Fitness Seller

g-mens log

Die deadlift pfff..
Ga je in een keer door van 50 kg naar 180?!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Re Leon: De deads waren 2x20 opwarming en 180 is eigenlijk ook vrij makkelijk vandaar.

Re Chunky: Staande kuiten kan per apparaat heel erg verschillen. In de kleine gym waar ik eerst veel trainde had ie een scharnierpunt achter en deed ik hem makkelijk met 200. Deze hier gaat recht op en neer en is dus veel zwaarder. Daarbij rek ik altijd 1-2 tellen onderin en probeer ook bovenin even vast te houden. Ik merk ook dat voorbij 10 reps het echt veel zwaarder wordt om nog door te gaan.

Die 10 reps is gewenning dude, en doe ze anders maar breathing style ;). Dat je die rek reflex onderin weghaalt kan ik alleen maar beamen, wel "explosief" omhoog neem ik aan? Je deadlift gaat wel lekker zie ik, maar dat kan ook niet anders met zo een rug :D

• #1.004
Vandaag UB1

Oef 1 Incline benchpress
2x20x50
3x5x110
3x3x115
1x120
1x125
1x130

Oef 2 Close benchpress
10x90
8x100
2x10x90

Oef 3 Side raise
12x14
12x16
12x18
10x18

Oef 4 Pull ups
10xBW
10xBW
8xBW
2x6xBW

Oef 5 Barbell rows
4x10x80

Oef 6 Reverse pecdeck
20x70
20x80
15x90

Oef 7 Barbell curl
10x50
8x50
6x50
20x30 burnnnn:cool:

dikke vette training kerel, goeie inclines!

Gijs al in de buurt van je PR's?

• #1.007
Re Ari omdat ik iedere keer andere schema's volg en andere volgorde heb in de oefeningen enzo zet ik voor reps geen pr's meer in mijn log neer, dat is dan toch onmogelijk te vergelijken. Ik denk echter dat ik met deadlift mijn pr voor 1RM nu wel moet kunnen verbeteren. Bench zal ongeveer hetzelfde zijn.
Squat zit ook wel een nieuwe 1 RM pr aan te komen. Eerst wil ik mijn schema van 6 weken gewoon afmaken en dan kijk ik wel wat de 1RM's zijn.

• #1.008
Vandaag LB2

Oef 1 Boxsquat
8x3x100 is even aftasten qua gewicht maar met dit gewicht heb ik nog een redelijke speed. Box is onder parallel.

Oef 2 Front squat
4x6x100 is zeker een PR!

Oef 3 GHR
Even aan het knutselen geweest en een bankje over de bank van de latpull down gezet dan weer de hakken onder de steun van de latpull down en hoppa mijn knieen liggen net over de rand. Nadeel het voelt zwaarder.

4x6 met tegengewicht van 15 1e en 2e setje en 20 2e en 3e setje.

Oef 4 Adductie suppersetted met seated leg curl
20x60 ss 20x80
15x70 ss 15x90
15x60 ss 15x100

toch weer zwaarder als vorige week

Oef 5 Seated calf raise
20x45
3x15x45

Oef 6 Hyperextension
15xBW+10
12xBW+15
10xBW+20 ook zeker weten een PR onderrug stond op knappen hierna!

Oef 7 Leg raise
3x15xBW

Was een supertraining bijna alles zwaarder als voorheen, vooral genoten van de Boxsquat na het artikel dat ik gisteren had gelezen van Dave Tate over de box. Na een artikel van Poliquin besloten om de frontsquat niet meer dan 6 reps te pakken in zowel LB1 als LB2 omdat hij aangaf dat de Rhomboideus eerder uitgeput is waardoor je met een kromme rug gaat liften en dat gevoel had ik ook met hogere reps.

Na een artikel van Poliquin besloten om de frontsquat niet meer dan 6 reps te pakken in zowel LB1 als LB2 omdat hij aangaf dat de Rhomboideus eerder uitgeput is waardoor je met een kromme rug gaat liften en dat gevoel had ik ook met hogere reps.

