaar heb ik dus een bepaalde mate van lactoseintolerantie ontwikkeld. Ik weet nog goed van de tijd dat ik strongman deed dat jij altijd 2 broeken bij had voor het geval dat, maar ik kan me niet meer herinneren of jij nou problemen had door de lactose? Heb je al eens alle zuivel en whey uit je voeding geknikkerd voor een langere tijd?