XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
donderdag 8 juni LB2 (kan vrijdag waarsch niet trainen dus dan maar vandaag)

Snatch + OH squat 1e x
2x6x20 (stang)
6x30
5x35 (moeilijk die balans, vooral rechter schouder)

Deadlift (conventional)

3x110
3x160
2x200
1x240 (met straps en riem een pr) had nog stijve rug van gisteren en zonder magnesium is 200 mijn huidige max die ik vast kan houden.
3x200 zonder straps
1x160 overhandse greep
6x120 overhands

is filmpje van gemaakt moet ik nog ontvangen over msn en dan komt die.

Zerchersquat 1e x
6x60
6x70
6x80
6x90
6x100
vind frontsquat toch fijner.

Hacksquat op legpress (kg zonder kar)
15x80
15x100
15x110
15x120
geweldig gevoel die reppers.

bleek ineens vergadering te hebben op de gym dus toen noodgedwongen gestopt.

Mooie LB training, nice loads.

Cool dat je een vid hebt gemaakt!

g-men zei:
donderdag 8 juni LB2 (kan vrijdag waarsch niet trainen dus dan maar vandaag)

Snatch + OH squat 1e x
2x6x20 (stang)
6x30
5x35 (moeilijk die balans, vooral rechter schouder)

Deadlift (conventional)

3x110
3x160
2x200
1x240 (met straps en riem een pr) had nog stijve rug van gisteren en zonder magnesium is 200 mijn huidige max die ik vast kan houden.
3x200 zonder straps
1x160 overhandse greep
6x120 overhands

is filmpje van gemaakt moet ik nog ontvangen over msn en dan komt die.

Zerchersquat 1e x
6x60
6x70
6x80
6x90
6x100

Hacksquat op legpress (kg zonder kar)
15x80
15x100
15x110
15x120
geweldig gevoel die reppers.

bleek ineens vergadering te hebben op de gym dus toen noodgedwongen gestopt.

Tof dat je oh sq/zerchers uitvoert!

Mooi die pr op deadlift, maar waarom de straps?

-paddos.

Zerchers zijn de 1e keer altijd een beetje onwennig, blijf ze vooral doen!

Waarom zou een 100+ OHsquat geen massabuilder kunnen zijn?
Een OHsquat zet, op het gebied van legstrength bij novice lifters, geen doden aan de zijk. Zelfs met 100kg niet. Ik moet nog de eerste amateurlifter met een 200kg OH fullsquat tegen komen.
paddos zei:
Doe ze dan zwaarder als ze je aan quads wilt voelen.
Dat is het probleem; flexibiliteit rond de scapulae plus algeheel gebrekkige kracht in zowel core als bovenrug en schouders behoedt de meesten hiervan. Het is ook niet bepaald een lift die je easy met 10kg per week omhoog knalt.
paddos zei:
Je vergeet de mensen die een olympic press uitvoeren, maar zeggen dat ze een MP uitvoeren

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat is simpelweg techniek; als je het goed doet kun je de bar omhoog swingen met je upperbody. Vóór je press achterover leunen, omhoog komen, de bar speed meegeven, en direct weer terugleunen om net als in een jerk een deel v/d rom over te slaan.
g-men zei:
die witte vlekjes op die foto, zijn dat nu wervels die ik door de lucht zie vliegen
Je core is jaloers op die flexibiliteit en kracht, en sluit uit wraak de bloedtoevoer tot je hersens af, in de hoop dat je in de toekomst misschien eens hard gaat trainen;) .
Ik ook, verder heeft de zerchersquat minder carryover naar andere oefeningen. Ik heb de populariteit van deze oefening nooit begrepen.

Verder moet je dringend die pushpress gaan oefenen; met een 150 bench zou jij ongeveer triceps extensions met 80kg moeten doen.

Waarom wil je trouwens die ecto-sized benen houden? Je blijft het liefst voor eeuwig squatten als een wijf? Je lijkt Sossa wel, dat is ook al zo'n one-trick pony pieperd.

