Verslagje van vandaag. Vanmorgen STRESS, WC. Brinta met rozijnen en niet weten waar ik met de energie heen moet. Daar aangekomen k*tweer, ik dacht dat wordt lekker dan met truckpull en tire. Wel lekker babbelen met Peter en Alex, volgens mij was iedereen na 5 minuten mijn ADHD alweer zat. Bakje koffie gehaald en betaald, volgens mij werd ik weer niet aangezien voor een deelnemer
Ondertussen kwam er publiek en heb ik iedereen even trachtten te begroeten, k weet dat als je uren loopt te roepen dat het fijn is als mensen weten dat je je gesteund voelt. Volgens mij hebben er een aantal DBB ers zich niet kenbaar gemaakt dat is jammer gewoon doen is altijd leuk
Onderdeel volgorde bleek heel anders als verwacht dus dat was even een verandering van mindset, we waren allemaal ingesteld op truckpull.
Onderdeel 1 Medley. 360 Yoke 15m, 350 tire 3x, 2x100kg stofrol 15m
Moest in de 3e heat tegen de favoriet Richard vd Linden.
Ging als een speer, Rich schrok ervan hehe. Won de heat en iedereen was meteen overdonderd. Uiteindelijk 3 plek omdat Tom er 1 sec onderging en Simon 3 sec.
Onderdeel 2 Bakdeadlift
Meteen mijn 2e favoriete onderdeel. 340 easy, 380 zelfde, 420 werd de waarheid! Die ging ook heel lekker, Jarno zei: "Gijs rustig anders kom je nog op het podium".

Daarna gingen we naar de 460 dat was wel een enorme stap we zouden eigenlijk 440 doen maar omdat het achterop geladen was zou het volgens de organisatie wel meevallen. Hij kwam tot de knie en kreeg hem er niet overheen. Jammer maar toch weer een persoonlijk record en alleen Tom trok de 460. Alweer in de top en na dit onderdeel stond ik 3e
Onderdeel 3 Stones
De 120 ging er met heel veel moeite op, bloedend oor en geschaafde schouder, de 140 op de borst maar kon hem niet hoog genoeg krijgen. Jammer maar wel naar verwachting gepresteerd.
Onderdeel 4 Boom
Startgewicht 120 opgegeven. 3x gemist op video zie je dat ik hem 3x gewoon boven mijn hoofd heb maar ik kon niet stil blijven staan bleef maar naar achteren bewegen. Boos en gefrustreerd op mezelf probeerde ik alles te geven de laatste poging waardoor het lichtje uit ging en ik onderuit ging. Gelukkig de boom wat van me af kunnen duwen. Loading pin raakte mijn arm, diepe snee en mijn onderarm helemaal dik en gekneusd. Niet te geloven

Maar ja spanning, vermoeiing en volgende keer zorg ik dat ik donders sterk op die boom terug kom.
Onderdeel 5 Truckpull
Nadat de fysio en mijn oom (chirurg) het hadden bekeken en gekoeld, besloten door te gaan. Truck ging op zich goed en 44 sec geloof ik. Laatste maar ja ben ook de lichtste maar voor mijn gevoel goed gepresteerd en dat is wat telt.
Onderdeel 6 Hercules hold.
Was bang dat mijn arm teveel pijn deed, maar gelukkig had ik 1 steek toen de belasting erop kwam en toen was het verdoofd. 43.54 sec en uiteindelijk een 4e tijd hierop. Geloof dat Mostert met verbazing op zijn stopwatch keek volgens mijn broertje hehe.
Onderdeel 7 Powerstairs.
Door ervaring in de training de blokken rustig benaderd. Elke keer goede concentratie en ging eigenlijk heel goed. 175 omhoog en de 225 op de een na laatste tree. Even gekeken wie wat heeft gedaan en als ik het goed heb 5e hierop.
Uiteindelijk 9e, op 1 puntje van Rick vd Torre. Jammer dus van de boom dat had punten gegeven maar ontzettend tevreden verder. Mijn arm is zo stijf als een knetter maar ook de battlescars zullen wel weer helen.
Video's komen vanzelf. Iedereen thanx voor de aanmoedigingen ik heb geprobeerd iedereen een hand te geven, was gezellig.