MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
nou moet je niet gaan zeuren Ruben. Ik doe voornamelijk schouders als eerste en soms bench. Het hoeft ook niet achteruit te gaan.
Daarbij vond ik de MP na bench helemaal niet slecht! Ik ben redelijk op weg om in korte tijd 5x5x70 te drukken!
2a3 maanden terug deed ik 70 maar 2 reps.

Rows zijn ook niet slecht. Een half jaar terug deed ik Yates rows met straps met moeite met 100 kg en nu gaat dat gewicht al vrij makkelijk met parallel barbell rows. Hier zit dus ook goede vooruitgang in. En Pendlays moet je eerst even onder de knie hebben qua techniek, vandaar dat ik na de 100 terug ging in kgs omdat ik voelde dat de techniek net geen 100% meer was.

Paddos, de keuze van oefeningen heeft te maken met verschillende factoren.
1. beperkte kennis van oefeningen zoals plate drags, dragonflags etc etc, ik heb voornamelijk bodybuilding sT getraind al die tijd.
2. Geen vast schema alleen hoofdlijnen. Ik wissel de laatste tijd continu van wat ik doe in de gym. Eerst was het 4dagen split borst/tri rug/bi schouders en een dag benen (dus bodybuilding) daarna ben ik meer powerlift oefeningen gaan toevoegen en ben ik gaan proberen alles 2x in de week te gaan trainen. Ik deed dan op mijn dag borst en triceps bv nog 10 setjes benen erbij.
Nu ben ik zover dat ik bijna op een UB/LB schema zit.
3. Sommige oefeningen wil ik perse doen of hebben zijn nut bewezen, wat niet betekend dat ik niet opensta voor suggesties (zoals je ook kan zien aan het grote aantal nieuwe oef die ik steeds doe!)
Upright rows zijn in mijn boek na Military presses de beste oefening voor schouders, jou mening?

thnxs voor de goede info die je steeds geeft, moet eerst weer karma verdelen.

Donderdag 1 juni LB 2

Oef 1 deadlift
10x50
10x80
10x110
10x140
10x160
10x170 (met straps, magnesium was weggegooid in de gym??? )
is op zich een volume pr.

Oef 2 GHR
6x3xBW (assisted)

Oef 3 Stiff legged deadlift
3x10x110 (een keer hoger volume na de ghr)

Oef 4 45% legpress (close stance) Ipv squat want mijn adductors doen nog belachelijk veel pijn van LB1
10x200 (karretje is 50 maakt 250)
10x240
10x280
10x300

Oef 5 Seated calf raise
10x50
2x10x60
10x50

g-men zei:
Paddos, de keuze van oefeningen heeft te maken met verschillende factoren.
1. beperkte kennis van oefeningen zoals plate drags, dragonflags etc etc, ik heb voornamelijk bodybuilding sT getraind al die tijd.
2. Geen vast schema alleen hoofdlijnen. Ik wissel de laatste tijd continu van wat ik doe in de gym. Eerst was het 4dagen split borst/tri rug/bi schouders en een dag benen (dus bodybuilding) daarna ben ik meer powerlift oefeningen gaan toevoegen en ben ik gaan proberen alles 2x in de week te gaan trainen. Ik deed dan op mijn dag borst en triceps bv nog 10 setjes benen erbij.
Nu ben ik zover dat ik bijna op een UB/LB schema zit.
3. Sommige oefeningen wil ik perse doen of hebben zijn nut bewezen, wat niet betekend dat ik niet opensta voor suggesties (zoals je ook kan zien aan het grote aantal nieuwe oef die ik steeds doe!)
Upright rows zijn in mijn boek na Military presses de beste oefening voor schouders, jou mening?

thnxs voor de goede info die je steeds geeft, moet eerst weer karma verdelen.

pendlay's zijn zwaar, wijze beslissing om voor techniek te gaan. Gewicht volgt wel. Onderrug gebruiken leidt tot toch niets, kan je beter deadliften imo.

Eerst oefeningen zoals box squats, dan oefeningen zoals leg curls/machine adductie & abductie... Had wel gedacht dat je van BB kwam.

