XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
is geen biceps in ieder geval, zit aan binnenkant elleboog, gewricht doet ook geen pijn het is echt een peesje ofzo.

Vandaag toch maar gaan trainen.

10 minuten crosstrainer, opwarmen elleboog

(eerst maar chinnen dan pas deads ivm de elleboog)

Oef 1 pull ups (pronated)
4x10xBW (Pr) lekker ook nog hoog opgetrokken ook.

Oef 2 Gironda sternum chins
3x5 (kom tot 5-10 cm voor touch)

Oef 3 Deadlift
5x200 raw PR
5x200
5x200 (met straps grip was helemaal weg)
2x3x200

note: deads gaan lekker traps en onderrug worden zichtbaar dikker:)

Oef 4 benchpress
13x100
11x100
10x100
9x100 (10f :mad: )

Oef 5 parallel BOR (uitvoering wordt nog steeds beter)
5x5x100 Pr

Oef 6 parallel bar dips (breed) voor reps ivm met elleboog
20xBW
15xBW
15xBW
12xBW

Oef 7 cable cross over (durfde geen close grip te doen ivm met elleboog)
10x40
2x8x50
15x30

Oef 8 leg raises
2x10+5kg (iets minder hoog als zonder gewicht)
2x10

Goeie training! heel net volume vooral en niet de minste oefeningen ook!

heel netjes getraind kerel! Nice deads en BOR's!

g-men zei:
is geen biceps in ieder geval, zit aan binnenkant elleboog, gewricht doet ook geen pijn het is echt een peesje ofzo.

Aanhechting biceps? als je het gevoeld heb na deadlift, kan het met deadlift te maken hebben. Veel biceps blessures gebruiken tijdens deadlift, oorzaak is meestal dezelfde: gebrek aan flexibiliteit tijdens deadlift.

Ik zou die armen eens beginnen te stretchen & zien wat het geeft.

-paddos.

thnx bro, probeer de bi's te stretchen.

Gisteren 4 uur lopen graven in tuin soort van gpp training:)

zaterdag 27-05

Oef 1 powercleans
6x60
2x6x80 2e set uiteindelijk 6 reps gemaakt maar zaten 2 failures tussen. te weinig explosief laatste stukje.
3x1x80 (powerclean plus pushpress) ging bijna van mijn stokje.
1x90 powerclean plus pushpress (net geen lockout:mad: )
2x6x70 powerclean easy.

oef 2 GHR
3x6 assisted (gaat steeds beter)

Oef 3 Box squat (1e x box even opgemeten was 30cm)
5x80
5x90
5x5x100 (erg lekker!)

Oef 4 Quarter pin squats (no belt)
4x5x200 Pr

Oef 5 Roman chair squat superset seated calf raise
10xBW + 15Kg pr - 8x50
2x8xBW + 15 - 8x50
10xBW - 15x40

Lekker gevoel in de benen, was erg lastig om weer normaal auto te rijden:D

Die Cleans, gaan vanzelf wel omhoog... Geen probleem!!

lekkere training voor de rest hoor!!

waarom geen belt bij die Pin Squats... die dingen zijn er niet voor niets? Je gebruikt je buik/rug spieren nog steeds.. alleen met belt hebben ze iets om hun krachten tegen kwijt te kunnen....

ben zelf ook geen voorstander ervan, maar bij hoge gewichten mss we

Wat is je rom bij de quarter squats?
En heb je ze laatst ook al niet gedaan? Ik zou ze niet te vaak doen ivm overload op je CNS.

@re Ari het idee achter geen riem is het verder versterken van rug en buikspieren. Met riem kan ik meer gewicht gebruiken.

@re youri, hoog gewicht is relatief, ik ga geen grens instellen van alles boven bv 150 is riem om. Ik probeer gewoon steeds een stapje hoger te komen zonder riem.

@re leon, range of motion is redelijk, ik zak echt wel een stukje (voor sommige op de sportschool is dat de normale bewegingsuitslag zeg maar;) )
Ik doe ze zo om de week. Maar vergeet niet dat ik meestal wel 2 of 3 squatvarianten doe dus het is niet dat ik de full of front benadeel ofzo.

Is er volgens jou een grotere belasting op CNS dan bij bv fullsquat (als je beide in dezelfde reprange traint)?

thnx voor de comments

Sterke trainingen hoor.

zondag 28-05

Oef 1 Pushpress (clean v/d grond)
5x80
4x80
3x3x80

Oef 2 MP staand
8x60
3x6x60

Oef 3 benchpress
3x5x130
5x130 laatste hulp
6x120

Oef 4 Chins (supinated)
3x3xBW + 30kg (schouderbreedte)
3x8xBW (buiten schouderbreedte)
3x6xBW (close grip)
3x5xBW (towel chins)

Oef 5 close grip benchpress
10x80
10x90
6x100
4x100 strip 4x80 strip 6x60

Nice training bro.

Je OH presses beginnen beter te worden, alleen moeten je MP's het niveau hebben van je Pushpresses en moeten je Pushpresses zeker rond de 100 kg liggen.

Nette bench en chins verder!

Chins gaan lekker hè!

Push press is dat met (licht) hulp van de benen?? Want snap er helemaal niets meer van wat nu een PP is en wat een Jerk..

Hehe ari. Pushpress is Mp maar met beetje hulp benen. Jerken doe ik niet ik clean het gewicht omhoog (soort van deadlift en dan door en op schouder leggen).

Jerk is meestal tweede gedeelte na clean als je clean en jerk doet, dat is met zo'n soort telepas uitspringen en het gewicht omhoog stoten (olympische lift)

Thnx Ruben. Komt wel goed, alles op z'n tijd (qua gewicht had ik dat ook zo berekend). In ieder geval is de prioriteitstraining nu in orde. (wedstrijdje?:D )

Ja van die clean snap ik wel, snatchen ook (doe ik zelf al 3 en 1 jaar).. maar ken pas sinds 2 weken de term Pushpress... vandaar..

g-men zei:
Hehe ari. Pushpress is Mp maar met beetje hulp benen. Jerken doe ik niet ik clean het gewicht omhoog (soort van deadlift en dan door en op schouder leggen).

Jerk is meestal tweede gedeelte na clean als je clean en jerk doet, dat is met zo'n soort telepas uitspringen en het gewicht omhoog stoten (olympische lift)

Thnx Ruben. Komt wel goed, alles op z'n tijd (qua gewicht had ik dat ook zo berekend). In ieder geval is de prioriteitstraining nu in orde. (wedstrijdje?:D )

bring it on bro!

Nette trainingen bro..!!

goede chins, ga je me de pushpress op je tenen staan(heb het gezien bij een filmpje van adema en ook het het i net). Is wel nog even oef. voor je de goede techniek hebt.

g-men zei:
Is er volgens jou een grotere belasting op CNS dan bij bv fullsquat (als je beide in dezelfde reprange traint)?
Het ligt niet aan de reprange, maar aan de gewichten die je hanteert. Als het goed is gebruik je supramaximale gewichten, een heel stuk boven je 1RM squat. Dit geeft je CNS een behoorlijke opdonder.

Terug
Naar boven