AndroidHealthClinic

g-mens log

Nice Dude, altijd een hele opluchting als ze je rug ff los kunnen krijgen.. Die Frontsquats zijn nog geen record?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.722
nee volgens mij al eens eerder gedaan, kon vandaag trouwens wel 6 maar vond het prima zo.

Mooie workout grote~! en weer erg zwaar zoals we van je gewend zijn.
LOL kom ik met mijn 80 kg 12hh frontsquat aanzetten;)

Vragen

1)Leg je die stang gewoon op je blote schouders neer met zo`n gewicht
2)En heb jij ook wel eens moeite met die stang onder controle te houden

Groet,

5x150 front squat als 2de oefening.. Genadeloos.

• #6.725
Mooie workout grote~! en weer erg zwaar zoals we van je gewend zijn.
LOL kom ik met mijn 80 kg 12hh frontsquat aanzetten;)

Vragen

1)Leg je die stang gewoon op je blote schouders neer met zo`n gewicht
2)En heb jij ook wel eens moeite met die stang onder controle te houden

Groet,

Vraag 1: Ja natuurlijk. Stang dikker maken is dom, dan heeft ie alleen de neiging nog moeilijker te blijven liggen waardoor je ongewenste dingen doet zoals voorover buigen om hem daar te laten liggen. Plus als je delts en traps groter worden is het steeds minder oncomfortabel. Ik heb trouwens ook gewoon 2 bulten van eelt op mijn schouders zitten. Daarbij heb ik ook een reputatie, een handdoekje om de stang en ik word nooit meer serieus genomen.

5x150 front squat als 2de oefening.. Genadeloos.

Nou viel mee, ik vond de sumo dl wel genadeloos met dode heupen.

• #6.726
Net weer terug van de fysio ook. Weer krak krak, maar deze keer nauwelijks weerstand omdat de spanning na de mobilisatie van gister nog niet weer op volle sterkte was. Ook een lichte verrekking in mijn rhomboideus weer aangepakt waarbij de spanning redelijk vermindert is nu. Ademhalen zonder voortdurende pijn is nice.

Ik moest denken aan het volgende: All strength comes with great struggle.

Vandaag eerst sportdag wat altijd stress is voor gymleraren. Een pak melk mee in de auto. Toen op het terrein een pak choco. Nog 4 boterhammen met pindakaas in de hand en ondertussen meesprinten. Toen met een verbrandde kop (terwijl ik de factor 30 op de wedstrijdtafel had gezet maar zelf te druk was om te smeren) naar de sportschool waar ik gewerkt heb (palestra) omdat ik daarna weer naar het schoolfeest moest.
Op de sportschool eerst een espresso en een shake genomen voor ik ging trainen.

Oef 1 High boxsq against bands (mini's)
5x50+b
5x80+b
5x120+b
5x150+b
5x180+b
5x210+b pr?
3x230+b pr?
2x250+b zeker PR

(mijn oude maatjes zeiden: "Kom je ons weer even laten zien hoe het moet!")

Oef 2 (full) front squat
5x50
5x80
5x110
5x120
5x130
5x140
5x150

Oef 3 Sumodeadlift
10x225 (damn zwaar)

Oef 4 horizontal hyper against bands
10xbw+small b
10xbw+small b + mini
10xbw+small b

Daarna nog wat 20 reppers rustig met leg curl en leg ext voor doorbloeding.

Nog met andere fysio over de behandeling gehad van gister en verteld dat het midden van mijn rug niet los wilde. Even hand in de rug en KRAK! jep lekker! Maar nu in de avond voel ik mijn spieren wel goed strak staan.

jij aan de sumo deadlift??? hoe kan dit.

Vraag 1: Ja natuurlijk. Stang dikker maken is dom, dan heeft ie alleen de neiging nog moeilijker te blijven liggen waardoor je ongewenste dingen doet zoals voorover buigen om hem daar te laten liggen. Plus als je delts en traps groter worden is het steeds minder oncomfortabel. Ik heb trouwens ook gewoon 2 bulten van eelt op mijn schouders zitten. Daarbij heb ik ook een reputatie, een handdoekje om de stang en ik word nooit meer serieus genomen.

Nou viel mee, ik vond de sumo dl wel genadeloos met dode heupen.

Sumo deads erken ik niet. Tenzij het 3xbw pulls zijn.

Bedankt voor je reactie. Ik ben net begonnen met FS dus het is gewoon gewenning die stang op je schouders als ik het goed begrijp?

Dus een handdoek op die stang is not done, ook als je geen reputatie hebt zoals ik;)?

Goed weekend.