Alle oefeningen doen iets, maar je merkt zelf wel dat er voor bepaalde dingen oefeningen zijn die beter werken. In het algemeen is machines gewoon tijdverlies. Leg extensies & curls leiden niet tot meer macht in de squat.

Upright row zijn gewoon slecht voor uw schoudergewricht (rc).

Voor schouders:
squat, bench, military press, push press, alles wat overhead is.

En natuurlijk altijd horizontal pull - push / vertical pull - push evenwicht houden (dus rows, chinups, ...)

-paddos.

@G-men: True, je bent zeker vooruit gegaan op MP's en Rows, maar nog lang niet waar je moet zijn. Hetzelfde geld voor mij. Ik zeur niet, ik geef alleen niet altijd complimentjes. Ben blij, met complimentjes kom je ook nergens.

Oke dan Ruben, daar zit ook wat in mijn rows en OH moeten ook veel beter maar het lijkt af en toe op DB ook de mode te worden om of "geweldig" te roepen of meteen te zeggen dat het allemaal stinkt.

Van jou weet ik dat er inhoud achter zit, maar niet bij iedereen!

Paddos, heb je links naar artikels waar de Upright row wordt beschreven als een oef waar de RC kwetsbaar is. Ik ga zelf ook even zoeken maar het lijkt mij dan dat bv Cleans en db cleans ook slecht zijn voor de RC, ik heb trouwens nooit last van mijn schouders bij Upright rows. En behalve de Upright rows doe ik alle oef die je noemt dus dat zit goed.

g-men zei:
Oke dan Ruben, daar zit ook wat in mijn rows en OH moeten ook veel beter maar het lijkt af en toe op dumbbell ook de mode te worden om of "geweldig" te roepen of meteen te zeggen dat het allemaal stinkt.

Van jou weet ik dat er inhoud achter zit, maar niet bij iedereen!

Paddos, heb je links naar artikels waar de Upright row wordt beschreven als een oef waar de RC kwetsbaar is. Ik ga zelf ook even zoeken maar het lijkt mij dan dat bv Cleans en dumbbell cleans ook slecht zijn voor de RC, ik heb trouwens nooit last van mijn schouders bij Upright rows. En behalve de Upright rows doe ik alle oef die je noemt dus dat zit goed.

Die upright rows is net zoiets als: Behind the neck press, lat pulldowns behind the neck etc... Veel mensen zeggen dat het gevaarlijk is, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die helemaal nergens last van hebben(of krijgen) als ze hem doen.

g-men zei:
Paddos, heb je links naar artikels waar de Upright row wordt beschreven als een oef waar de RC kwetsbaar is. Ik ga zelf ook even zoeken maar het lijkt mij dan dat bv Cleans en dumbbell cleans ook slecht zijn voor de RC, ik heb trouwens nooit last van mijn schouders bij Upright rows. En behalve de Upright rows doe ik alle oef die je noemt dus dat zit goed.

Testosterone Nation - Debunking Exercise Myths, Part II nummer 9.

Vergelijk upright rows niet met olympic lifts. Olympic lifts is puur benen & traps, niet schouders/biceps zoals upright row.

Wat behind neck oefeningen betreft: als je problemen hebt met die oefeningen is het meestal eerdere een flexibiliteitsprobleem dan iets anders.

Iedereen doet wat hij wilt uiteindelijk.

-paddos.

Toch duidelijk geen BTN werk voor mij Paddos, ik ben duidelijk een individu die altijd last heeft bij dergelijke oefeningen. Erg goed artikel weer van t-nation. Upright rows ga ik minderen, maar wel af en toe blijven doen, bij irritatie zet ik ze meteen stop.

thnxs voor de goede info again!

training van vrijdag 2-06

MP staand (geen riem)
4x5x70 pr
4x70
3x3x75 (met riem) pr

pull ups (pronated)
2x10xbw
4x6xBW + 10kg

Incline benchpress
8x100
2x6x100
5x100
12x60

Barbell shrugs
10x90
10x100
10x110
2x10x120
10x90

Dumbbell cleans
10x18 pr
8x18
2x6x18

Parallel bar dips (small)
8xBW+40
7xBW+40 (8f)
2x6xBW+40

Barbell curls
10x50
2x8x50

aardige trainingen g-men.

paar vraagjes:
- waarom zie ik weinig roeiwerk ivm press werk in je laatste paar trainingen?
- waarom draag je met MP wel een riem?
- OH squat je nooit?

