Fitness Seller

g-mens log

@Frenk: Misschien heeft Gijs moeite met de lockout @300kg+ omdat het in eerste instantie een behoorlijk zware load is en ten tweede waarschijnlijk al veel snelheid en energie kwijt is in het eerste 2/3 deel van de lift.

In ieder geval lijken mij rackpulls onder de knie altijd wel nuttig.

Against bands pullen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.645
Doe tegenwoordig vooral against bands, enkele keren reverse band gedaan. Om de lockout te verbeteren heb ik het gevoel dat de versie tegen bands mij het meeste brengt. Pull van blokken heeft zeker nut. Het werkt hetzelfde als bij pinsquats. Het werkt omdat je start op je zwakke punt van de beweging zonder energie kwijt te zijn vooraf.
Als je rackpull omhoog gaat ben je sterker geworden in het punt onder de knie. Tijdens de regular deads merk je dat je daar dan minder vast zit.

na veel rackpulls merkte ik het volgende: mijn sticking point verschoof langzaam van onder de knie naar net boven de knie.

Buiten dat hebben blockdeadlifts wel zin voor een strongman. Bij bv een car- of bakdeadlift begin je ook vaak hoger..

Matthieu je hebt post 6666 op de pagina na 333... Jammer dat nu juist jij dit weer moest laten gebeuren...

• #6.649
Matthieu je hebt post 6666 op de pagina na 333... Jammer dat nu juist jij dit weer moest laten gebeuren...

Heb jij een cijfertik?

Vandaag LB

Een aantal dingen zaten tegen:
-Vriend kwam eten dus wat uitgebreider gekookt en wat later als verwacht. Daarom net voor het sporten 3 wraps en 0,5L chocomousse op. Viel nogal zwaar tijdens het squatten.
-Het was absurd benauwd, na de eerste set fronts mijn shirt verwisselt omdat de barbell er zowat afdroop.
-Na de eerste opwarmset al een vervelende pomp in mijn erectors.

Toch nog lekker getraind maar ik weet dat er veel meer inzit nog.

Oef 1 Fullsquat
20x65
10x105
10x145
10x165 technisch pr maar ja ik repte altijd 160:rolleyes:
6x185 idem.

Oef 2 Full frontsq
5x105
5x105
5x105
5x105
5x105

Oef 3 One leg legpress
10x140
10x180
10x220
10x240

Oef 4 One leg leg ext (sporing knieschijf)
10x20
10x20
10x20
10x20

Kijken wat ik morgen doe.

Gister events, vandaag brutal LB training :roflol:

Nee geen tik.. maar die klote dingen vallen mij altijd direct op!

beestige fullsquat, gijs

beestige leg training eigenlijk :o

• #6.653
beestige fullsquat, gijs

beestige leg training eigenlijk :o

Nee, vind het niet beestig maar wel aardig dat je dat zegt. Normaal zou ik de fronts met 120 doen denk ik. Ik had het volume op de squat nu wel hoger liggen. Om beestig te zijn had er nog een oef echt heel zwaar bij gemoeten.

Nee, vind het niet beestig maar wel aardig dat je dat zegt. Normaal zou ik de fronts met 120 doen denk ik. Ik had het volume op de squat nu wel hoger liggen. Om beestig te zijn had er nog een oef echt heel zwaar bij gemoeten.

ik bekeek het vanuit mijn eigen situatie, heb niet altijd erg in jou maatstaven :D

Wanneer ga je de reps wat minderen op de back squat :D?

• #6.656
Misschien dat je dus even wat anders kan proberen. Ik geloof namelijk wel dat je veel meer uit je back squat kunt halen. Af en toe reppen is natuurlijk wel goed, maar ik zie wel dat je het best vaak doet. Misschien dat je iets van 5-3-1 voor je back squat kunt doen. Dan heb je in no time weer een mooi squat pr.

:roflol:

Wat lul je. Als jij niet 50/maand betaalde voor iemand die zei wat je moest dat liep je er ook zo bij.

:roflol: Emile weer.

maakt niet uit toch mooie bodybuilding training met die 10 reppers.

• #6.659
Vandaag langs de doe het zelver geweest en 4x2m ketting gekocht. Spul is best duur. 6euro de meter dus reken maar uit. Het is niet eens zo dik, ze wisten me niet te vertellen of het zo'n 400 kg kon hebben:o
In ieder geval het rack bij mij op de sportschool heeft geen gaten met vangers, maar 3 vaste opgelaste punten voor de vangers. Je kunt dus geen rackpulls doen of partial presses of iets dergelijks. Met de kettingen over het rack kun je de stang op elke hoogte hangen. Vandaag getest en 200kg was in ieder geval geen probleem:cool: Wel weer veel opmerkingen, ik leek wel de nieuwe attraktie in burgers zoo.

Oef 1 Chain suspended goodmornings (was nog boven de par.)
10x60
10x100
10x120
10x140
10x160
10x180
5x200

Oef 2 Dumbbell rows
10x52
10x62
10x82 PR
10x82 + 5 kg chains erover heen. PR

In principe wordt de dumbbell wel iets dikker dus de ROM iets kleiner dus dat maakt het wat minder brutaal. Ineens dacht ik: He we hebben ook nog van die technogym 20 kg plates en die zijn even groot van diameter als onze 15kg. Dus nu kan ik denk ik 92 in elkaar schroeven. Next time!

Oef 3 Chins
15xbw
10xbw
6xbw
5xbw
Haha dikker betekend ook weer zwaarder op de chins.........

Oef 4 Machine rows
15x60
12x80
10x90
8x100 full bl

Oef 5 Hammer curls
10x26
8x26
20x18

Voelde niet heel lekker, mijn pols was nog wat focked van de steen van zaterdag. Dus ook niet heel zwaar gegaan op de hammers.

Brutale GM's man! :eek:

Terug
Naar boven