Wist ik niet, goeie info :thumbs:

nice!

Na een artikel van Poliquin besloten om de frontsquat niet meer dan 6 reps te pakken in zowel LB1 als LB2 omdat hij aangaf dat de Rhomboideus eerder uitgeput is waardoor je met een kromme rug gaat liften en dat gevoel had ik ook met hogere reps.

Merk ik idd ook. Leuk dat dit even bevestigd word :)

• #1.012
Vandaag UB2

Oef 1 MP 45 sec rust tussen elke set
8x3x60 explosief easy
3x70
3x75
3x80
2x85

Oef 2 Close grip benchpress
5x100
4x5x105
Wordt duidelijk sterker!

Oef 3 Seated side raise
15x14
15x16
2x12x18

Oef 4 Front lat pull down
15x70
12x80
8x90
8x80

Oef 5 T-bar rows
3x8x80
10x60

Oef 6 supersets db curl en push downs
10x22 ss 15x40
9x22 ss 10x50
8x22 ss 8x55

Oef 7 twist en crunch
100 reps crunch en 150 twist

Comments: Duidelijk vooruitgang op de triceps, OH gaat lekker, close grip ook duidelijk vooruitgang en push downs heb ik 55 nog nooit 8 reps gepakt laat staan als laatste oef.

Wat een setjes gedraaid op je MP zeg indrukwekkend! Wat een tri killer work-out :D

Waarom je weinig rust hield tussen de OH press weet ik niet, vooral als je dan low reps gaat doen ga je sowieso voor de kracht dus dan wacht je net beter éxtra lang vind ik :D Maar toch redelijke MP's al dude. In 2008 haal je de 1x100.

Als je de mogelijkeid hebt; maak eens een filmpje van je MP. Misschien kan ik iets leren van je techniek.

Waarom je weinig rust hield tussen de OH press weet ik niet, vooral als je dan low reps gaat doen ga je sowieso voor de kracht dus dan wacht je net beter éxtra lang vind ik :D Maar toch redelijke MP's al dude. In 2008 haal je de 1x100.

Als je wil volume draaien en toch tijd in de perken houden moet je wel korte pauzes houden. Ik denk echt niet dat hij tot 2008 nodig heeft om die 100 te drukken hoor.

Dan pas? dacht in 2007 al wel kerel ;)
Anders haal ik 'm in..

sterke OH en close grip bench :D

Tot hoever laat je die stang zakken bij Military press?

• #1.020
MP pak ik iets breder als schouderbreedte en mijn voeten ook. Billen strak aangespannen, stang rustig laten zakken tot op de bovenborst en dan uitstoten.

@ AlexvanM tot helemaal op de bovenborst dus. Gebruik zoiezo bij bijna alle oefeningen zo groot mogelijke ROM.

@ Eq, serieus? cool:cool: Ik zal gewoon eens een paar trainingen de camera meenemen want ik heb zelf nog geen een filmpje van wat dan ook. Ooit eens een filmpje van mijn deadlift record op een mobiel opgenomen met een trainingsmaat maar nooit gekregen. Ik heb zelf het idee dat ik de oefening steeds beter onder de knie krijg.

@ Leon, Ari, Calibre. Planning was dit jaar 1x100 als top ik geloof dat ik het volgende rijtje had afgesproken met Rubensossa 10x70 / 5x80 / 3x90 / 1x100
Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in, en Leon motiveert mij alleen maar harder door zijn mp's:p

@ Wimmos, over deze training deed ik net geen 2 uur incl beetje opwarmen. Dus die 45 sec zijn idd voor tijdsbesparing. In principe zijn dit ook lage gewichten ik bedoel het is een soort van speed werk. De enige factor die dus onder korte rustintervals te leiden heeft is de snelheid. Ik was echter alle 8 de setjes wel tevreden anders had ik de rust vergroot tot een minuut.
Daarbij raadt Dave Tate ook 45 seconden rustintervals aan;)

Terug
Naar boven