Je MP ziet er al beter uit, netjes.

Riem vind ik niet nodig, je moet je core juist stevig houden.

Verder nette training, maar idd weinig rows.

Die dips trekken altijd mn aandacht :)

hmm rows idd misschien iets meer, maar vorige UB waren er Pendlay's en met LB deadlifts, maar jullie hebben een punt, deze training had ik gekozen voor db cleans.

Met MP merk ik dat ik soms de neiging heb in mijn onderrug te gaan hangen, met zwaardere gewichten wil ik dan eerst even kijken hoe het gew gaat en dan pak ik het volgende keer zonder riem.

OH squat doe ik nooit, lijkt me weinig belasting voor de benen en een statische belasting voor schouders enzo, maar geef maar voordelen aan dan wil ik het best in overweging nemen.

thnx voor de comments.

g-men zei:
hmm rows idd misschien iets meer, maar vorige UB waren er Pendlay's en met LB deadlifts, maar jullie hebben een punt, deze training had ik gekozen voor dumbbell cleans.

Met MP merk ik dat ik soms de neiging heb in mijn onderrug te gaan hangen, met zwaardere gewichten wil ik dan eerst even kijken hoe het gew gaat en dan pak ik het volgende keer zonder riem.

OH squat doe ik nooit, lijkt me weinig belasting voor de benen en een statische belasting voor schouders enzo, maar geef maar voordelen aan dan wil ik het best in overweging nemen.

thnx voor de comments.

Ideaal zou je een evenwicht moeten vinden tssn push & pull oefeningen.

Bench <-> row
oh press <-> chinups
enz.

Als je geen evenwicht hebt, krijg je vroeg of laat last in je rc.

oh sq:
-leert je lichaam te werken als 1 blok (alles moet opgespannen zijn)
-toont je onmiddelijk aan welke flexibiliteits/houdingsproblemen je hebt
-versterkt schoudergewricht
-opent borst, traint scapula
-goed voor core (stabilisatie)
enz.

-paddos.

oh fullsquat ga ik evt ook naar toe werken, is idd een goede manier om te kijken of je postuur goed is bij het fullsquatten, als je niet genoeg rechtop zakt valt de stang gewoon naar voren. Zou daarom zeker eerst genoeg heupmobiliteit krijgen voordat je dat oppakt,tenzij je die al hebt natuurlijk :)

ik zorg er bij de MP voor dat mn bekken in de goede stand staat, wat het grootste deel van het 'in de rug hangen' bij mij verhelpt (ik deed dit zelf nl. ook)
Nu ik mn bekken wat meer naar achter kantel (alsof je 'em erin steekt' :D), is de stand van mn onderrug VEEL beter geworden imo. (ik sta veel stabieler, geen voelbare compressie in ruggegraat) Buik- en bilspieren aanspannen doet de rest.

builderB zei:
ik zorg er bij de MP voor dat mn bekken in de goede stand staat, wat het grootste deel van het 'in de rug hangen' bij mij verhelpt (ik deed dit zelf nl. ook)
Nu ik mn bekken wat meer naar achter kantel (alsof je 'em erin steekt' :D), is de stand van mn onderrug VEEL beter geworden imo. (ik sta veel stabieler, geen voelbare compressie in ruggegraat) Buik- en bilspieren aanspannen doet de rest.

Bump,

Zoals bij sq/dl is het idd zo dat de meeste mensen zich blesseren bij oh oefeningen aan de onderrug doordat ze leiden aan anterior pelvic tilt/lordosis.

Glutes hard aanspannen & lul vooruit. Nooit onderrug krommen.

-paddos.

yep, buikspieren hard aanspannen samen met bilspieren. Zorgt altijd voor een stabiele houding. Pavel raad dit ook altijd aan!

Pak je best veel of weinig herhalingen voor OH squat? Want een echte massabuilder is het niet he, toch?

Terug
Naar boven