• #6.730
Bedankt voor je reactie. Ik ben net begonnen met FS dus het is gewoon gewenning die stang op je schouders als ik het goed begrijp?

Dus een handdoek op die stang is not done, ook als je geen reputatie hebt zoals ik;)?

Goed weekend.

Jij hebt het over de frontsq ik had het over backsq

Maar bij de frontsq geld ook dat het niet slim is om de stang dikker te maken, vaak wil hij dan niet meer goed achter de front delt liggen, en ga je hem krampachtig met je handen proberen tegen te houden. Doe anders een trui aan volgende keer als je gaat frontsquatten als het echt teveel pijn doet. En eigenlijk mag jij het natuurlijk alleen als Ed het toelaat;)

• #6.731
Vandaag 30 minuten cardio, beetje abs en stretching. Morgen weer onderdelen.

• #6.732
Onderdelen @ Jarno.

Opwarmen op vikingpress (10x55, 10x55, 5x75, 5x95)

Onderdeel 1: Log
1x100
1x120
Fx125
Fx125 iemand deed het lichtje uit voor de lockout. Was super explosief. Even ademen toen meteen weer opgepakt:
1x125 hehe makkelijkste tot nu toe.
1x120
4x100 (clean en toen 4x vanaf de borst = pr had nog over)

Ik was erg tevreden, de techniek begint langzaam beter te worden.

Onderdeel 2 Medley

Run 1 Yoke 340kg 15m / tire 350kg 5 flips / 2x100kg stofrol 15m
Ging goed, had nu wel de stofrol op de schouder, 2e x stofrol toch in bearhug gedragen.

Run 2 Yoke 360kg 15m / tire 350kg 5 flips / 2x100kg stofrol 15m
Yoke zonder kniebanden en vlot was duidelijk pr. Goede run erg tevreden maar zeker 10 minuten tegen hyperventileren aan.

Onderdeel 3 Powerstairs
6treden met 175
2treden met 225 3e tree fail. Ging op zich goed maar agressie was er een beetje uit. Wilde me ook niet overbelasten deze keer door eindeloos te gaan zwaaien met de blokken.

Onderdeel 4 Bakdeadlift (deze keer suited om te wennen aan pak)
1x340
1x380 PR
2xFx420 kwam tot de knieen maar kon hem er niet overheen trekken. Ik hoop dat ie in de finale wel gaat dan kan ik hier mooi punten gaan pakken. 400 zou gelukt zijn maar volgens Tom was het vorig jaar in de volgende stappen: 340-380-420-440-460-480

Onderdeel 5 Hercules hold 160kg per hand
46 sec PR. hehe toch weer een sec langer als vorige keer. Maar mijn handen waren deze keer gevoeliger als vorige keer.

Lekker getraind goed gevoel en was weer gezellig met Alex Moonen.

Nette training Gijs.
Gaat de goede kant op. :cool:

Mooie deadlift, zeer sterke hercules-hold, nette PR op loglift. Die 5kg extra gaan jou toch wel punten opleveren. Kan iig net het verschil maken. ;)

• #6.734
Nette training Gijs.
Gaat de goede kant op. :cool:

Mooie deadlift, zeer sterke hercules-hold, nette PR op loglift. Die 5kg extra gaan jou toch wel punten opleveren. Kan iig net het verschil maken. ;)

Thanks Mike, ik hoop dat de 420 ook gaat bij deads op de finale zou ik blij zijn. Vooral de boom en medley gingen erg goed.

Erg netjes Gijs!

Hoe hebben jullie de Hercules hold in elkaar gezet voor het trainen? En wat doe of zeg je tegen jezelf om het vol te houden terwijl je bezig bent? :)

• #6.736
Erg netjes Gijs!

Hoe hebben jullie de Hercules hold in elkaar gezet voor het trainen? En wat doe of zeg je tegen jezelf om het vol te houden terwijl je bezig bent? :)

Bij deze hercules hold zit er een handel aan waarmee je de handvaten naar elkaar toe draait. Heeft degene die het doet ze vast dan draai je hem weer los en komt het gewicht vrij te hangen.

Ik zeg tegen mezelf. Het doet geen pijn, het doet geen pijn, het doet geen pijn.

Brute events G' :cool:

Hoe deed Alex het?

• #6.738
Alex is een beest.

• #6.739
We zijn vandaag gelijk geeindigd.

Hij de boom, ik de medley, hij de powerstairs, ik de herculeshold, en gelijk op de deadlift.

• #6.740
O jah Ivo en Jesaja bedankt, ik geniet nog van de hamburgers en frikandellen. Heb nog 60friko's. dadelijk 56:D

Terug
Naar boven