Fitness Seller

g-mens log

Vandaag langs de doe het zelver geweest en 4x2m ketting gekocht. Spul is best duur. 6euro de meter dus reken maar uit. Het is niet eens zo dik, ze wisten me niet te vertellen of het zo'n 400 kg kon hebben:o
Hé, dat wil ik ook kopen.
Welke winkel was het en wat voor naam had die ketting?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.662
Die ketting heette: ketting.

Wat die ketting kan hebben staat er toch meestal bij.
Toen ik het voor me dipbelt ging kopen stond het er ook gewoon bij.

Meer goodmorningen dan dat je squat.:eek:

ziekelijke goedemorgen!

Wat is nou het voordeel van suspended?

• #6.669
Wat is nou het voordeel van suspended?

net als bv pinsq. Aangezien de pinnen in dit rek niet op elke hoogte kun je nu met de kettingen de barbell op elke hoogte hangen. Start op dooie punt. En verder gewoon zekerheid dat ik moet stoppen in de beweging op dat punt.

net als bv pinsq. Aangezien de pinnen in dit rek niet op elke hoogte kun je nu met de kettingen de barbell op elke hoogte hangen. Start op dooie punt. En verder gewoon zekerheid dat ik moet stoppen in de beweging op dat punt.

+ je hebt wat meer start vrijheid maw je kan het halter nog iets verplaatsen zodat je in je "groove" start ipv dat jij meot gaan staan naar zo het halter op de pinnen ligt...

• #6.671
Ziekelijke GM´s kerel!

Ik dacht dat Goodmornings meer een assistance oefening waren om Squat en Deadlift te verbeteren. En daarom met lagere gewichten gepakt werd. Weer wat geleerd. :p

Nou heb ik GM van de week ook voor het eerst geprobeerd (paar setjes met 60kg). Hoe leg jij de bar op je rug Gijs? Want ik heb er niet een mooi 'plekje' voor zoals bij Squat. High-bar voelt het alsof m'n wervels kapot gaan als ik op de parallelle positie sta. En low-bar is een stuk lastiger om grip te houden en dan ga ik m'n polsen voelen.

Ik dacht dat Goodmornings meer een assistance oefening waren om Squat en Deadlift te verbeteren. En daarom met lagere gewichten gepakt werd. Weer wat geleerd. :p

Nou heb ik GM van de week ook voor het eerst geprobeerd (paar setjes met 60kg). Hoe leg jij de bar op je rug Gijs? Want ik heb er niet een mooi 'plekje' voor zoals bij Squat. High-bar voelt het alsof m'n wervels kapot gaan als ik op de parallelle positie sta. En low-bar is een stuk lastiger om grip te houden en dan ga ik m'n polsen voelen.

Klassiek Westside is 60-70% GM's als primaire ME LB oefening.

Snap niet waar dat hele 'goodmornings met alleen lichte gewichten' weg komt. Leg eens uit?

Klassiek Westside is 60-70% GM's als primaire ME LB oefening.

Snap niet waar dat hele 'goodmornings met alleen lichte gewichten' weg komt. Leg eens uit?

Uit mijn gebrek aan ervaring.

Ik heb die oefening van de week voor het eerst gedaan en nog nooit iemand anders eerder zien doen. Ik heb wel filmpjes opgezocht en daar zag ik mensen ze uitvoeren met correcte techniek, maar dan een laag gewicht. Ik zag ook powerlifters ze zwaar uitvoeren, maar dan met andere techniek (knieën gebruiken bijvoorbeeld).

De hele beweging leek me gewoon niet 'gemaakt' om zwaar te pakken. En het was een verkapt compliment naar Gijs toe. ;)

Edit: ik begrijp net dat knieën gebruiken niet perse 'minder' is, maar het een kwestie is van accent verleggen.

Laatst bewerkt:
  • #6.676
Ruktraining net. Mijn posterior chain was gewoon nog steeds poep.
Onderdelen bij Jarno. Jarno was er met Marcel. Mike, Jules, Alex en Tom.

Opwarmen met Vikingpress

Eerst de boom, deze keer de echte IFSA.
1x100
1x120 makkelijk en over
Fx130
Fx120
Brrr. Kon de 2,5 kgs niet vinden. En de 130 is nog een grote stap mentaal, daarna kon ik me niet meer opladen.

Onderdeel 2 Powerstairs
1e run:
6 treden met 175
1 tree met 225 2e trede fail

2e run:
6 treden met 174
3 treden met 225 4e close fail

Continue kramp in onderrug.

Onderdeel 3 Stones
120kg @ 180cm PR (ik ga dit onderdeel serieus stonekoppen noemen, heb hem met mijn voorhoofd gelegd)
140kg lapped maar meteen maar weer laten vallen rugkanker sloeg hard toe.

Alex was brutaal sterk, ik heb jammer genoeg weinig indruk kunnen maken op Marcel. Ik neem rust en ga dindsdag pas weer onderdelen doen en verder geen training.

Ruktraining net. Mijn posterior chain was gewoon nog steeds poep.
Onderdelen bij Jarno. Jarno was er met Marcel. Mike, Jules, Alex en Tom.

Opwarmen met Vikingpress

Eerst de boom, deze keer de echte IFSA.
1x100
1x120 makkelijk en over
Fx130
Fx120
Brrr. Kon de 2,5 kgs niet vinden. En de 130 is nog een grote stap mentaal, daarna kon ik me niet meer opladen.

Onderdeel 2 Powerstairs
1e run:
6 treden met 175
1 tree met 225 2e trede fail

2e run:
6 treden met 174
3 treden met 225 4e close fail

Continue kramp in onderrug.

Onderdeel 3 Stones
120kg @ 180cm PR (ik ga dit onderdeel serieus stonekoppen noemen, heb hem met mijn voorhoofd gelegd)
140kg lapped maar meteen maar weer laten vallen rugkanker sloeg hard toe.

Alex was brutaal sterk, ik heb jammer genoeg weinig indruk kunnen maken op Marcel. Ik neem rust en ga dindsdag pas weer onderdelen doen en verder geen training.

Ok, maar je hebt de training toch gepakt.
Probeer nu wat meer rust in te lassen, je ziet dat het hoge volumegehalte icm intensiteit je nu wat gaat opbreken.

Iedereen heeft wel es een wat mindere training, dus gaat helemaal goedkomen, echt waar!

We waren je trouwens kwijt met de hercules-hold...... :rolleyes:

• #6.678
Ja Mike had de balen in. Hercules had ik nog wel kunnen doen ja maar ja.

Ja Mike had de balen in. Hercules had ik nog wel kunnen doen ja maar ja.

Ja merkte dat al een beetje. Maar dat is een goed teken.
En je had zeker wel ff mee kunnen doen, al was het wel weer pittig hoor.

Nou ja, volgende keer weer beter. Dat weet ik wel zeker.

Dit is gewoon strategie hè? Doen alsof het heel zwaar was voor het oog van de concurrentie. En of het net niet ging. Volgens mij sta je morgen stiekum alweer in je schuur te trainen. :p

Terug
Naar boven