Fitness Seller

g-mens log

Nice training man ! En die shake was goede shit!

Allereerst lekkere training. :thumbs: Maar dit hieronder begrijp ik niet helemaal:

Oef 2 Pinpress (10a15cm v/d borst)
5x60
5x100
5x120
2x130 3xF

Oef 3 Reverse band benchpress (doubled small bands, VEEL hulp onderin bovenin vrij)
5x100
3x150 geloof ik:rolleyes: hier ben ik het even kwijt
6x130

Met deze 2 oefeningen benadruk je in feite toch beide het bovenste gedeelte van de bench press?

Nou heb ik ook weleens pin press gedaan, maar daarmee kon ik veel zwaarder dan mijn gewone bench (+30-40kg). En met de bands lukt het je wel, maar met de pins niet. Is dat omdat je op was? Of omdat je vanuit een dood punt begint?

Ik zag het bij Frank ook.

Edit: Ik overdrijf. Als ik nog zo'n 10cm moest uitdrukken haalde ik 40kg + boven m'n normale bench. Met zo'n 10 tot 15cm boven mijn borst haalde ik 10 tot 20kg erboven op. Maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat je minder drukt.

Misschien deed je iets anders dan ik en ligt het daar aan?

Laatst bewerkt:
10 a 15 cm van de borst is ongeveer floor press hoogte en dus ongeveer midden in een zone waar voor veel mensen het dode punt zit. Denk dat het daar mee te maken zal hebben.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.124
10 a 15 cm van de borst is ongeveer floor press hoogte en dus ongeveer midden in een zone waar voor veel mensen het dode punt zit. Denk dat het daar mee te maken zal hebben.

Precies. Mijn floorpress is ook lager als gewone bench. Drukken vanuit het dode punt.

Precies. Mijn floorpress is ook lager als gewone bench. Drukken vanuit het dode punt.

Oke, dan snap ik het. Voor mij zijn de onderste 5-10cm het zwaarst (tot op de borst). Als ik daarboven blijf kan ik een stuk meer drukken.

Zwakkere schouders dan triceps denk ik.

• #7.127
Het was bloedje heet in de sportschool pfff.

Oef 1 Pushpress
10x60
5x80
5x100
2x120 3f
2x120
2x120

pushpress wilde nog niet, de training van gister zat er nog goed in en mijn onderrug voelde niet fijn met het opvangen van de stang (kissing spine gehad bij de finale van NL)

Dan maar bodybuild pompen

Seated dumbbell presses
15x24
12x30
10x34
9x38

Oef 3 Side raises
15x12
15x14
15x16
12x19
10x22

Rechter arm voelde nog niet helemaal goed alhoewel het alweer beter is als vorige week

Oef 4 Cable front raise
15x10
15x12,5
15x15
12x20

Oef 5 Cable cross van boven voor achterkant schouder
20x10
20x12,5
20x15
20x12,5 (moest 17,5 zijn)
20x20

Oef 6 Dumbbell shrugs
15x42
15x42
15x42
15x42

Klaar.

Netjes gewerkt G ondanks hitte!

ik vind het toch nog flinke pushpresses.
die shrugs van jou met dumbbells hoe voelt dat aan ik moet ook shrugs doen in mij schema, maar met de tsang vind ik ze vreselijk, zo overweeg dus ook dumbbell te gaan doen. Wat kan je me er over vertellen

• #7.130
ik vind het toch nog flinke pushpresses.
die shrugs van jou met dumbbells hoe voelt dat aan ik moet ook shrugs doen in mij schema, maar met de tsang vind ik ze vreselijk, zo overweeg dus ook dumbbell te gaan doen. Wat kan je me er over vertellen

In principe groeien mijn traps het meest van excessieve gewichten of heel explosieve bewegingen.

Dat betekend: Deadlift, Powercleans/hangcleans, timbers van sterkste man.

Af en toe vind ik shrugs een oefening die nog wel in de training past omdat de rest kapot is. Gewoon stang is ook niet mijn favoriet. Dumbbells is prettiger maar de bewegingsuitslag maakt me eigenlijk niet uit. Er waren geen zwaardere dumbbells anders doe ik liever kleinere bewegingsuitslag en 70kg. Meer gewicht is betere reactie bij mijn traps.

Een fijne variant is ook Hise shrugs, dat is waarbij je in de staande calfraise gaat staan shruggen.

Sterk die 150bench, nog een getuige ook (Frankpie) dus ik geloof het.
Die bb curls vind ik dan weer wat minder op 60kg.

Mooie pomptraining gister, instant massa-toename op je schouders na die training.
Duidelijk.

Sterk die 150bench, nog een getuige ook (Frankpie) dus ik geloof het.
Die bb curls vind ik dan weer wat minder op 60kg.

In het PL hok liegt niemand, dat doen alleen de BB'ers.

Als je Gijs z'n armen ziet, dan interesseert zijn "curl" gewicht jou niet meer.
Massive guns the size of your upperlegs, vains poppin' like champagne bottles :fire:

haha die aderen die er op lopen zijn wel echt insane ja, die zie je zelfs een beetje op dat filmpje van die medley van jou

• #7.135
Ik vond ze al wel aardig eigenlijk na de voorgaande sets. Heb ook al wel idd hele lange tijd niks aan kracht voor biceps gedaan behalve dan de onderdelen zoals truckpull etc waar je ze ook gebruikt. Maar ze hebben ook geen prioriteit. Ze zijn in principe sterk zat, zal ze er weer regelmatig bijdoen (curls) en ze rustig wat omhoog doen.

ik heb al van een paar mensen gehoord die jou irl kennen of gezien hebben dat je echt een mega groot beest moet zijn, begin nu wel heel erg benieuwd te worden. een jongen die ik gisteren sprak had het over 50cm biceps met een ader van een cm(hij was wel een beetje onder invloed, maar toch:P). in muscle mag had ik echter gelezen dat je 42cm armen hebt(dit valt dan weer heel erg mee).

begin wel een beetje nieuwsgierig te raken in ieder geval...

42cm ontspannen! In wedstrijd voorbereiding!

Volgens mij moet zijn biceps nu rond de 48/49cm zitten i guesS?

ik heb al van een paar mensen gehoord die jou irl kennen of gezien hebben dat je echt een mega groot beest moet zijn, begin nu wel heel erg benieuwd te worden. een jongen die ik gisteren sprak had het over 50cm biceps met een ader van een cm(hij was wel een beetje onder invloed, maar toch:P). in muscle mag had ik echter gelezen dat je 42cm armen hebt(dit valt dan weer heel erg mee).

hou deze thread in de gaten: http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/raw-power-baarn-216473/

en ga volgende keer langs!

• #7.140

Laatste keer eens opgemeten na de training 46. Mijn ader kan er wel eens aardig op gaan liggen ja.

Die maten in de musclemag waren toen ik 89kg woog met 3% vet. Nogal een verschil met nu (laatste weging 106 met sportkleren)

En zo groot ben ik niet hoor;) Je bent in ieder geval altijd welkom om eens mee te trainen als je wilt.

Terug
Naar boven