MuscleMeat

g-mens log

nice powercleans. Ben benieuwd naar je techniek. Misschien eens een keer een filmpje maken?

netjes getraind kerel!

nice powercleans, zat me NET af te vragen wanneer we de 100kg + powercleans in de logs gingen lezen.
ik zie het doorzakken naar full front squat in principe als goed, als je de techniek van 'onder het gewicht duiken' goed beheerst, kun je veeel zwaardere loads aan dan bij een powerclean.
squatcleans it will be g-men! (veel OL filmpjes kijken!)

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand nog tips over hoe hoog je de barbell moet pullen. Bij de oefening beschrijving op Exrx en consorten staat ook dat je contact moet maken met de dijbenen, moet je dan daarmee een zetje geven of niet (deed ik niet). Ik trok hem denk ik tot schouderhoogte ofzo en dook er dan onder.

Had gisteren trouwens bizarre spierpijn in traps en tussen de schouderbladen.
Vandaag is al iets beter.

g-men zei:
Heeft iemand nog tips over hoe hoog je de barbell moet pullen. Bij de oefening beschrijving op Exrx en consorten staat ook dat je contact moet maken met de dijbenen, moet je dan daarmee een zetje geven of niet (deed ik niet). Ik trok hem denk ik tot schouderhoogte ofzo en dook er dan onder.

Had gisteren trouwens bizarre spierpijn in traps en tussen de schouderbladen.
Vandaag is al iets beter.

Als ik stricte powerlceans uitvoer komt de bar juist op mijn schouders, onmiddelijk op hun plaats.

Wil ik zwaar gaan, dan squat ik eronder.

Hoogte is afhankelijk van je doel.

spierpijn is traps & schouderbladen is van de powercleans, twijfel er niet aan.

Hoeveel weeg je btw & hoe groot ben je?

-paddos.

kijk goed naar filmpjes van OL lifters, je zult zien dat de pull bij het cleanen zeker niet tot schouderhoogte komt! (eerder (iets hoger dan) heuphoogte)
op het hoogste punt duiken ze er onder, de baar blijft daarbij ' op gelijke hoogte' (het dooie omkeringspunt zeg maar).
heel grappig om te zien, niet de baar beweegt, maar de lifter zelf. (op dat specifieke moment)

en ja, die spierpijn in de rug klinkt heeeeeeeel bekend. heerlijke oefening.

denk dat je wel wat aan deze link hebt

[Link niet meer beschikbaar]

thnxs mannen, ga die video zo effe checken maurice!

@re Paddos, weeg nu met kleren 96, bf nog onder de 10 en lengte 1.79

Maandag 22-05 schouders ipv borst (samen getraind met zeer sterke bb dus wat anders schema als usual)

Oef 1 Shoulder dumbbell press
opwarmen
6x40
5x47,5 (wel met wat hulp) zwaarste gewicht ooit gebruikt.
3x49,5 (weer beetje hulp dode punt) bizar gewicht:)

Oef 2 incline bench db front raise
10x7 2 armen tegelijk
10x11 2 armen tegelijk
6x16 afwisselend
6x20 afwisselend
6x24 afwisselend (kwam niet meer echt hoog.

oef 3 One arm db side raise
4 setjes tot 24 kg (eerste setjes strict daarna niet meer zo hoog)

oef 4 Bend over side raise
ook 4 setjes tot 20kg

Oef 5 reverse pec fly
3 sets tot full block 100 kg 10x

Oef 6 staande db biceps curl
10x12
6x24
6x28
6x32 Pr

Oef 7 close grip chin ups
4 setjes van 10 reps in rust pauze systeem (gruwelijke pomp)

Oef 8 Machine chest press
10x100
10x120 (full block)
4x6x130 (extra schijf eraan hangen)

Waarom heb je in vredesnaam zoveel tijd verspild aan military presses met 50kg?

Veel isolatie zie ik. Front raises 4, side raises 4, peck deck 3 sets...

