MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.761
ik krijg altijd flashbacks naar beresteyn bij een carcircle... misschien dat dat meespeelt :D

Uhu ik had al zo'n vermoeden Erwin, ik zal de volgende keer wat kampers uitnodigen hier met een blikje bier in de hand om je sentiment compleet te maken;)

Volgens mij is Car Circle wel een van jou events toch Gijs?
Herriner me een 1080gr Car Circle van de Dutch Strongman Cup geloof ik? (mooi voor een 1e plaats in ieder geval!)

• #9.764
Dat klopt ja, maar ik vind het gewoon niet zo'n bruut onderdeel. Het is idd wel een van mijn betere onderdelen. Zoiezo alle looponderdelen liggen me goed.

Ik heb nog een hele lijst die ik wil. Allereerst moet er nog komen en wel zo snel mogelijk:

-120/140/160 stone

Dan:

- 60+ fat dumbbell, ligt er al moet alleen nog gelast worden door broertje vanwege geharde staal soort.

-Zwerfkei 100 kg (zeer binnenkort zal die er zijn)

-Frame carry van bielzen

-powerstairs blokken 175 en 225

-Evt een car circle.

Genoeg verrassingen de komende tijd dus hier. Ondertussen is het al zelfs zo dat er zoveel is dat we al vaak staan te twijfelen tussen al het speelgoed dat ondertussen al verzameld is.
Car circle lekker laten schieten...neemt een hoop ruimte in op straat en heeft weinig toegevoegde waarde (lees zercher yoke walks trainen het ook al goed).
Frame carry, ik snap dat je het een tof onderdeel vind, maar wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van trainen met farmers? Imo neemt het weer een hoop ruimte in bij je en kan je net zo goed een trapbar maken/ kopen.
Powerstairs kan je eventueel ook met duckwalk shizzle trainen, alleen moet je het handvat van je duck walk iets versmallen(ook de voor duckwalk zelf ;) )
Even een paar meningen, neutraal gekoppeld aan de ruimte in je garage :)

• #9.766
powerstairs neemt geen ruimte in. Zijn gewoon 2 blokken. Verder zou ik een kleine trap maken achter de garage of kun je hem op 1 verhoging op en af doen. Een blok is wezenlijk anders als een duckwalk vanwege de exacte hoogte en omdat je je knieen tegen het blok zet om hem de tree op te kantelen.

Car circle ben ik met je eens.
En qua ruimte red ik het nog steeds hoor en ik blijf inventief.

Mooi man gijs.. wel jammer dat de ruimte een steeds grotere rol gaat spelen als limiterende factor naarmate je speelgoed en animo van fans op zaterdag toeneemt.

• #9.768
Mooi man gijs.. wel jammer dat de ruimte een steeds grotere rol gaat spelen als limiterende factor naarmate je speelgoed en animo van fans op zaterdag toeneemt.

Ik denk dat dat juist beter gaat worden dadelijk.
Ik wil dadelijk de tuin even netjes hebben en dan kan er bv in de tuin het volgende gedaan worden:

-powerst
-stones
-zwerfkei/dumbbell/log/axle press

Alleen op straat komen dan de echte looponderdelen. Zelfs de farmers zouden bij mij in de steeg kunnen achter.

Hoe hoog komen die platforms eigenlijk? Zo'n pallet is toch niet erg hoog dacht ik?

• #9.770
1.20 en 1m.

Echter daar heb ik het volgende al op bedacht. Die pallets zijn zo 20cm hoog. De volgende die ik krijg zaag ik op de zaagtafel een 3e eraf en die dwarsbalk timmer ik dan weer onder het overgebleven stuk. Daar maak ik er even 2 van en dan kunnen we tot 1.60

• #9.771
Vandaag voelde ik me wel sterk toen ik richting de sportschool ging dus ik dacht dan maar eens kijken of ik al over die 170 bench kom..

6 min crosstr
beetje side raises

Oef 1 Close grip benchpress
5xbar
5x60
3x80
2x100
1x120
1x140
1x160 easy nog
Fx172,5 totaal verkeerde groove, had de ellebogen er niet in een rechte lijn onder.
Fx172,5 meteen erachter aan de duimen een duim breder gezet, wel gedrukt maar JW moest er (weinig maar toch) aan zitten.
Fx170 (weer close grip) zelfde verhaal. Nu wel goede groove maar zat er niet meer in, ook weer net wat hulp nodig.

Oef 2 boardpress close grip (5cm)
1x170
2x160
3x150
5x140

10 cm board
5x140
3x150

Soms wat hulp nodig. Is op zich wel lekker boardpresses maar wel vreemd.

Oef 3 One arm db press
5x54 R
5x54 L
5x54 R
5x54 L
5x54 R
5x54 L

Op zich een volume pr maar dit is nu gewoon een techniek kwestie en geen brute kracht meer, dat wordt het pas ruim boven de 60 weer. Wel helemaal dood qua conditie hiervan.

Oef 4 Hammerstrength staande press (ben de naam even kwijt)
15x30
15x60
15x60

Oef 5 Face pulls average band
3x15

Oef 6 Triceps push down (average band)
3x15 (t*ring zwaar)

Triceps aan gorttttttt.

Toch niet helemaal fris van zaterdag, linker schouder zeurt wat. Er is nu niet echt meer verder qua max wat uit te halen. Ben echt op mijn sterkst nu. Morgen LB, woensdag sportmassage en donderdag nog relatief licht rug. Dan vrijdag en zaterdag volledige rust.

Toch mooie vooruitgang met die dumbbell press! Het is nu een jaar geleden toen ik je in Limburg zag worstelen met die fat bar van Jules...

Alsnog een zeer sterke Bench Gijs!
Echt jammer van je PR hunt!

Ik voel je pijn!

• #9.775
Toch mooie vooruitgang met die dumbbell press! Het is nu een jaar geleden toen ik je in Limburg zag worstelen met die fat bar van Jules...

Dat ding was toch 67? Laatst idd ook een 67 gedaan en toen moest ik er nog even aan denken;) Toen leek het godsonmogelijk. Dadelijk met mijn fatdb's hier zal het snel vooruitgaan denk ik.

Alsnog een zeer sterke Bench Gijs!
Echt jammer van je PR hunt!

Ach je kan het niet altijd winnen. Ik voelde al dat ik tegen de grens zat. Op een gegeven moment wordt dat een fijne lijn. Zaterdag lukte alles en nu was ik net over die grens blijkbaar. Zorg is nu dat ik zondag alles eruit kan halen.

haha ja ik ook de jouwe.

Ik weet niet of je het toevallig al eerder gepost hebt maar heb je nog wedstrijden in de planning? :)

• #9.777
Heel veel, en de eerste is aanstaande zondag de kwalificatie sterkste man van Noord NL.

Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij alle kwalificaties veel dezelfde namen, is het dan ook zo als jij je bijv. kwalificeert aankomende zondag, dat je die andere niet meer deelneemt?

In ieder geval wens ik je veel succes.

• #9.780
Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij alle kwalificaties veel dezelfde namen, is het dan ook zo als jij je bijv. kwalificeert aankomende zondag, dat je die andere niet meer deelneemt?

In ieder geval wens ik je veel succes.

Dat doen de meesten idd wel. Dat bezie ik wel na zondag. Maar voor het wedstrijdritme is af en toe meedoen zoiezo wel goed.

Terug
Naar boven