Fitness Seller

g-mens log

Wat ging er mis in je 2nd pull? Kan me met jou explosiviteit en pull kracht niet voorstellen dat je niet aan 120 geraakt... (op iedere willekeurige dag)

Snatch is gewoon een ruk oefening, zeker met van die lange armen..

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.902
@Arjan, gewoon te weinig doen en niet onder de stang gaan omdat ik dus iets voelde in linkerknie.

Flinke gewichten weer man! :thumbs:
Damn, die block pulls... :bow:

Gelukkig het volume wat beperkt gehouden voor Jesaja
:eek:
Ik vind het anders nog een redelijk volume hoor.
Jij doet altijd zo veel, maar wel knap van de legende dat hij meedeed met je. :D

Je onderrug hoort van nature hol. Het best is altijd de natuurlijke curve aan te houden.
Maar tegen aan je aan je top gaat zitten, gaan we allemaal wel wat achterover hangen toch..? ;)

• #8.904
Het was ook een beetje een grapje bedoeld voor Jesaja Hummer:p

Wat ik bedoel te zeggen is dat je onderrug dus altijd hol hoort te zijn. Echter overdreven hol is natuurlijk niet correct.

Met een zwaar gewicht ga je natuurlijk meestal wel iets verder hol als de natuurlijke curve.

Het probleem is dat mensen vaak meteen denken dat het fout is omdat ze een holling zien en dus extreem hard de buikspieren willen aanspannen met als doel de onderrug af te vlakken. Dat is fout en tegen de natuurlijke curve in. Beetje zelfde verhaala als je onderrug tegen de bank duwen met bankdrukken.

Het was ook een beetje een grapje bedoeld voor Jesaja Hummer:p

Wat ik bedoel te zeggen is dat je onderrug dus altijd hol hoort te zijn. Echter overdreven hol is natuurlijk niet correct.

Met een zwaar gewicht ga je natuurlijk meestal wel iets verder hol als de natuurlijke curve.

Het probleem is dat mensen vaak meteen denken dat het fout is omdat ze een holling zien en dus extreem hard de buikspieren willen aanspannen met als doel de onderrug af te vlakken. Dat is fout en tegen de natuurlijke curve in. Beetje zelfde verhaala als je onderrug tegen de bank duwen met bankdrukken.
Duidelijk. :p
De natuurlijke curve aanhouden is inderdaad waarschijnlijk de beste manier, en een goed streven, maar net zo waarschijnlijk ook een Utopie. ;)

• #8.906
Armen dagje voor mijn ego. Had de 50mm axle meegenomen naar de gym.

Oef 1 Axle curls
10x22
10x22
10x32
10x42
8x52
6x57 pr

Oef 2 Axle skull crushers (1e x)
10x42
10x47
8x52
7x57
6x62 laatste hulp

Nice!

Oef 3 Hammer curls met dumbbell
10x18
10x22
8x26
6x30

Oef 4 Seated dumbbell extension
10x36
7x50
8x42
10x36

Oef 5 Preacher cable curls
10x35
10x45
10x55
10x65
10x70

Oef 6 Triceps push down
10x40
10x50
4x60 - 6x40 - 10x30

En beetje crunches gedaan.

Mooie arm training valt alleen wel op dat je trainingspartners en andere sterke mannen niet erg snel reageren na zo'n training :D

Groeten bigboy25.

• #8.908
Het is eigenlijk not done hier maar ja.

• #8.910
Ik steek mijn doelen niet onder stoelen en banken en ik doe waar ik zelf zin in heb.

Dit jaar zijn mijn doelen:

1 250 squat, 330DL, 180 bank
2 Kwalificeren sterkste man NL
3 Grotere armen

• #8.912
Liefst wel ja

Wat was je 1RM squat nu ook alweer?

Ik steek mijn doelen niet onder stoelen en banken en ik doe waar ik zelf zin in heb.

Dit jaar zijn mijn doelen:

1 250 squat, 330DL, 180 bank
2 Kwalificeren sterkste man NL
3 Grotere armen
Zozo. Dus dan moet je nog 50 kg totaal (raw), toch?

haha ben er zeker blij mee. Volgende pr in de planning is toch wel minimaal de 100 bank.
En ga zeker een keer mee trainen Wim!
Zal er overna denken om te gaan loggen! Altijd handig voor de tips!

Gr Bart

Gezellig! Laat ons maar weten wanneer ;)

• #8.916
Wat was je 1RM squat nu ook alweer?

230 met kniebanden en 215 alleen riem. Op een goede dag moet 220 alleen riem er nu wel al inzitten. Vorige keer 3x1x210 gedaan en de 1e keer was echt veel over.

Zozo. Dus dan moet je nog 50 kg totaal (raw), toch?

Uhmm ik reken kniebanden even mee als equipped dus sq van 215 - 250 / DL van 310 - 330 en bench van 170-180. totaal 65 raw. Maar je mag best ambitieus zijn toch?

Ik denk dat als je die stats equipped haalt (behalve bench) dat je ook een tevreden man mag zijn en zeer realistisch

• #8.918
Die dl ga ik gewoon halen, mijn erectors zullen insane zijn. Bench weet ik niet, is ook niet zo belangrijk maar als mijn triceps zich zo blijven ontwikkelen zoals ze nu doen zou het best eens kunnen. Squat is het meest ambitieus en dat weet ik, ik weet dat ik het zou kunnen als ik meer volume erin gooi maar hangt gewoon van mijn knie af.

heb jij ook gezeik met je knie?

Je zou nog beginnen denken dat squats slecht zijn voor je knieën:) Het zijn hoge doelen maar wel enigszins haalbaar (toch voor iemand met motivatie zoals jij;))

Terug
Naar boven