Adema zei:
Waarom wil je trouwens die ecto-sized benen houden? Je blijft het liefst voor eeuwig squatten als een wijf? Je lijkt Sossa wel, dat is ook al zo'n one-trick pony pieperd.

Diezelfde Sossa owned je wel op fullsquats! :D

Adema zei:
Een OHsquat zet, op het gebied van legstrength bij novice lifters, geen doden aan de zijk. Zelfs met 100kg niet. Ik moet nog de eerste amateurlifter met een 200kg OH fullsquat tegen komen.

Dat is het probleem; flexibiliteit rond de scapulae plus algeheel gebrekkige kracht in zowel core als bovenrug en schouders behoedt de meesten hiervan. Het is ook niet bepaald een lift die je easy met 10kg per week omhoog knalt.

Ik dacht dat jij hier gestopt was.

Oh squat is een massabuilder voor het bovenlijf. Isometrics leveren strength/mass gains zoals je zelf wel weet.

Flexibiliteit in scapula/hips is wat de meesten weerhoudt om de oefening te doen. Gewoon gewicht opzetten: je zakt, je schouders vallen achteruit.

En 't is een van de betere oefeningen voor core strength, leer je lichaam als 1 blok werken,...

En jij promoot het niet uitvoeren van de oefening Adema?

Dat is simpelweg techniek; als je het goed doet kun je de bar omhoog swingen met je upperbody. Vóór je press achterover leunen, omhoog komen, de bar speed meegeven, en direct weer terugleunen om net als in een jerk een deel v/d rom over te slaan.

Heb een volledig artikel over correcte uitvoering van de olympic press als je wilt?

Die lift was gemist btw (Wladimir Kanygin, 1971).

-paddos.

RubenSossa zei:
Diezelfde Sossa owned je wel op fullsquats! :D
Bedankt voor dit waardevolle commentaar, Jerommeke.
Paddos zei:
Ik dacht dat jij hier gestopt was.
Idd, ik lees de logs nog, en wilde hier wel in discussie gaan, omdat hier de mentaliteit iets anders is.
Oh squat is een massabuilder voor het bovenlijf. Isometrics leveren strength/mass gains zoals je zelf wel weet.

Flexibiliteit in scapula/hips is wat de meesten weerhoudt om de oefening te doen. Gewoon gewicht opzetten: je zakt, je schouders vallen achteruit.

En 't is een van de betere oefeningen voor core strength, leer je lichaam als 1 blok werken,...
Je mist compleet m'n point. Het gaat er mij om dat de OH squat voor recreatieve lifters niet als een waardige beenoefening gezien mag worden, omdat gewichten niet significant zijn.
Heb een volledig artikel over correcte uitvoering van de olympic press als je wilt?
Een overhead press met knieën gelocked telt als een militarypress, ongeacht de hoeveelheid leanback of andere cheatmanieren.

Ik vind het vreemd dat je daar eerder in het topic over begon, aangezien men ook geen onderscheid maakt tussen een guillotine bench of een PL bench.

Adema zei:
Je mist compleet m'n point. Het gaat er mij om dat de OH squat voor recreatieve lifters niet als een waardige beenoefening gezien mag worden, omdat gewichten niet significant zijn.

Een overhead press met knieën gelocked telt als een militarypress, ongeacht de hoeveelheid leanback of andere cheatmanieren.

Ik vind het vreemd dat je daar eerder in het topic over begon, aangezien men ook geen onderscheid maakt tussen een guillotine bench of een PL bench.

Ik ben het eens met u dat oh squat geen waardige beenoefening is. 't is niet omdat er "squat" staat dat het sowieso benen aanpakt. Zoals in mijn vorige post vermeld beschouw ik oh squat als full body (en dan nog meer UB dan LB).

Een military press is zonder lean back. Olympic press met. Check John Victor Askem.

-paddos.

paddos zei:
Een military press is zonder lean back. Olympic press met. Check John Victor Askem.
Officieel wel, maar waar trek je de grens? Ik denk overigens dat de meeste lifters bij een military press iig niet een dusdanige leanback zullen hebben, doordat hun core dat niet hebben kan.

