Fitness Seller

g-mens log

sterke training man!
Over de fsq: ik heb het gevoel dat oly-style nog zwaarder is dan gekruiste armen.

bij ons in de gym liggen van die matjes die ze gebruiken om liggende oefeningen op de grond te doen, die vouw ik altijd dubbel en stop ik onder me knieen wanneer ik ghr doe (zelfde manier als jij), lekker zacht, dan heb je niet die druk erop.

goeie training!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.043
@ victormor: dippingstation en soms hanging. Hanging is zekers zwaarder dus daar heb ik mijn knieen vaak wat meer gebogen.

@ Terrestris, hmm het gekke is dat 90 kg echt vliegt en bij 100 ik veel meer moeite heb met mijn houding, ik dacht dat het mss bij oly sT minder energie kost om hem in balans te houden. Poliquin raad dan aan om straps om de stang doen en deze vast te pakken in Oly greep maar dat vond ik ook nogal wankel.

• #1.044
@ Chunky die hebben wij ook maar toch kom ik niet van het idee af dat die druk niet goed is. Toch zie ik op filmpjes gasten met extra gewicht GHR uitvoeren voor langere series op de lat pull.
Aan de andere kant op een GHR apparaat steun je ook niet op je knieen.

GHR behoeft geen lange series.. reps met met een load van >85 heeft namelijk een veel betere werking.. of je moet het puur als extra'tje (assistance) zien maar dan zou ik niet weten waarom een leg extension dit ook niet zou kunnen bewerkstelligen.

• #1.046
@ Ari ik vind een leg extension toch wel anders als de GHR hoor;)

En ik beschouw hem niet als assistance maar als basis oef voor de hams.

Vandaag UB 2

Oef 1 MP 45 sec rust tussen de eerste setjes
8x3x65 explosief
3x70
3x80
3x85 laatste pushpress
1x90 pushpress
1x100 pushpress fail, net geen lockout.
3x6x60 easy

Oef 2 close grip bench
5x5x105 PR

Oef 3 Side raise (seated)
16x14
15x16
2x12x18

Oef 4 Chins (met extra gew voor Ari)
15xBW
6xBW + 10
6xBW + 15
6xBW + 20
6xBW + 15
6xBW + 10
8xBW

Oef 5 Parallel Barbell rows
4x10x80

Oef 6 supersets dumbbell curls en triceps push down
10x22 ss 10x50
10x22 ss 10x55 PR
10x22 ss 10x55 PR

Comments: Vette training en mijn triceps blijven maar gaan, zelfs mijn biceps worden nu sterker. Ook mp voelt steeds beter.

g-men strong man

lekkere chins en PP! 6x +20kg damn zeg.

• #1.049
chins vallen wel mee wimmos, heb al eerder 6xBW + 30 gedaan, het totaal volume was echter redelijk groot.

6xbw+30 :eek: heb je al eens een 1RM gedaan?

je gaat rap vooruit rakker!

@ Ari ik vind een leg extension toch wel anders als de GHR hoor;)

En ik beschouw hem niet als assistance maar als basis oefening voor de hams.

je bedoelt leg CURL zeker voor de hams ?
Extensions zijn voor quads..... als assitance voor squats

Goede training verders !! ;)

• #1.053
@ Stahmixson: Daarom staat er dus een knipoog bij.

@ Black rush: 1RM bij chins heb ik nog nooit gedaan. Vind ik ook niet een oefening voor max.

@ chunky thnx bro!

Je chins zijn echt super :D
Maar is 5x5@105 voor smal banken niet een beetje laag als je 150+bench hebt? Druk je met banken vooral uit je borst oid?

• #1.055
Banken is idd borst bij mij! Onderin ben ik blijkbaar heel sterk, laatste stukje uitstrekken valt tegen. Vooral als ik het vergelijk met sommige heren hier en hun pinpresses, daar kom ik lang niet aan.

De triceps zijn heel lang een slecht onderdeel geweest, maar nu met meer powerlift gerichte programma's zie ik snelle verbetering. Een 5x5x105 smal kun je niet vergelijken met een 1RM gewoon bench.

Betere vergelijking is 5x5x105 smal tegenover 5x5x132,5 gewoon.

Thnxs voor het compliment.

• #1.057
Even lekker thuis gekloot:cool:

Seated dumbbell curl (2 armen tegelijk)
3x20x10

Seated hammer curl (een arm steeds een set)
3x20x14 (m'n db kunnen niet zwaarder thuis)

Barbell curl met olympische halter in 1 hand (leuk voor de balans)
3x10x20

Drag curls
3x20x20

Moet eigenlijk eens een paar platen van 10kg scoren ergens. Wel een lekkere pomp. Morgen weer echt trainen.

kan je gewichten van 2 niet op 1 dumbbell kwijt?

• #1.060
@ Chunky, nee er zitten 4platen van 2 kilo bij en 8 van 1 kilo. Op 1 dumbbell past precies 4x2 plus 4x1 dit samen met de stang is 14 kilo. Eigenlijk zou ik voor de dumbbells bv een setje schijven van 5 moeten hebben.

Terug
Naar boven