XXL Nutrition

g-mens log

Mwah, toch wel een aardige training bro. Frontsquats volgende keer meer werksets met 100!

En die machine curls... die zijn eigenlijk not done..:D

lage calf raises.. maar machine tot machine kan sterk verschillen heb ik me laten wijsmaken.

misschien eens een tijdje zware goodmornings erbij gaan doen, ipv GHR?

• Topic Starter Topic Starter
@re wimmos, op de kleine gym waar ik eerst werkte en trainde zat er een draaipunt op en die deed ik met 200 plus en deze gaat precies horizontaal dus best wel een verschil ja.

@re Ruben, rustig aan opbouwen, voor de benen gaat het wel maar het kost ook enorm veel energie om de stang op de goede plaats te houden en de core spieren aangespannen te houden.

@re BuilderB
Vind GHR juist erg gaaf en vind Good mornings blessuregevoeliger.

Gisteren Zondag 26-06 UB2

Parallel BOR
10x60
10x80
8x90
3x6x100

Chinnen
12xBW
10xBW
8xBW
6xBW

Benchpress
10x120
7x120
6x120
5x120

MP staand
10x60
8x60
6x60
5x60

Incline db press
10x40
8x40
2x6x40

side raise (seated)
3x15x12

zittende tate press (bijna verticaal)
4x10x16

bb curl
6x60
5x60
4x60
10x40

push down
20x ?

Superset leg raises en hypers (3x beide 10)

Dikke bench en curls!

Maar waarom in hemelsnaam weer die MP zo achterin? Dat is nog steeds één van je zwakste lifts, dus die moet ALTIJD vooraan staan!

hmmzz waarom zou je je zwakke lifts altijd achteraan plaatsen? zodat je meer kracht over hebt en dus een zwaarder gewicht aankan.

op deze manier heb je je lichaam dusdanig voorvermoeid wat de oefening MP zwaarder maakt, nu toch nog de mp doen maakt dat je lichaam zich aan zal passen. Doe je volgende keer MP DAN als eerste, is het een fluitje van een cent.

tis maar een eigen theorietje, bij mij schijnt het te werken.

Ik ben het met Ruben eens.. als die oefening meer prioriteit verdient dan moet je hem dat ook meer geven..

zoals ik het nu zie is je reps op bouw ongeveer zo 10-8-6-4 (met het zelfde gewicht) ga je iedere setje tot een max (zeg 2 reps van failure) neem je rust en herhaal je hetzelfde.. Of heb je hier een andere gedachtengang achter..

Ik zelf zie liever een opbouw in gewicht.. of zoals ik jou eerst altijd zag doen 8x met hetzelfde gewicht.. nu lijken het een paar grote dropsets..

nice bench dat wel.. misschien toch alleen die MP als 1e oefening te pakken doordat je Bench/MP verhouding 2:1 is..

Toch sterk hoor, die MP's zijn wel duidelijk nu, doe ze maar 's als eerste oefening, 5x80 gaat knallen!!

Thnx iedereen.
Ik ben het gedeeltelijk met Ruben eens en voor 100% met Chunky.
Als het een zwakke lift is moet ie prioriteit hebben, dat heeft de mp ook bij mij, maar soms doe ik hem achter bench of incline bench als afwisseling. Ik geloof ook inderdaad dat door het voorvermoeien de oefening zwaarder wordt. Het max gewicht gaat naar beneden maar de intensiteit is 100%.
Zo heb ik eens een tijdje schouders voor borst getraind en toen ik weer overschakelde op borst-schouders was ik behoorlijk vooruit gegaan.

Het is blijkbaar niet opgevallen dat ik wel rows voor bench heb gedaan een eerder kritiek punt hier;)

Anyway ik blijf mp voorrang geven maar soms doe ik bench eerst.

Ik merk ook nog steeds vooruitgang op de mp, vooral qua techniek wat ook z'n invloed zal hebben op het gewicht.
5x80 is nog teveel Leon (3x80 knijp ik mijn vuistjes dicht)

Oké dan! Goed bezig! Rows waren netjes btw! :thumbs:

kijk, goed bezig!

Dinsdag 27-06 chin crazy:cool:

cable crunch
5x20x60

hyper
5x10xBW+10 Pr

Pull ups
4x10xBW

Chins palms facing
4x8xBW

Chins schouderbreedte
4x8xBW

Chins close grip
4x8xBW

totaal 16 sets 136 reps

Woensdag 28-06 LB1

Fullsquat
10x80
10x100
12x105
10x120
5x130
3x140
5x130
5x120
10x80

GHR
6x3 assisted

One leg legpresses (hammerstrength)
15x60
12x80
10x100
8x110

Seated legcurl
15x65
15x75
2x15x85

Seated calf raises
10x60
2x10x70

Weinig energie door weinig slaap maar toch behoorlijk gesquat.
Kwam er achter dat ik op het laagste punt van de fullsquat mijn rug wat rond (billen draaien naar voren) kreeg ik te horen van collega instructeur, voel het zelf niet maar baal er wel van.

Haha, nice die chins :thumbs: Hoe lang deed je er over?

Goeie chins ja. Die hyperextensions zijn echter echt slecht.. Gezien je DL van 230kg moet je toch met aardig wat extra gewicht kunnen werken.

Thnx EQ, vrij lang want ik was eigenlijk nog aan het "werk" zaaldienst terwijl het uitgestorven was in verband met voetbal. Zal een uurtje geweest zijn.

@re Wimmos, hypers zijn slecht ja, maar ik heb ze nog nooit gemaxed en ik houd altijd even vast bovenin. 20 of meer moet er in zitten zal het volgende keer eens iets zwaarder proberen.

Damn, super die squats! goed bezig!

oh ja, chins zijn ook wel oké..;)

Haha, trainen tijdens je werk... hoe ideaal :D

moet je idd ff op letten bij die squat, zo heb ik ook last van mijn rug gekregen. Oa. heupflexie/extentie stretches helpen erg goed moet ik zeggen.

Terug
Naar boven