Fitness Seller

g-mens log

wimmos zei:
Pak je best veel of weinig herhalingen voor OH squat? Want een echte massabuilder is het niet he, toch?

Massabuilder...

Je doet zoals met elke oefening:
-veel gewichten
-reps <5
-eten

-paddos.

Omdat het vooral op je core inwerkt vind ik. Ik doe ze 3x12 of 3x8 na 7-10 sets andere varianten squats en voel bitter weinig aan quads, eerder schouders van dat gewicht zolang te houden.. daarom de vraag.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de comments, houding mp merk je idd meteen als je je lul naar voren doet en glutes goed aanspant, maar het wil nog wel eens verslappen als ik met de laatste paar reps alle aandacht naar het duwen verplaats, weer wat meer op letten.

OH squat zal ik de volgende LB gaan proberen, ben vooral benieuwd naar de houding.

Vandaag, dinsdag de 6e van de 6 jaar 06:evilnana:

LB 1

fullsquat (geen riem)

10x60
10x100
8x120 pr
3x5x130 (evenaring pr)

Front squat
4x8x80 (na fullsq een pr)

GHR
6x3xBW assisted (de eerste rep en soms de 2e kan ik nu helemaal zonder doorklappen naar beneden komen alleen nog net niet omhoog)

Liggende leg curl
4x60
6x50
10x40
12x30
15x20

hypers (lang geleden)
4x10xBW (fijn gevoel vrij easy)

jow jow, nice LB training bro.

Nette fullsquats and fronts!

wimmos zei:
Omdat het vooral op je core inwerkt vind ik. Ik doe ze 3x12 of 3x8 na 7-10 sets andere varianten squats en voel bitter weinig aan quads, eerder schouders van dat gewicht zolang te houden.. daarom de vraag.

Doe ze dan zwaarder als ze je aan quads wilt voelen.

Ik zie een OH squat eigenlijk ook niet echt als een LB dominant oefening, zeker in het begin niet.
afgezien van het feit dat het een erg goede oefening is, vind ik het ook een prachtige oefening om te zien of je echt sterker bent geworden. Een soort van 'overkoepelende' beweging zeg maar. (in die zin zijn C&J en snatch beter, maar goed, de drempel voor een GOEDE OH squat ligt een stuk lager en zijn ze imo ook erg belangrijk voor het op voeren van je snatch)
zolang je geen bumperplates hebt, is het zomaar zwaarder gaan imo ook geen optie.

fullsquat begint ergens op te lijken G-men, stil, the road is long :D

ze liggen nu eindelijk op het niveau van mijn bench:cool:

Mijn doel is benen rond de 70cm en fullsquat setjes met 150.

Aangezien ik nu zo 63 a 64 cm benen heb is de road, nog heeeel long!

Wat is je lengte.. ik heb toevallig gisteren mijn maten nog laten meten, voor een Pak en had 62 cm benen, en ze zijn niet echt dik ofzo..

1.78 was ie dacht ik, het stond vroeger in zn sig. Of ik verwar je met iemand g-men.

1.79 is de lengte. Mijn benen hebben wel behoorlijk vorm maar ik wil ze gewoon rond de 70 cm om echt tevreden te zijn. Vandaar ook de keuze voor 2x LB per week.

Woensdag 07-06 UB1

Pushpress (geen riem)
6x60
4x80 (pr)
3x3x80 pr

MP staand (geen riem)
3x3x70
8x60
6x60

Benchpress
3x3x135
6x120
5x120
8x110
9x100 (10f)

Pendlay row
10x60
5x5x90 pr (techniek volgens mij redelijk)
15x60

Chinnen (schouderbreedte) rom = chest
12xBW
10xBW
8xBW
6xBW

Seated side raises
3x10x14

Close grip benchpress supersetjes met machine curls (kg onbelangrijk)
10x80
10x90
6x100
6x105pr

lekkere training, techniek van pushpress is lastig om bekken naar voren te doen billen aan te spannen en deze spanning vast te houden terwijl je de benen inzet.

Nette training, mooie loads!

Hoezo techniek redelijk bij pendlay's? Techniek moet strikt zijn. Geen beweging uit heupen of onderrug. Die rows moeten wel echt een stuk hoger, maar dat weet je al! ;)

Ik bedoel dat zover ik kan nagaan mijn heupen en onderrug stil staan en ik niet boven parallel uitkom, maar om dat zeker te weten zou ik het eens moeten filmen en nazien.

je side raises vind ik altijd laag, niet dat dat er veel toe doet..
De rest is prima :).

g-men zei:
lekkere training, techniek van pushpress is lastig om bekken naar voren te doen billen aan te spannen en deze spanning vast te houden terwijl je de benen inzet.

Als je de benen inzet moet je denken: lul naar voor. Je kan dit maar volledig als je de glutes opspant, die positie moet je dan houden.

Nette training trouwens.

-paddos.

90 kg pendlay vind ik toch wel netjes eigenlijk en je bench ik ook fukkin lekker, ik moet harder me best doen, ander hou ik je niet bij.

nette training, weer veel gedaan!
Zelf heb ik pas 2* pendlay's gedaan en ga ik nog even parallel met een spiegel staan om te kijken of ik em goed doe, evt optie als je die hebt.

90 kg pendlay vind ik toch wel netjes eigenlijk en je bench ik ook fukkin lekker, ik moet harder me best doen, ander hou ik je niet bij.

Ik zit vaak bij jou te denken van t*ring dat lukt mij niet, je GHR bv:D
Geeft in ieder geval motivatie!

Ruben en Paddos thanx (upright rows maar even vervangen voor side raises)

Re Wimmos, ik snap sommige ook niet met de gewichten die er staan. 30kg side raises? (geen aanval ofzo) maar iedereen bij mij op de sportschool die echt sterk is doet nette side raises met max 18kg ofzo. Toen ik nog flink smokkelde heb ik ze ook wel eens gedaan met 24. In ieder geval is de side raise een oefening waarvan ik in de sportschool altijd wel 100 verschillende uitvoeringen zie. De mp is wat dat betreft een betere krachtstandaard.

thnxs maurice, was ook precies 2 uur bezig.

O ja sorry,

die witte vlekjes op die foto, zijn dat nu wervels die ik door de lucht zie vliegen:D

Terug
Naar boven