- Waardering
- 74
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 112kg
paddos zei:5x5 130 met of zonder de lumbar flexie, rubensossa?![]()
-paddos.
zonder.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
paddos zei:5x5 130 met of zonder de lumbar flexie, rubensossa?![]()
-paddos.

)g-men zei:Paddos, de keuze van oefeningen heeft te maken met verschillende factoren.
1. beperkte kennis van oefeningen zoals plate drags, dragonflags etc etc, ik heb voornamelijk bodybuilding sT getraind al die tijd.
2. Geen vast schema alleen hoofdlijnen. Ik wissel de laatste tijd continu van wat ik doe in de gym. Eerst was het 4dagen split borst/tri rug/bi schouders en een dag benen (dus bodybuilding) daarna ben ik meer powerlift oefeningen gaan toevoegen en ben ik gaan proberen alles 2x in de week te gaan trainen. Ik deed dan op mijn dag borst en triceps bv nog 10 setjes benen erbij.
Nu ben ik zover dat ik bijna op een UB/LB schema zit.
3. Sommige oefeningen wil ik perse doen of hebben zijn nut bewezen, wat niet betekend dat ik niet opensta voor suggesties (zoals je ook kan zien aan het grote aantal nieuwe oef die ik steeds doe!)
Upright rows zijn in mijn boek na Military presses de beste oefening voor schouders, jou mening?
thnxs voor de goede info die je steeds geeft, moet eerst weer karma verdelen.
g-men zei:Oke dan Ruben, daar zit ook wat in mijn rows en OH moeten ook veel beter maar het lijkt af en toe op dumbbell ook de mode te worden om of "geweldig" te roepen of meteen te zeggen dat het allemaal stinkt.
Van jou weet ik dat er inhoud achter zit, maar niet bij iedereen!
Paddos, heb je links naar artikels waar de Upright row wordt beschreven als een oef waar de RC kwetsbaar is. Ik ga zelf ook even zoeken maar het lijkt mij dan dat bv Cleans en dumbbell cleans ook slecht zijn voor de RC, ik heb trouwens nooit last van mijn schouders bij Upright rows. En behalve de Upright rows doe ik alle oef die je noemt dus dat zit goed.
g-men zei:Paddos, heb je links naar artikels waar de Upright row wordt beschreven als een oef waar de RC kwetsbaar is. Ik ga zelf ook even zoeken maar het lijkt mij dan dat bv Cleans en dumbbell cleans ook slecht zijn voor de RC, ik heb trouwens nooit last van mijn schouders bij Upright rows. En behalve de Upright rows doe ik alle oef die je noemt dus dat zit goed.
g-men zei:hmm rows idd misschien iets meer, maar vorige UB waren er Pendlay's en met LB deadlifts, maar jullie hebben een punt, deze training had ik gekozen voor dumbbell cleans.
Met MP merk ik dat ik soms de neiging heb in mijn onderrug te gaan hangen, met zwaardere gewichten wil ik dan eerst even kijken hoe het gew gaat en dan pak ik het volgende keer zonder riem.
OH squat doe ik nooit, lijkt me weinig belasting voor de benen en een statische belasting voor schouders enzo, maar geef maar voordelen aan dan wil ik het best in overweging nemen.
thnx voor de comments.

), is de stand van mn onderrug VEEL beter geworden imo. (ik sta veel stabieler, geen voelbare compressie in ruggegraat) Buik- en bilspieren aanspannen doet de rest.builderB zei:ik zorg er bij de MP voor dat mn bekken in de goede stand staat, wat het grootste deel van het 'in de rug hangen' bij mij verhelpt (ik deed dit zelf nl. ook)
Nu ik mn bekken wat meer naar achter kantel (alsof je 'em erin steekt'), is de stand van mn onderrug VEEL beter geworden imo. (ik sta veel stabieler, geen voelbare compressie in ruggegraat) Buik- en bilspieren aanspannen doet de rest.