Om een vergelijking tussen lifts van 2 personen af te schrijven als 'appels met peren' vind ik wat overdreven, maar je hebt eigenlijk wel gelijk. De enige oplossing is je eigen lifts te vergelijken, en de rest met een korreltje zout te nemen. Toch ontkom je niet aan vergelijkingen tussen lifters, en dat is maar goed ook, anders zou Ruben nu 60cm armen en 20cm benen hebben.

Adema zei:
Officieel wel, maar waar trek je de grens? Ik denk overigens dat de meeste lifters bij een military press iig niet een dusdanige leanback zullen hebben, doordat hun core dat niet hebben kan.

Om een vergelijking tussen lifts van 2 personen af te schrijven als 'appels met peren' vind ik wat overdreven, maar je hebt eigenlijk wel gelijk. De enige oplossing is je eigen lifts te vergelijken, en de rest met een korreltje zout te nemen. Toch ontkom je niet aan vergelijkingen tussen lifters, en dat is maar goed ook, anders zou Ruben nu 60cm armen en 20cm benen hebben.

G-men had het over 30kg side raises en of dat wel kan. Je moet niet slim zijn om te snappen dat je al heel sterk moet zijn om side raises met 30kg uit te voeren op een correcte manier (en er zijn wellicht mensen op dit forum die het kunnen).

Ik herinner mij wat ik in de gym 5jaar aan een stuk zag (nu al train ik al 2jaar thuis):
-Half/quarter squat ipv full squats
-biceps curls met lumbar extensie/hip extensie
-Bench press met halve rom
-Bench press waarbij glutes de bench niet eens raken enkel de schouders (!)
-Flyes uitgevoerd als dumbbell press
-bb row met lumbar/hip extensie
enz...

Soms stel ik mij ook vragen als ik bepaalde logs lees. Maar bon, iedereen traint hoe hij het wilt, schrijft op wat hij wilt,...

Ik kan mijn hond water brengen, maar ik kan het hem niet doen drinken.

-paddos.

Adema zei:

:roflol:

mijn log is gehijacked:eek:

Leuk dat je weer wat post

Over de OH ben ik het met je eens bryan is geen impuls voor benen maar wel voor core en flexibiliteit.

Zerchersquat voel ik best in mijn benen maar een frontsquat gewoon beter, ik kan ook makkelijker een voor mij geschikte stance aannemen.

Ik train nu 2x benen per week, en doe bijna altijd mp of pushpress eerst voor borst. Ik zou denken dat ik dus aardig bezig ben met mijn zwakke punten, ik onderken mijn zwakke punten ook gewoon en weet dat ik eraan moet werken. Mijn schouders moeten sterker! Mijn benen zijn nu ongeveer 63-64 cm en gaan behoorlijk vooruit. 70 is mijn doel. Daarbij pak ik jou ook op de fullsquat:D

paddos thnxs voor de comments, straps heb ik alleen gebruikt omdat mijn grip niet meer toestaat dan 200 zonder magnesium. Even regelen weer en dan weer zonder. Ik heb ook setjes gedaan zonder zoals je kan zien.

Gisteren vrijdag

20 sets optrekken

5 sets breede pull ups rom chest
12xBW
10xBW
2x8xBW
6xBW

5 sets chins schouderwijdte
5x3xBW+30

5 sets chins (palms facing)
5x6xBW

5 sets chins close grip
5x5xBW

Toen nog wat extra zaken:

grip:
plate holds 3xrond 1 minuut

core:
dragon flags 3x3xBW
crunch 3x50
liggende leg raises voor de zijkanten 2x50
liggende leg raises recht 2x50

zondag weer UB2

damn, je lats zullen wel gaar zijn. Mooie chinsessie bro!

Hoe lang deed je hierover?

mooi man al die chins!

@re Ruben, veel spierpijn vandaag ja.
@re Eq niet echt op gelet maar de 20 sets onder een uurtje
@re Paddos thnx bro.

Terug
Naar boven