Wel goeie gewichten maar het is wel héél BB gericht vandaag, zeker met de "extra hulp" die je kreeg, foei :rolleyes: .. Nouja voor één keertje mag het.

Waarom heb je in vredesnaam zoveel tijd verspild aan military presses met 50kg?

Je bedoelt in relatie met het gewicht op de db press enzo?

Ik denk door verschillende factoren.

1 Omdat ik eigenlijk altijd db press heb gedaan en de MP nooit gedaan werd in de gyms waar ik heb getraind. Het valt mij op dat ik de MP (gewoon vrij en niet in smith ofzo) maar door heeeeel weinig mensen werd gedaan.
Dus ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan om ze te doen totdat ik bij dbb kwam.

2 door slechte training in mijn vroege jaren (is gewoon een feit als ik het nu bekijk) was de onderrug niet sterk genoeg voor de losse oefeningen en dus was ik eerder geneigd om oefeningen met rugleuning te doen. Het losstaan en of zitten en pressen doe ik steeds zwaarder nu ik steeds meer vertrouwen krijg in de kracht in mijn onderrug (door SLDL, DL enz)

3 De techniek (groove) wilde ik perse goed onder de knie hebben voor ik met zwaardere gewichten ging werken.

@re Wimmos, de isolatie ging deze keer wel behoorlijk zwaar, daarbij heb ik de laatste tijd voor mijn doen nauwelijks isolatie gedaan, en heeft het op zich ook wel zijn waarde. Het was ook in heel hoog tempo (ongeveer een uur) ten opzichte van mijn normale 1,5 tot 2 uur. Na al die iso heb ik hem wel even overgehaald om die close grip chins te doen. thnxs voor de comment.

builderB zei:
kijk goed naar filmpjes van OL lifters, je zult zien dat de pull bij het cleanen zeker niet tot schouderhoogte komt! (eerder (iets hoger dan) heuphoogte)
op het hoogste punt duiken ze er onder, de baar blijft daarbij ' op gelijke hoogte' (het dooie omkeringspunt zeg maar).
heel grappig om te zien, niet de baar beweegt, maar de lifter zelf. (op dat specifieke moment)

en ja, die spierpijn in de rug klinkt heeeeeeeel bekend. heerlijke oefening.

en dat maakt het IMO zo ****ing moeilijk, ik krijg het echt niet onder de knie.

die forced reps zijn idd not done voor je CZS.

Toch flink zware training en dat telt ook. ;)

nette gewichten en wat isolatie op zijn tijd kan ook geen kwaad idd.

btw, die zware dumbbellpresses betekent niet dat je je MP mag verwaarlozen. Ik verwacht nu zelfs een MP van 100 kg over 2 maanden.

Zeker Ruben, maar ik zit nog een beetje te studeren op de belasting per oefening, chunky had laatst in zijn log staan dat je een oefening niet 2 weken achter elkaar met meer als 90% (geloof ik) moest pakken omdat de vooruitgang dan minder was. Dus bv varieren in reps, of ook in oefeningen, bv de ene keer benchpress, dan floorpress etc.
Ik wil de komende periode 1x mp doen en 1x een andere press zoals pushpress, db press, one arm db press, handst push ups.

Heb een rare blessure. Als ik mijn linkerarm strek dan doet het pijn aan de binnenkant van de arm, het lijkt niet het gewricht, meer een peesje ofzo.
Ik heb het voor het eerst gevoeld een tijdje terug na deadlift maar daarna na een warming up niet meer.

Het lijkt mij raar dat het van de deadlift komt, heeft een peesje mss even klem gezeten ofzo? Of kan het komen van overbelasting grip. Als ik een heel stevige vuist maak voel ik het ook een beetje (heb de straps nu een tijd overal weggelaten)

Iemand die dit herkent? tips?

Waar heb je pijn? aan de binnenkant biceps of binnenkant onderarm?
Of aan het elleboog gewricht?

Pas in ieder geval op daarmee!

sjit is dat, zou er ook in ieder geval voorzichtig mee zijn.

succes

Terug
Naar boven