Net terug van de wedstrijd in Surhuisterveen. Voet was vanochtend aardig kon er in mijn kisten goed op steunen, dus durfde het wel aan.
Onderdeel 1 Truckpull met harnas en touw
Redelijk goed te doen vond ik, was 17.000 kg maar rolde prima. Eerste aanzet meer op biceps gedaan omdat ik eerst vaart wilde voor ik de voet vol belaste, toen ik merkte dat ie geen pijn deed voluit gegaan. Resultaat 35sec over 30meter en 4e plaats na Kelvin, Fouad en Arno.
Onderdeel 2 Carcircle volgens mij zo rond de 200-250 kg vrouwen waren in ieder geval geen 60kg zoals Wout had gewild haha. Ging easy en had er lekker tempo in 3,5 rondje of 1260 graden. 1e plaats hierop.
Onderdeel 3 Axle met banden (is geen echte axle maar gewoon stang, Wout zei deze keer 110 kg maar in Noord Nederland was dezelfde als 105 aangekondigd

Ik gok hem op 95kg. In Noord NL deed ik er 10 in 90 sec en deze keer 11 failde de 12e clean jammer genoeg de press is zo makkelijk hierop

Maar goed 2e plaats achter Fouad.
Tussenstand 1 Gijs / gedeeld 2e Fouad en Kelvin / 3 Arno Lauwsma
Onderdeel 4 Tireflips, band van Kelvin met 0 profiel. 350 kg
8 flips in 31 sec 3e plaats, ging voor mijn doen goed. Moet nog steeds de techniek van de knie iets verbeteren dan kan het nog sneller. 1e hierop was Kelvin die zijn personal best verbeterde van 29sec naar 23 sec. Was echt heel snel. 2e was Fouad met 25 sec.
Stond nu gedeeld 1e met Kelvin de Ruiter. Daarachter Fouad en Arno. Het zou aankomen op die klote sk*tsjes timbers van Wout 2x100kg
In ieder geval was het rechte stuk nu 30m ipv 10 zoals in Noord NL dat was helemaal een ramp die lange masten zijn verrot moeilijk door de bochten te loodsen. Arno zette een heel sterke 80m neer, Fouad liet ze al vallen na 44m. Iemand heeft stiekem hars gebruikt ik weet niet wie maar er zat iets op de handels wat er niet hoorde

Ik liep precies 60m en verloor ze na de 2e bocht. Kelvin wist wat ie moest doen en liep er 5 meter overheen. 2e hierop en dus ook 2e totaal.
Eindklassement
1. Kelvin de Ruiter
2. Gijs Boeijen
3. Fouad Haisni
4. Arno Lauwsma.
Ook een mooi optreden van Emile op de farmers!