MuscleMeat

g-mens log

Als Gijs 200 kan squatten en 300 kan deadliften op 1,5 been.. moet je nagaan wat hij met 2benen doet!!!!

Maar misschien kon hij dat juist wel dankzij dat 1,5 been! Dus dan zou je met 2 benen een kwart van de gewichten af moeten halen dus dan wordt het 150 squat en 225 deadlift....not so impressive!

J/K :D geen blijvende schade Gijs? Of konden ze daar niets over zeggen?
Toch wel aardig gek dat je zoiets hebt en dan zulke gewichten verplaatst.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.244
Maar misschien kon hij dat juist wel dankzij dat 1,5 been! Dus dan zou je met 2 benen een kwart van de gewichten af moeten halen dus dan wordt het 150 squat en 225 deadlift....not so impressive!

J/K :D geen blijvende schade Gijs? Of konden ze daar niets over zeggen?
Toch wel aardig gek dat je zoiets hebt en dan zulke gewichten verplaatst.

De evt slijtage als gevolg kun je niks over zeggen, alleen via een foto.
Ik hoop gewoon weer pijnvrij te zijn als de disbalans weg is.

En tja eerlijk? Ik zou wel iets meer moeten kunnen squatten ja. Deadlift heeft niet zoveel mee te maken, doe ik toch bijna 100% op de posterior chain.

Vandaag ook net van de fysio terug. Oordeel is het volgende

Zo'n 2,5 jaar terug gevallen met de fiets, zwelling en waarschijnlijk spieratrofie van de mediales. Al die tijd als gevolg meer linkerbeen belast.

Het is ook idd duidelijk linker mediales en gedeelte quadriceps (bovenop) zijn veel groter als rechts. De knie spoort dus als gevolg ook niet meer helemaal recht. Mijn rechter knie wordt meer naar buiten getrokken.

Effectief heb ik dus zeg maar de afgelopen jaren op 1,5 been lopen trainen:D

Oplossing: die spieren weer optrainen om de disbalans op te heffen.

Veel oefeningen met 1 been doen, Bulgarian squats, one leg legpress etc. Ook leg extensions in het bovenste gedeelte (heel hardcore:p)

Mjah gaat zeker 3a4 maanden duren. Ik mag ondertussen gelukkig wel relatief zwaar trainen, heb geleerd hoe een tape aan te brengen waardoor de pijn stuk verlicht wordt.

Ook rehbands bestellen, was erg goed volgens de fysio.

Groeten en tot zaterdag in Voorschoten:cool:

Heb hetzelfde euvel: mijn ene been is ook groter/sterker dan het andere. Een paar jaar terug een motorongeluk gehad en oa mijn knie bezeerd. Sindsdien blijft het tobben. Waarschijnlijk had ik daarvoor al een ongelijke ontwikkeling van de benen maar pas na het ongeluk leverde dit problemen op.

Heb ook allerlei unilaterale oefeningen gedaan om de benen op hetzelfde krachtniveau te krijgen, maar dit is mij niet gelukt. Het resultaat was dat de bil van mijn zwakkere been groeide terwijl de quadriceps nog steeds achter liep. Het lichaam heeft wonderlijke manieren om zwakke delen te ontzien.
Je kunt natuurlijk oefeningen als Leg Extensions doen waarbij je alleen de quadriceps belast maar dergelijke open keten oefeningen zijn weer funest voor een toch al zwakke knie.

Het kan ook zijn dat een beenlengteverschil ten grondslag ligt aan je probleem. Dit zorgt ook voor ongelijke belasting van de benen en allerlei daaruit voortvloeiende blessures. Je kunt in dat geval orthopedische zooltjes laten maken die dit lengteverschil weer rechttrekken. De meeste polissen vergoeden deze (vrij prijzige) zooltjes.

• #4.247
@ dr livingstone, de manueel zegt dat mijn benen verwaarloosbaar verschil hebben qua lengte. Omdat ik toch het idee heb dat ik zelf al de klachten kan terugvoeren tot een bepaald moment (val) en een zichtbaar verschil zie in de spieren ga ik me eerst eens bezighouden met het proberen op te trainen van die spieren.

Vandaag Duwspieren.

Oef 1 Incline bench

20x50
15x50
10x70
5x100
5x6x110

Oef 2 parallel bar dips
10xBW
6xbw+20
6xbw+40
4xbw+60
10xbw+40
14xbw+20
17xbw

Oef 3 seated dumbbell press
15x20
12x24
10x26
6x30

Oef 4 chest press
15x70
12x80
10x90 full bl
8x90

Oef 5 bb upright rows
4x15x50

Oef 6 supersets cable cross en push down
20x30 - 20x30
20x35 - 20x30

laters

goed bezig Gijs! Impressive deadlifts!

Gast, jij draait echt volume jonge, de t*ring :eek:

ik heb je "king of bricks" wel zien staan hoor :)

Lekker volume, maar gewichten zijn iets lager als normaal, nee? Reps zijn ook wat hoger, maar 6x30 Seated DB Press en 8x90 Chest Press zijn voor jouw doen toch vrij chill. Wat is het idee daarachter?

• #4.254
Lekker volume, maar gewichten zijn iets lager als normaal, nee? Reps zijn ook wat hoger, maar 6x30 Seated DB Press en 8x90 Chest Press zijn voor jouw doen toch vrij chill. Wat is het idee daarachter?

nee hoor, 4xbw (100) + 60 dips is sterk voor mij. Incline was ook hoog gewicht, deed ik tijdje terug met moeite 5x5 nu 5x6.

Schouders waren natuurlijk moe na incline en dips dus nogal een verschil met als ik als 1e oef zou doen.

Chest press is een andere machine als bij andere sportschool en vergelijkbaar met 140 die ik normaal doe op de andere gym.

Maak je niet te sappel, naast mijn kleine pech met de rechterknie zal ik binnenkort weer eens pr's vermorzelen op de dip, pushpress en bb row.

thnx voor de concern;)

Dit is onder andere een reden dat ik gestopt ben met loggen. Je moet je altijd weer bewijzen tegenover mede-forummers. Als je eens een keer naar je lichaam luistert, je spieren zijn vermoeid, of je bent een dag minder sterk, word je er meteen op gewezen.
Een van de redenen dat ik veel blessures heb opgelopen. Altijd maar volluitgaan en vooral niet luisteren naar je lichaam, omdat je PR's moet halen.

Dit is onder andere een reden dat ik gestopt ben met loggen. Je moet je altijd weer bewijzen tegenover mede-forummers. Als je eens een keer naar je lichaam luistert, je spieren zijn vermoeid, of je bent een dag minder sterk, word je er meteen op gewezen.
Een van de redenen dat ik veel blessures heb opgelopen. Altijd maar volluitgaan en vooral niet luisteren naar je lichaam, omdat je PR's moet halen.
Waarom moet je je altijd bewijzen. Je kan, ook al houd je een log bij, zo af en toe wat rustiger en eventueel meer volume trainen. Ik zie het probleem niet echt.

Prestatiedruk!

Hij moet zich helemaal niet bewijzen. Ik merk gewoon iets op en vraag of daar een reden voor is. Ik heb nooit gezegd dat het slecht was ofzo.

Dan ligt het probleem toch echt bij jezelf, je niet willen laten kennen etc...zijn zat logs, zoals die van viking, massalah, richard, de mijne etc waar mensen rustig een stapje terug doen, om later er weer 2 vooruit te maken...

Terug
Naar boven