AndroidHealthClinic

g-mens log

t*ring, dat is ****ed up! Nice dat je iemand z'n leven hebt kunnen redden.

Vandaag bizarre dag gehad, stranddag met outdoor bedrijf als begeleiding.
Een van de klanten krijgt een hartaanval en die heb ik gereanimeerd (als 1e voor de ambulancedienst). Laatste nieuws is dat ie weer bij bewustzijn is en het mss er goed vanaf brengt. Maybe just maybe heb ik vandaag een leven gered. De baas was helemaal emotioneel en ik zelf had ook een hartslag van ruim 200 de eerste minuten na de reanimatie. Niet zoveel zin om nu te trainen. Wordt morgen.

Good job! Jij hoeft vast op te passen om geen ribben te breken bij de 30 compressies :p

Damn.. Je moet behoorlijk geschrokken zijn.

Als je een rib breekt weet je iig wel dat je de juiste intensiteit toepast.

Hoeveel was het ook al weer?

15 keer drukken, 1 keer blazen?

Neen, regels veranderen elke 5 jaar (indien onderzoek dit aantoont natuurlijk). Voor volwassenen is het nu 30 compressies, 2 beademingen.
En door ribben te breken heb je risico op een pneumothorax (gaatje in je longen) waardoor je long gaat inkrimpen en je helemaal niet meer kan ademen (onderdruk verdwijnt), dus zachter duwen heeft "voordelen".

Held :thumbup:
Zo'n EHBO cursus is zo slecht nog niet ;)

Nice job kerel, fijn dat jij erbij was!! gelukkig toch nog alles goedgekomen!

Zoals de anderen zeggen :thumbs: moet zelf ook maar weer is een cursus doen, het is al weer een hele tijd geleden.

Enne gefeliciteerd met de magische grens van 100 kg, super!

Vandaag bizarre dag gehad, stranddag met outdoor bedrijf als begeleiding.
Een van de klanten krijgt een hartaanval en die heb ik gereanimeerd (als 1e voor de ambulancedienst). Laatste nieuws is dat ie weer bij bewustzijn is en het mss er goed vanaf brengt. Maybe just maybe heb ik vandaag een leven gered. De baas was helemaal emotioneel en ik zelf had ook een hartslag van ruim 200 de eerste minuten na de reanimatie. Niet zoveel zin om nu te trainen. Wordt morgen.

Damn you! das schrikken geblazen. :eek: Goed gehandeld! helaas zijn er te weinig van dit soort mensen op aarde...

Heel goed gedaan je weet toch dat er normaal gesproken maar een overlevingskans is van 5 tot 6 procent bij hartmassage...

goed gereageerd Gijs! Er zijn ook mensen die op zo'n moment van paniek dichtklappen en helemaal niks doen.. Very nice job!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.113
Jep was erg schrikken en idd iedereen id eigenlijk verlamd op zo'n moment. Daarbij was ie aan het gaspen (soort van ademreflex) dus mensen dachten ten onrechte dat ie ook nog aan het ademen was. Maar er was geen pols en dus begonnen met reanimeren.

Vandaag nieuwe golf1 opghaald en natuurlijk hele dag gelijk bezig met pimpen enzo, dus morgen ochtend beloof ik een training voor ik naar Almere aftuig.

• #4.114
Deze ochtend @ home.

Oef 1 Parallel barbell rows
15x60
15x60
10x80
10x100
8x120
6x140

Oef 2 Barbell hack squat
12x100
12x100
10x130
10x150
3x10x160

Oef 3 Pushpress (1e rep clean)
5x100
5x100
4x100 5F 5F damned!

Oef 4 Barbell upright rows
3x12x60

Vanavond mss wat curls en extensies.

Sterke rows :)

Moet zeggen Gijs dat je in het echt een stuk buffer bent dan op je foto's, ookal had je een vest aan;). Jij stond toch samen met Jesaja en Victormor?

• #4.117
  • #4.118
Barbell curls

20x20
20x20
15x30
12x40
10x50
6x60
6x60
6x60
6x60 PR

had nog wel setje ingezeten maar begon pols licht te voelen dus was genoeg.

Ja dat was ik. En ik hoor het wel vaker ja.

Zag je nog wel staan van een afstand. Zag er idd aardig buff uit zo. Was ik niet te lui geweest, dan was ik wel naar je toe gelopen haha.
Maar ach, zie je zondag wel in Amsterdam he ;).

Mooi gedaan trouwens met je reddingsactie, heel mooi gedaan zelfs, vooral ook van dat gaspen, veel mensen die het verkeerd interpreteren.

• #4.120
Zag je nog wel staan van een afstand. Zag er idd aardig buff uit zo. Was ik niet te lui geweest, dan was ik wel naar je toe gelopen haha.
Maar ach, zie je zondag wel in Amsterdam he ;).

Mooi gedaan trouwens met je reddingsactie, heel mooi gedaan zelfs, vooral ook van dat gaspen, veel mensen die het verkeerd interpreteren.

Ok zie je zondag dan!

Terug
Naar boven